10 pòsters de pel·lícules de terror copiats (especial Bollywood)

Des de la perspectiva occidental, Bollywood és una indústria cinematogràfica potent pel que fa als diners que maneja però gairebé incapaç de mobilitzar el públic més enllà de les seves fronteres. I és que són pocs els títols que arriben a festivals de cinema occidentals i per això potser molts haurien de mossegar-se la llengua, i de fet una de les seves últimes mostres, sobretot pel que fa a gènere fantàstic i terror, ha estat Tumbaad, una pel·lícula que va ser molt ben acollida pel públic i premsa de Sitges i que perfectament podria tenir distribució en les nostres sales. Però la realitat és que el gènere de terror a Bollywood no només és secundari, sinó també generalment acomplexat, havent produït múltiples versions índies de títols d'èxit de cinema de terror occidental així com del plagi de les seves estratègies de màrqueting.

En el present post no repassarem aquestes versions índies de clàssics de cinema de terror, sinó més aviat ens fixarem en alguns dels pòsters que han plagiat. Encara que sembli mentida, no hi ha tants cartells plagiats, i és que, insisteixo, el fantàstic i el terror són gèneres secundaris a l'Índia, però com veureu igualment tenen presència. N'hi ha d'escandalosos, de vergonyosos, de polèmics, de lletjos i fins i tot també bonics. Jutgeu vosaltres mateixos.


10 mostres de cartells de pel·lícules de terror índies (Bollywood) que van plagiar a altres pòsters


  • 1) Les semblances entre els dos cartells són més que evidents, encara les seves històries es desenvolupen cap a altres direccions. Moltes vegades aquests pòsters que plagien a altres anteriors solen ser teasers passatgers que acaben desterrats en l'oblit, en favor d'altres més originals i atrevits. Però aquest no és el cas d'Ekta. Ekta té aquest vergonyós pòster plagiat com a cartell oficial, en què només ha canviat a Jessica Biel per una actriu que podríem considerar com la Inés Acostades de l'Índia, a més de mostrar a aquests ullets masculins a la part del darrere que pretenen causar intriga. En fi, una curiositat.



  • 2) El que comentava abans dels teaser pòsters plagiadors que acaben gairebé desapareguts, ho veiem clarament en el cas de Murder 2, un thriller indi amb tints foscos i molta sensualitat. Que tinguem constància hi ha tres pòsters de Murder 2. Quant al primer (el de la imatge) és evident que els de màrqueting del film van plagiar a Anticrist de Lars Von Trier, i més endavant també ho van fer amb Bad Guy de Kim Ki-duk amb un altre cartell, per finalment presentar un altre pòster que seria l'oficial i que, si no anem equivocats, ja era original. El que uneix als tres pòsters de Murder 2 és que els seus dos protagonistes sempre llueixen carn als quatre vents.



  • 3) I sense deixar la saga Murder, que us sembla el cartell de Murder 3? És cert que la idea de mostrar uns llavis femenins maquillats amb pintallavis en un primeríssim primer pla no és una cosa nova, ja que The Rocky Horror Picture Show ja va treballar aquesta idea el 1975, però en tot cas la mostra d'una mandíbula així com el contrast entre un fons blanc i el vermellós dels llavis i la sang, sí que és una mica més innovador, a més de la mostra del nas de True Blood i Jennifer 's Body. En favor de les dues produccions nord-americanes direm que són teasers pòsters, cosa que no podem dir de Murder 3, i és que el film indi es va apuntar a la festa tard i malament, ja que aquest sí que és el seu cartell final, i a més la seva saga és reincident. Al menys, aquest tronc espinós agafat amb la boca i la desaparició del nas respecte al cartell de True Blood i Jennifer 's Body, li aporten alguna cosa distintiva.



  • 4) The Chaser és un dels thrillers coreans més interessants que hem vist mai. No és un film de terror, però en canvi sí que ho és Phoonk 2, un títol indi de fantasmes i nines posseïdes que va tenir com teaser pòster a un plagi descarat de la pel·lícula de Na-Hong-jin. Aquest pòster plagiat va acabar gairebé desaparegut per a substitució d'un altre oficial i completament original.



  • 5) Més del mateix en el cas de Bhoot. Va arribar a publicar un teaser pòster que emulava la idea d'un dels títols de terror d'èxit internacional d'aquell any: Destinació Final 2, amb aquesta compilació de cares en seqüència horitzontal amb un efecte de moviment aplicat. També se li va aplicar al cartell de Bhoot una tonalitat blavosa. En tot cas, aquest cartell mai va arribar a ser oficial i avui té un altre completament diferent.



  • 6) El cas de Jaani Dushman és diferent de la resta. Aquí no es roba una idea, sinó que directament es plagia el contingut, com és el cas de la cara de Dràcula i fins i tot de la ratapinyada que sobrevola pel front del vampir. Però el més curiós de tot és que en la trama de Jaani Dushman no apareix cap vampir, sinó una mena d'home llop monstruós. Coses del màrqueting suposo, o de la mandra, en tot cas no negarem que la resta de la composició del cartell de Jaani Dushman és original.



  • 7) I per si algú s'havia posat les mans al cap amb Jaani Dushman, ja que encara hi ha coses més terribles. És el cas de Shaitan Khopdi, que tal com veiem en la imatge va arribar a copiar a la mítica calavera del pòster d'Evil Dead 2 i la va enganxar en el seu cartell amb una mica de retoc en el color. Sí que és cert que hi ha altres cartells oficials de l'film indi, però vaja, l'abús d'aquest és injustificable. Tampoc ho és el seu argument, que no és més que una versió índia del clàssic dels vuitanta Re-Animator, sobre un científic boig que aconsegueix crear un sèrum que reviu als morts.



  • 8) Creature 3D és una monster-movie índia que va tenir problemes en el seu procés de producció que li van fer retardar la seva estrena durant diversos anys. El curiós és que quan ho va fer, el seu pòster oficial partia de la idea conceptual de la pel·lícula de Hollywood Jeepers Creepers, tal com podem apreciar en la imatge. No obstant això, i en favor de Creature 3D, la idea de posar un ull en la part central d'un pòster és la idea conceptual més utilitzada en la història de cinema per crear un pòster (The Children, Candyman, Doctor Sleep,...).



  • 9) Aquests dos cartells pertanyen a pel·lícules índies de gran èxit comercial al seu país. Les dues utilitzen la mateixa idea, barrejant horror i erotisme al mateix temps, tot i que eleva aquesta estètica lluint encara més carn i donant més evidència als monstres demoníacs. Les dues ens poden fer pensar en el cartell de Stripped to Kill 2 com a cartell inspirador.




  • 10) El que veiem a continuació és la inversa al que hem anat veient en aquest post: un suposat plagi nord-americà a una pel·lícula índia. Tal com es pot apreciar, la mà del cartell de Kabrastan té la carn estripada exactament en els mateixos llocs que la mà del cartell de House 3, més enllà de la postura en què es mostren, que és la mateixa. En favor de House 3 direm que abans d'ella hi havia dues pel·lícules anteriors i que els pòsters de la dues també mostraven mans amb carn estripada i putrefacta, però és innegable que els defectes carnis de la mà del cartell de Kabrastan són els mateixos que els de House 3.

PART 3     PART 5

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris