[Crítica] Hellraiser: Judgment - Gary J. Tunnicliffe, 2018



-DIRECCIÓ: Gary J. Tunnicliffe
-GUIÓ: Gary J. Tunnicliffe (Personatges: Clive Barker)
-ANY: 2018
-PAÍS: Estados Unidos
-FOTOGRAFIA: Samuel Calvin
-REPARTIMENT: Randy Wayne, Heather Langenkamp, Rheagan Wallace, Alexandra Harris,John Gulager, Paul T. Taylor, Mike J. Regan, Damon Carney, Molly Nikki Anderson,Mary Kathryn Bryant, Helena Grace Donald, Grace Montie, Jay Dee, Cate Jones,John Walpole, Andi Leah Powers, Jace Greenwood
-PRODUCTORA: Dimension Films / Puzzle Box Pictures







Els malsons no tenen coherència en el significat, però l'experiència que fan viure a qui els pateix és incòmoda i desagradable. Hellraiser: Judgment seria més aviat això, un malson, o si més no alguns dels seus trams. No negarem que una desena entrega d'una saga que va morir a la segona, no convida a pensar d'entrada que el que es trobarà l'espectador és amb el reflot de Hellraiser, a força de corregir errors cronològics, justificar incoherències i per què no, ja sent més atrevits, fins i tot aportar alguna cosa nova a la història ideada per Clive Barker. Un cop vista, la pel·lícula es queda a l'anècdota per a seguidors friquis de la saga, tal com un podia imaginar-se des del principi. Però abans d'entrar en més detall, dit així d'entrada, crec que val la pena igualment donar una oportunitat a Hellraiser: Judgment.

En efecte, Hellraiser: Judgment és una producció direct-to-video que actua de forma independent amb relació al conjunt de la saga, i que aposta fort pel vessant més visceral del que significa Hellraiser. Tot i això, la pel·lícula no arracona el folklore i religió dels Cenobites, il·lustrant uns particulars judicis que sentencien al patiment etern als subjectes que s'ho mereixen, tot executat en un escenari ple de cadenes, ganxos, fluids de tota mena, éssers repugnants i dones monstruoses amb cossos de pornostar. A més, a aquest escenari infernal cal sumar-hi un ésser angelical que enriqueix l'univers Hellraiser, i que deixa entreveure una mitologia amb una dimensió que va molt més enllà dels Cenobites. En tot cas Hellraiser: Judgment passa de puntetes a aquesta expansió, i és una pena, però cal reconèixer que el director i guionista del film Gary J. Tunnicliffe té certa cura per complaure els fans amb un bon divertiment que intenta sumar al conjunt de la saga -una altra cosa és que a Dimension Films li interessi, però ja seria un debat a part-.

La pel·lícula, més enllà de tot el que relaciona amb Cenobites, àngels i judicis, se centra en una investigació policial. Aquesta investigació la duen a terme tres policies que segueixen la pista a un assassí en sèrie que els conduirà fins a Pinhead i els seus particulars judicis. En l'àmbit narratiu, tot el relacionat amb la investigació és força vergonyós, i si bé hi ha assassinats molt bruts les deduccions dels policies són pròpies de gent superdotada. I és que es nota una investigació estirada, amb poca coherència en la seva continuïtat, amb molt de farciment a base d'assassinats i converses banals, i sense girs argumentals que apostin per nous matisos. Tot just el bodycount regala a l'espectador sang i violència a mansalva, allargant com un xiclet un metratge que aconsegueix arribar amb patiment als 80 min.

En el repartiment destaca Heather Langenkamp, ​​una actriu que la seva carrera va morta des de fa anys i que a Hellraiser: Judgment sembla situada al malson equivocat. Tot just uns minuts en pantalla i amb participació testimonial, actua més de maniquí publicitari que una altra cosa. I, òbviament, destaca el nou Pinhead, encarnat per Paul T. Taylor, i que bé, a mi no m'ha decebut del tot, però no negarem que Doug Bradley amb tant de maquillatge i la seva posició estàtica no és que deixés el llistó molt elevat ... I seguint amb Pinhead, és una llàstima que quedi arraconat en un segon pla exceptuant el tram final de la pel·lícula. Hellraiser en gran part és Pinhead i la seva filosofia, que només es presencien al tram final de la pel·lícula.

En fi, Hellraiser: Judgment és la pornografia que hom espera trobar-se en una desena part de la saga Hellraiser, una saga amb regust agre per la seva ja longeva caducitat. Però, almenys aquesta vegada es deixa de banda Internet (Hellraiser: Hellworld), és a dir, que podria haver estat pitjor. Recomano mentalitzar-se que de vegades val més la pena valorar la forma que el fons, deixant així de banda els defectes narratius i gaudir amb la posada en escena, i que concretament la de Hellraiser és possiblement la il·lustració folklòrica més atractiva del cinema de terror. Recomano que gaudiu amb aquests judicis, amb aquesta brutalitat, i sobretot -els més fans- fixeu-vos bé en aquesta ampliació de l'univers Hellraiser que bé podria ser la porta d'entrada a un nou lliurament de la saga. Dimension Films segur que signa per no perdre la llicència.

  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris