[Crítica] DEPRAVED - Larry Fessenden


-DIRECCIÓ: Larry Fessenden
-GUIÓ: Larry Fessenden
-ANY: 2019
-DURACIÓ: 114 min.
-PAÍS: Estats Units
-MÚSICA: Will Bates
-FOTOGRAFIA: James Siewert, Chris Skotchdopole
-REPARTIMENT: David Call, Joshua Leonard, Alex Breaux, Ana Kayne, Maria Dizzia, Chloe Levine, Owen Campbell, Addison Timlin, Chris O'Connor, Alice Barrett, Andrew Lasky,Jack Fessenden, James Tam, 
-PRODUCTORA: Glass Eye Pix / Forager Films






D'adaptacions a la gran pantalla de la novel·la Frankenstein de Mary Shelley n'hi ha hagut de tota mena. Realitzades per la Universal, després per la Hammer Films, o la sèrie B dels 70 i 80, amb pel·lícules tan allunyades del relat original com en Re-Animator o Frankenputa, o fins i tot la mirada de l'infame de Jesús Franco. Totes elles sota la dictadura de les tendències artístiques i les preferències del públic, que han acabat tornant a imaginar un relat original que, vist en perspectiva després de presenciar Depraved, ja gairebé no ens recordem.

En efecte, Depraved és l'última adaptació de la novel·la Frankenstein. Dirigida per Larry Fessenden (Escalofrío), la pel·lícula altera per sobre de tot context i situacions respecte a la història original, però aconsegueix preservar el debat ètic i moral de la novel·la, així com la idea del mad-doctor, els personatges que fan la feina bruta com Igor, i l'evolució dramàtica del monstre basada en la incomprensió de la criatura per part de la societat. Depraved és una versió més, actualitzada en context, però decebedora en conjunt pel seu ritme tediós i per ser incapaç d'extreure el potencial dramàtic d'una criatura que, per cert, està magistralment interpretada per Alex Breaux.

A Depraved és tot més dramàtic que terrorífic, més reflexiu que agressiu, i per tant menys de gènere del qual molts haguessin volgut. No és una mala pel·lícula, però Fessenden, més conegut per la seva faceta d'actor i de productor, ens avorreix amb un relat de gairebé dues hores on passen molt poques coses. Se'ns parla de moral en medicina, i de la incomprensió d'un monstre que només vol sentir-se viu. Tot això sense aportar res de nou ni extreure força dramàtica suficient al personatge, tot i tenir moments brillants, com quan el monstre surt al carrer i descobreix el món, que fins i tot emociona amb la companyia d'una banda musical que harmonitza la situació. Posteriorment, succeeixen algunes escenes que capten l'atenció del públic, especialment quan es desenvolupa el desig sexual del monstre, una cosa que el porta a una espiral de morts.

Depraved té un títol molt engrescador, però és sobretot un drama de fantasia amb poc nou a explicar. És una adaptació de la novel·la de Mary Shelley a la contemporaneïtat, on els neons de la nit, la droga i les prostitutes, caçadores de cuir i partits de tenis de taula, personalitzen la proposta moderna de Fessenden. Tornem a posar damunt de la taula el debat de sempre, i es desenvolupa en la quotidianitat, però sense novetats. Tot fa olor ha vist, i encara que la criatura genialment caracteritzada i interpretada tingui una presència terrorífica, la pel·lícula demanava més agressivitat i més identitat. Potser, el guió necessitava que li regalés una núvia al monstre ... Ja sabeu.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris