[Crítica] THE VILLAINESS - Byung-gil Jung, 2017


-TÍTOL ORIGINAL: Ak-Nyeo 
-DIRECCIÓ: Byung-gil Jung
-GUIÓ: Byung-gil Jung
-ANY: 2017
-DURACIÓ: 129 min.
-PAÍS: Corea del Sud
-MÚSICA: Koo Ja-Wan
-FOTOGRAFIA: Park Jung-Hun
-REPARTIMENT: Kim Ok-bin, Shin Ha-kyun, Kim Seo-hyung, Jun Sung, Eun-ji Jo, Jung Hae-Kyun, Park Chul Min, Ye-Ji Min
-PRODUCTORA: Next Entertainment World






El concepte femme fatale és un concepte que ha anat evolucionant al llarg dels anys, ja des de les simples vampires dels anys deu fins a les badass actuals que semblen immortals. A mig camí, podem posicionar la protagonista de The Villainess, en un thriller d'acció coreà protagonitzat per una dona amb molt poca paciència però amb un enorme fons humanista, i que va deixar amb la boca oberta a la platea de Sitges 2017 per tractar-se d'una obra espectacular a la qual se li poden retreure molt poques coses.

Tot arrenca amb una impressionant escena inicial en pla seqüència que bé podria tractar-se d'una escena de Hardcore Henry, en què Sook-hee (Kim Ok-bin), protagonista de The Villainess, s'enfronta tota sola amb desenes de guardaespatlles armats pels passadissos d'un edifici. Aquesta escena, tècnicament impressionant, presenta una situació de la qual en les pròximes 2h de pel·lícula se li desgranarà tota mena de detalls i acabarà justificant aquesta actuació per desembocar a un final en la línia d'aquest principi, que és amb una altra trepidant escena d'acció en pla seqüència capacitat per al·lucinar a l'espectador. De fet, no negarem que aquestes dues escenes serveixen per deixar l'empremta al públic i alhora atraure el nou, però la veritat és que més enllà d'aquestes dues escenes la pel·lícula teixeix una història tan perfectament construïda i ben concretada, alhora que desconstruïda i explicada de manera desordenada. Els motius són simples, i és que la pel·lícula va el ritme de les experiències i records de la protagonista.

L'argument tracta d'una dona que veu com li maten al seu marit, una mena de sicari. Ella, embarassada de poc temps del seu marit, emprèn una cega venjança que executarà sense pietat. No obstant en acabar-la es veurà capturada per una organització que la retindrà durant anys i l'entrenarà per fer missions amb risc a morir, un futur de què no pot negar-se si no vol que la matin. El que no sap Sook-hee és que aquesta organització li farà retrobar-se amb el seu marit, en el que res sembla el que en realitat és.

Com sempre, el bon fer tècnic i artístic és indubtable. I és que a Corea de Sud amb els anys molts directors han deixat la seva empremta amb obres memorables com amb el jove Byung-gil Jung, director i coguionista de la present pel·lícula. El que distingeix The Villainess de la resta d'obres similars com The Yellow Sea és que la protagonista és una dona, sap a més arts marcials, i que la direcció de la pel·lícula aposta per desenvolupar unes escenes d'acció amb una clara referència a John Wick i Hardcore Henry. Són escenes molt espectaculars, que no escatimen pel que fa a violència a força amputacions, punyalades i trets a totes les parts del cos. Una acció ben dosificada i no avorrida com amb aquests dos referents.

D'altra banda la història, escrita pel mateix director juntament amb Byeong-sik Jung, potser és massa densa, però això no afecta que el discurs sigui sempre comprensible, però no negaré que exigeix ​​els cinc sentits del públic per així evitar despistar-se. No estem davant d'una pel·lícula difícil, però el càsting és considerable, i a més els canvis d'espai-temps són constants, així com girs narratius poden complicar el seguiment de la trama. Més enllà del fil conductor, puntualment es van desenvolupant escenes d'acció, però també dramàtiques i romàntiques (ull amb això, per què no avorreix la relació d'amor entre Sook-hee i Hyun-soo). És en general una pel·lícula molt humana, sobre els sentiments perduts d'una dona que només els seus punys li permetran recuperar.

En fi, gratíssima sorpresa The Villainess, una pel·lícula que dóna fe a seguir veient tots aquests thrillers que enverinen la programació de festival de Sitges pel simple fet que no són cinema de gènere de terror. Però The Villainess és pura fantasia, és un cinema que posseeix una força capaç de contactar amb el públic de festival a força d'escenes impossibles, de pura adrenalina desenfrenada que no és més que un desafiament als sentits humans. Que fàcil es fa escriure amb pel·lícules com The Villainess...  



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris