[Crítica] AMERICAN GUINEA PIG: BOUQUET OF GUTS AND GORE - Stephen Biro, 2014



-DIRECTOR: Stephen Biro
-GUIÓ: Stephen Biro
-ANY: 2014
-DURACIÓ: 73 min.
-PAÍS: Estados Unidos
-MÚSICA: Kristian Day, Jimmy ScreamerClauz
-FOTOGRAFIA: Jim Van Bebber
-REPARTIMENT: Ashley Lynn Caputo, Caitlyn Dailey, Lilly Dickenson, Eight The Chosen One,Scott Gabbey, Lucio Giovannelli, David Hood, Curse Mackey,Rogan Russell Marshall, Jim Van Bebber
-PRODUCTORA: Unearthed Films






Si a mi em pregunten per quina pel·lícula és la més extrema que els meus ulls han vist, segurament respondria amb la sèrie de pel·lícules Guinea Pig. El diria jo i ho dirien molts altres, i és que aquesta sèrie de pel·lícules d'origen nipó que hem de contextualitzar a la segona meitat dels anys 80, són una autèntica puntada de peu a l'estómac per a l'espectador, un pervers estudi sobre els límits de la supervivència humana a força de sàdiques tortures sanguinolentes. És, la cara fosca de cinema de terror, aquesta cara que veritablement incomoda, en què les històries que expliquen no tenen interès a canvi de pura morbositat sobre la plasticitat de el cos humà.

A això, ja han passat uns trenta anys, i tot el que envolta a Guinea Pig ha quedat alguna cosa mal envellit, sobretot pels FX, que denoten el pas dels anys i no impacten com hi haurien a vista actual per les òbvies millores que la tecnologia ha anat aportat al cinema. Doncs bé, la productora i distribuïdora Unearthed Films té resposta, i és que aquesta empresa americana creada per Stephen Biro, Paul White i Rhett Rushing, a més de distribuir al mercat domèstic obres de culte de cinema de terror més extrem -com les mateixes Guinea Pig -, també produeixen pel·lícules, com les que ens ocupa: American Guinea Pig: Bouquet of Guts and Gore. Un títol que, tal com apunta, és una revisió americana de la sèrie japonesa original. A més va donar inici a una sèrie de posteriors obres del mateix estil de les que avui ja podem comptar fins a 4.



American Guinea Pig: Bouquet of Guts and Gore maximitza el respecte pel material original i no aporta rellevants millores tècniques més enllà del gore físic, que torna a ser d'allò més llardós i allunyat del digital, i demostra una indiscutible qualitat. El respecte a l'original ho notem per exemple en la fotografia, rodada a 4: 3 i amb una qualitat de resolució pròpia de càmeres VHS, a més d'un buscat tractament de la imatge per a res unitari en entonar diferents etalonatges, com si es tractés d'una pel·lícula amateur, que és al cap i a la fi la idea original d'aquelles velles Guinea Pig. Per tant, la pel·lícula posseeix aquesta imatge lletgista pròpia de les cintes VHS i una malaptesa en el pla-contraplà que encaixa molt bé en la idea que pretén buscar el director d'intentar crear el que bé podria tractar-se d'una autèntica pel·lícula snuff. Fins i tot també, Stephen Biro cuida els detalls al màxim possible, com per exemple en el vestuari de les dues noies protagonistes i l'estètica escenogràfica, molt d'acord amb l'època en què es va rodar la sèrie original Guinea Pig.

A partir d'aquí, la pel·lícula mostra com un macarra emmascarat i sense samarreta segresta a dues noies per després deixar-les lligades en un garatge i practicar tota classe de tortures, en uns 60 minuts de pel·lícula. Els FX, com comentava, són excel·lents, i admeto que les tortures que es veuen en pantalla conviden a tancar els ulls i a contreure els dits del peu, sobretot en l'escena de les agulles. A poc a poc la carn humana de les dues pobres noies es va separant per peces, unes noies que estan lligades de mans i amb el seu cos completament paralitzat per una droga que els injecten en vena -però que són conscients i amb els ulls oberts a tot moment-, només podent així parpellejar i plorar fins que la pèrdua de sang les faci morir.

Per cert, convido a l'espectador a ser valent i a acabar de veure la pel·lícula, perquè l'escena final és completament demolidora -i sense una gota de sang-. Avisats quedeu.  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris