[Crítica] SIGNAL 100 - Lisa Takeba, 2019


-DIRECCIÓ: Lisa Takeba
-GUIO: Yûsuke Watanabe
-ANY: 2019
-DURACIÓ: 88 min.
-PAÍS: Japó
-REPARTIMENT: Kanna Hashimoto






Partint de referents cinematogràfics com Battle Royale o Confessions, s'erigeix ​​ Signal 100, pel·lícula de terror japonesa de sèrie B basada en el manga original de Miyatsuki Arata. Qui adori aquests dos referents -per déu, hi ha algú que no ho faci? - gaudirà amb Signal 100.

Es tracta d'una pel·lícula de terror bastant gore que ens parla de com uns estudiants d'institut han estat hipnotitzats pel seu mestre. La seva conducta és aparentment normal, però en cas d'incomplir una de les 100 senyals establertes pel mestre, ells mateixos se suïcidaran. Aquests senyals poden ser, per exemple, parlar pel mòbil, barallar-se, beure aigua d'una ampolla, o simplement que arribi l'alba i quedi més d'un sol estudiant viu. Els estudiants desconeixen les 100 senyals, de manera que sobreviure es convertirà en un joc a l'atzar que el portarà a barallar-se entre ells.

És un argument salvatge i seductor, on la voluntat a sobreviure per part dels estudiants els portarà a emprendre estratègies pròpies, aliances i traïcions, el que converteix la pel·lícula en un thriller carregat de tensió i ple de girs narratius. Signal 100 és també una pel·lícula que ens parla sobre la confiança i l'amistat, i també sobre el que estaríem disposats a fer per tal de sobreviure. I amb tot això, la pel·lícula no demana justificacions sobre el perquè són hipnotitzats els estudiants, d'on treu els poders el professor, o per què han estat escollits ells i no uns altres alumnes. És igual, aquí el que val la pena és l'espectacle mortal atzarós, carregat de litres de sang i de situacions angoixants, a més d'un joc tàctic on els més espavilats de la classe optaran a la victòria final.

La directora de la pel·lícula, en efecte, és una dona japonesa, i es diu Lisa Takeba, que per Signal 100 ha adaptat un guió escrit per Yusuke Watanabe. És la seva tercera pel·lícula de gènere fantàstic i de terror, i no podem fer més que aplaudir-per haver-nos fet gaudir com nans. No obstant això, la pel·lícula no és rodona, ni de lluny. Trobem a faltar una mica més d'imaginació i gamberrisme en alguns dels suïcidis, perquè el plantejament dóna peu a l'originalitat, com per exemple l'escena del "no toquis òrgans excitats amb la mà", que és brutal i divertida a parts iguals. Diguem que Signal 100 demanava més escenes d'aquest tipus. També trobem a faltar un ritme narratiu més tens i continu en el tram final de la pel·lícula, ja que es trenca en diferents situacions en intentar explorar aquesta part més dramàtica de la pel·lícula, cosa que reconeixem que ha d'estar present, però el clímax resulta intermitent i la pel·lícula no acaba de ser el clau d'una nit que prometia ser.

En tot cas, Signal 100 és una pel·lícula molt suportable, arrenca als primers 5 minuts, i regala algunes de les escenes més bèsties del present Sitges. Traïcions, aliances, sospites i joc de confiança. Només pot sobreviure un estudiant de l'aula o sino moriran tots. Què estaries disposat a fer per tal de sobreviure?  



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris