-DIRECTOR: Hajime Tabe
-GUIO: Hajime Tabe (Historia: Satoru Ogura)
-ANY: 1986
-DURACIÓ: 52 min.
-PAÍS: Japó
-FOTOGRAFIA: Junichi Baba
-REPARTIMENT: Mitsuru Fukikoshi, Kobuhei Hayashiya, Masami Hisamoto, Nezumi Imamura,Tamio Kageyama, Ivu, Natsumi Ogawa, Oto, Pîtâ, Rie Shibata
-PRODUCTORA: Sai Enterprise
Quan parlem de la sèrie de pel·lícules
Guinea Pig solem centrar-nos en les seves dues primeres
entregues, que són Devil's Experiment
i Flowers of flesh and blood. Ambdues van
ser produïdes per Sai Enterprise i distribuïdes per la seva
filial Orange Video House, de la mateixa manera que es va
fer amb la 3a i 4a entrega de la sèrie, per després passar a mans
d'una altra empresa anomenada Japan Home Video. Aquestes quatre
primeres entregues, malgrat néixer a la mateixa fàbrica, evidencien
una notable transformació conceptual que va portar Guinea Pig a
un rentatge de cara que l'allunyava de la simple tortura
amb gore extrem en la seva etapa inicial, per convertir-se en una
sèrie on el discurs narratiu i l'humor absurd tinguessin més
pes.
Devil Woman Doctor va ser el darrer títol que
va produir Sai Enterprise. És el que millor evidència que
Guinea Pig va quedar aberrada a una cosa molt
diferent d'aquelles dues primeres entregues, i molts la consideren
avui com el pitjor títol de la saga. La pel·lícula és una
successió de curtmetratges que tenen la Doctora Diable com a
protagonista, en què es desenvolupen unes historietes amb un
denominador comú: uns subjectes que pateixen estranyes malalties són
ajudats per la Doctora Diable a curar-se... però a la seva
manera.
Devil Woman Doctor no dóna crèdit a creure's
que forma per al corpus de pel·lícules de Guinea Pig, i no és
tant per l'intent dels productors a aportar certa frescor -i, per
tant, accessibilitat a un altre tipus de públic- a una saga
ancorada a un concepte bàsic molt radical, ja que altres títols de
la sèrie que vindrien a continuació com He Never Dies
o Mermaid in a Manhole aportarien la mateixa
intenció però amb acabats més professionals i conceptualment més
interessants. El problema principal és molt simple, i és que la
narrativa de la pel·lícula és una mica més complexa que els
anteriors films de la sèrie Guinea Pig, i això també ha
d'anar d'acord amb la posada en escena, cosa que no passa. D'aquesta
manera Devil Woman Doctor es presenta amb un
plantejament almenys original en què predomina un humor estrany,
d'aquell freak japonès que només ells entenen, a més
d'una narrativa més dinàmica i rica en contingut, i tot això sense
oblidar la sang i els excessos de violència que caracteritzen la
sèrie. Lluny d'aconseguir un resultat positiu, ni fa gràcia el que
passa, el gore escasseja, i la irregularitat quant a interès dels
fragments és més que notable. En general l'aspecte
de Devil Woman Doctor és de producció amateur,
gairebé sense actors professionals, sense feina d'il·luminació,
amb un gore molt escàs en mitjans, i si bé els maquillatges són
passables, el seu conjunt és
decebedor.
Curiosament, Devil Woman Doctor
suposa el debut (travesti) d'un jove Mitsuru Fukikoshi, un
reconegut actor japonès que se'l pot veure en obres com Cold Fish,
i que va suposar per a la saga Guinea Pig la primera interpretació
professional que va acollir.
Devil Woman Doctor és
una 4a entrega, elaborada a base de 9 fragments independents que
tenen la Doctora Diable com a protagonista. És el clar exemple de
com la saga va apartar el gore explícit i la violència més seca,
per un tipus de produccions basades en la comèdia absurda violenta.
No necessàriament havia d'acabar sent una cosa dolenta aquest canvi,
però el resultat és el que és: un desastre amateur, sense gràcia
ni cap talent.
0 Comentaris