CAMPFIRE CREEPERS: THE SKULL OF SAM (curt), cinema de terror en 360º

Un dels punts importants del passat Sitges 2017 va ser la inclusió de la nova secció oficial Samsung Sitges Cocoon, una secció que va incloure fins a 27 curtmetratges rodats en Realitat Virtual (VR). Aquest format cinematogràfic ofereix a l'espectador un camp de visió de 360°, i és un sistema que, tot i ser molt embrionari encara, podria arribar a possibilitar als realitzadors a treballar noves tècniques narratives que impliquin directament a l'espectador, i per tant fer-li sentir partícip dels esdeveniments que ocorren. Però no només és una eina purament per potenciar la interacció amb l'espectador, sinó que a més el VR pot resultar un enriquiment cinematogràfic, i en especial en el cinema de terror a l'hora de treballar el fora de camp, que és precisament el que moltes vegades nodreix a les escenes de por en el gènere. Insisteixo que de moment VR és un sistema que ara mateix està més a prop de ser una atracció de fira que a una altra cosa, però és innegable que posseeix un gran potencial.

D'entre totes les produccions que es van presentar en Samsung Sitges Cocoon, va destacar Campfire Creepers: The Skull of Sam, una pel·lícula de 15 minuts escrita i dirigida pel francès Alexandre Ajá, i que té com a protagonista a l'actor Robert Englund. Comentava precisament Englund en una entrevista a un altre mitjà, que si va acceptar el paper va ser perquè li va semblar al VR com una cosa pròxima a Malson a Elm Street, ja que la realitat virtual submergeix a l'espectador en un somni, i en aquest cas en un malson .

L'argument de Campfire Creepers: The Skull of Sam és simple: un grup de nens en un campament d'estiu conversen sobre una història de por al voltant d'una foguera. La història en qüestió tracta sobre dos joves que són capturats per un maníac que els farà patir una mort horrible.

El curtmetratge té una història molt simple, però amb molt gust dels vuitanta, a força d'influències diverses que tampoc cal recordar. És una producció curta, però segons Alexandre Ajá va ser dificilíssima de fer tècnicament, ja que es van utilitzar fins a 10 càmeres i sempre es van tenir en compte infinitat de detalls per a cada pla. El resultat final acaba sent una experiència divertida per a l'espectador, en convertir-lo en un personatge més de Campfire Creepers: The Skull of Sam.

La qualitat de VR és, com indicava, encara molt bàsica. La resolució del curtmetratge és baixíssima, i a més hi ha problemes amb la part inferior dels 360° d'imatge a l'hora d'unificar-se amb la resta de l'angular. També, la utilització d'uns FX alguna cosa pobres, com és en les escenes que apareixen una legió de formigues assassines que semblen creades amb el CGI dels noranta, evidencien que la producció posseeix una desigualtat considerable respecte al cinema d'avui. Però bé, el que hem comentat abans, no es tracta d'una obra cinematogràfica valorable pel seu contingut, sinó que és valorable com a exemple del que podria arribar a ser el futur de cinema de terror. I aquest futur podria implicar molts canvis a l'hora de concebre el cinema, i no només tecnològics, sinó per exemple que en cada visionament de la pel·lícula l'espectador pot descobrir detalls nous, així com alhora fer-li pagar diverses vegades una mateixa entrada de cinema.

A mi l'experiència em va agradar, potser no ho veig com una cosa aplicable al 100% en sales cinematogràfiques, però si més no pot ser un estímul a la indústria a determinada època per reviure el gènere a força d'experiències noves.

  

(un servidor vivint l'experiència)

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris