[Crítica] THE FURIES - Tony D'Aquino


-DIRECTOR: Tony D'Aquino
-GUIÓ: Tony D'Aquino
-ANY: 2019
-DURACIÓ: 82 min.
-PAÍS: Austràlia
-MÚSICA: Kirsten Lampl, Kenneth Lampl
-FOTOGRAFIA: Garry Richards
-REPARTIMENT: Airlie Dodds, Linda Ngo, Taylor Ferguson, Ebony Vagulans, Danielle Horvat, Tom O'Sullivan, Jessica Baker, Kaitlyn Boyé, Harriet Davies, Steve Morris, Ben Toyer, Leon Stripp, Dean Gould
-PRODUCTORA: Head Gear Films / Kreo Films FZ / Metrol Technology / Odin's Eye Entertainment / The Film Distillery






El slasher "elevat" The Cabin in the Woods, al costat del deathmatch de Battle Royale, són la base de la qual segurament serà una de les pel·lícules de terror més aplaudides del 2019: The Furies, film australià realitzat per un debutant al llargmetratge, com és Tony D'Aquino. The Furies és això, un "tots contra tots" en un ring on les belleses cridaneres comparteixen espai amb un munt de psicòpates emmascarats, tots ells i elles amb un objectiu comú: sobreviure.

The Furies és un espectacle sagnant que farà les delícies als fans del terror més prejudicis. El guió, escrit pel mateix Tony D'Aquino, opta per no despistar l'espectador amb backgrounds de personatges i a més esperar fins al final el que justifica tot el bany de sang que es veu en pantalla, prioritzant així l'espectacle i el terror. I en això últim, The Furies, compleix de sobres, oferint als espectadors el que promet, que és un survival protagonitzat per una dona i que mai decau, i que mostra algunes de les morts més plausibles dels últims temps.

Tot això es veu millor quan la protagonista de la pel·lícula, l'australiana Airlee Dodds (a centre, imatge superior), compleix perfectament amb una interpretació que li exigeix ​​molt físic, i puntualment regala en pantalla escenes on se la veu brillar. És una gran actriu, igual com ja va demostrar fa uns anys amb la correcta Killing Ground, i que aquesta vegada haurà d'enfrontar-se a nombrosos psicòpates emmascarats i armats amb tota mena d'objectes, cadascú amb més carisma estètic.

Tot i això, crec que no tot són llums. The Furies peca d'excessivament rutinària pel que fa a escenaris i tipus de situacions. Carreras, ocultar-se, morts puntuals, i tornar a córrer, amagar-se i després més morts. El deathmatch requeria potser una mica més de dinamisme i situacions diferents, sobretot quan tota l'acció succeeix en un mateix terreny escènic i que a més opta per esperar fins al final els motius que justifiquen el per què està succeint tota aquesta batalla de tots contra tots.

Només a la part final de la pel·lícula es justifica que ha passat, o si més no unes poques i mal comptades, a més de deixar alguns caps per lligar segurament poc transcendentals, però que no deixen de ser espinetes clavades. Per exemple -i sense ànim de generar espòilers- el per què de les interferències, el per què del personatge de Maddie, o el com troba a X persona al final de la pel·lícula. En tot cas, s'acosta una seqüela que serà molt benvinguda.

Crec que podria veure en bucle The Furies, perquè és un passatemps de luxe, curt, amb 80 minuts d'intensitat a força de morts sagnants i una trama argumental d'allò més original, malgrat el rutinari que és el seu desenvolupament. Hi ha empoderament femení, és bruta, violenta, buida i molt sagnant. Els fans de l'horror ja tenim el nostre caramelet.

  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris