Amb una posada en escena i estètica
que remet al cinema detectivesc dels anys 20-30 s'erigeix
Punto Muerto, pel·lícula argentina que resulta ser un bonic
homenatge a la novel·la detectivesca, amb aquelles històries on la
sospita, la intriga i la mort es donen cita entre detectius,
testimonis i assassins. És excel·lent Punto Muerto, un exercici
d'estil molt suportable per al públic i amb un guió que es nota
elaborat per un fanàtic d'aquest tipus d'històries. El creador és
l'argentí Daniel de la Vega, i amb un metratge de poc menys de 80
minuts ha aconseguit posar-nos a la butxaca.
La
història se centra en Luis Peñafiel, un escriptor que
just acaba de finalitzar l'última novel·la, en la qual
planeja el crim perfecte dins d'una habitació tancada. Abans de
l'estrena, quan un escriptor competidor seu mor en les mateixes
condicions que la novel·la de Peñafiel, i ell sigui el
principal sospitós, l'escriptor descobrirà que res és més
enganyós que la realitat.
La pel·lícula atrapa des del
minut un amb una escena d'assassinat protagonitzada per l'actriu
María Eugenia Rigon a mans d'un assassí emmascarat (imatge de
capçalera). Aquest crim és una recreació de la primera escena de
la novel·la de Luis Peñafiel, que ens l'explica el mateix
autor, interpretat d'una manera brillant per l'actor Osmar Núñez.
Partint d'aquí, el desenvolupament de Punto Muerto porta a l'espectador
a un hotel, presentant personatges i un estrany crim. Tot un pretext
ben escrit pel propi de la Vega que a més fa una mica de crítica el
món de l'art i els seus mecanismes en els processos creatius. Un
desenvolupament on l'espectador queda atrapat i no sortirà de la
trama fins al final, un final passat de rosca, però sorprenent, i
amb uns diàlegs carregats de contingut que justifiquen el títol de
la pel·lícula.
Punto Muerto és probablement la millor
pel·lícula argentina que ha arribat a Europa en aquest 2019. Una
estètica pretèrita molt concreta i que està bé plasmada en
pantalla amb els pocs recursos que disposa la pel·lícula, i sempre
sense descuidar un ritme narratiu actual que la fa molt fàcil de
veure i seguir. Punto Muerto és un intel·ligent homenatge
al detectivesc, entre els clixés propis del gènere i la
metodologia hipòcrita dels seus creadors, i que resulta preciós,
amb una estètica aconseguida i narrativament molt amè.
- Inici
- Articles
- _Articles Especials
- _Assassins en Sèrie
- _Educació
- _Llibres
- _Nazisme
- Entrevistes
- Esdeveniments
- _FANTBOI
- __1r FANTBOI
- _Festival de Sitges
- __Sitges 2011
- __Sitges 2012
- __Sitges 2013
- __Sitges 2014
- __Sitges 2015
- __Sitges 2016
- __Sitges 2017
- __Sitges 2018
- __Sitges 2019
- __Sitges 2020
- __Sitges 2021
- __Sitges 2022
- __Sitges 2023
- _Saló del Còmic
- __32 Saló del Còmic
- __33 Saló del Còmic
- __34 Saló del Còmic
- __35 Saló del Còmic
- __36 Saló del Còmic
- __37 Còmic Barcelona
- __38 Còmic Barcelona
- __39 Còmic Barcelona
- __40 Còmic Barcelona
- __41 Còmic Barcelona
- _Saló del Manga
- __XIX Saló del Manga
- __XX Saló del Manga
- __XXI Saló del Manga
- __XXII Saló del Manga
- __XXIII Saló del Manga
- __XXIV Saló del Manga
- __25 Manga Barcelona
- __Manga Barcelona L.E.
- __27 Manga Barcelona
- __28 Manga Barcelona
- __29 Manga Barcelona
- _St. Cugat Fantàstic
- __IV St. Cugat Fantàstic
- __V St. Cugat Fantàstic
- __Sang Cugat Fantàstic
- __VII St. Cugat Fantàstic
- __VIII St. Cugat Fantàstic
- __IX Sant Cugat Fantàstic
- _TerrorMolins
- __38 TerrorMolins
- __40 TerrorMolins
- Manga
- _Bola de Drac
- _Hentai
- _Manga
- Pel·lícules
- Adults (+18)
0 Comentaris