Mick Garris explica per què es va censurar ‘IMPRINT’ de ‘Masters of Horror’ als Estats Units

Brutal tortura a 'Imprint'

La cadena Showtime no va respectar cinc regles que ells mateixos havien imposat.

 

Molts recordareu la sèrie ‘Masters of Horror’ creada per Mick Garris el 2005. Aplegava alguns dels millors directors de cinema de terror en actiu d’aquell moment, i cada un d’ells va dirigir un episodi independent de 60 minuts. Parlem de directors com John Carpenter, Don Coscarelli i Tobe Hooper, entre d’altres. ‘Masters of Horror’ va tenir dues temporades de tretze episodis cada una.

 

Però un dels episodis de la primera temporada va ser polèmic. Parlem d’’Imprint’, l’aportació de Takashi Miike a ‘Masters of Horror’. El capítol en qüestió adaptava un relat titulat “Bokkee Kyotee” de Shimako Iwai, en el qual apareixue tortures i morts doloroses. Molt doloroses. Massa per l’empresa Showtime -que és el canal de televisió que havia d’emetre la sèrie-, que va decidir descartar l’episodi per la seva emissió televisiva als Estats Units.

 

Aquest fet ha estat recordat per Mick Garris a través del portal Dread Central, on ha deixat clar que ell estima la pel·lícula i que el motiu de la prohibición va ser un conflicte amb la cadena televisiva.

 

L’argument d’Imprint’ explica com un turista del segle XIX torna al Japó per trobar la treballadora sexual de qui es va enamorar fa uns anys. Un cop allà, descobreix que aquella dona va tenir un destí terrible.

 

Mick Garris tenia clar que Takashi Miike havia d’estar a ‘Masters of Horror’ i així estirar la petjada d’’Audition’, pel·lícula amb la qual Miike va assolir popularitat mundial l’any 1999. Per aquest motiu Mick Garris va contactar amb Kadokawa Studios, empresa que havia treballat amb Miike amb anterioritat. Va ser fácil posar-se d’acord amb ells: llibertat creativa gairebé total pel director.

 

Miike volia adaptar la història de Shimaki Iwai i ja tenia un guió fet. Mick Garris el va fer traduir i revisar, i el va aprovar, i fins i tot Showtime també va donar la seva aprovació. Tothom estava d’acord que es fes aquell episodi anomenat ‘Imprint’.

 

Showtime només va posar cinc condicions a Mick Garris, entre elles que cap adult tingués sexe amb menors d’edat o els assassinés, i que no hi hagués cap cos masculí despullat mostrat frontalment. ‘Imprint’ no va trencar cap d’aquelles condicions.

 

Però a Showtime alguna cosa no li va agradar un cop l’episodi va estar fet. Diu Garris “Estaven espantats per la intensitat de l’episodi. Ja saps, hi ha coses que quan les llegeixes en una pàgina són d’una manera, i quan les veus en pantalla tens una sensació diferent. I d’aquesta manera van decidir no emetre Imprint”. Ara bé, Showtime hauria emès l’episodi si s’hagués sotmès a la censura d’algunes escenes, un filtre pel qual Mick Garris es va negar en rodó.

 

El productor volia ser fidel als principis que van unir a tots aquells mestres del cinema de terror, que era la llibertat creativa. Afegeix Garris “li vaig dir a Showtime que cap de les seves cinc regles es trencava a Imprint, i creiem que s’havia de complir l’acord de mostrar a la televisió el que vam prometre fer”. Les negociacions no van arribar a cap port i finalment ‘Imprint’ no es va emetre per televisió als Estats Units.

 

Els problemes de distribució als Estats Units d’’Imprint’ no van acabar aquí. El DVD estava en auge i cada episodi de ‘Masters of Horror’ va ser editat en aquest format per Anchor Bay, però Walmart, una important cadena de grans magatzems de l’època, es van negar a vendre aquest episodi. Ells van seguir la decisió de Showtime a no vendre el DVD d’’Imprint’.

 

És rellevant contextualitzar-nos al 2006, quan la venda per Internet era embrionària i, per tant, adquirir segons quins DVD no era fàcil. Walmart era una gran superfície molt estesa pels Estats Units, i també un lloc clau per a la distribució de ‘Masters of Horror’ en format físic. “Walmart i Showtime ens van fotre” afegeix Garris.

 

A més, assegura que tot el que es veu en pantalla és ficció, ja que va visitar el rodatge al Japó i en pot donar fe. Recorda que tot eren efectes especials físics i maquillatges, i es va cuidar molt els actors.

 

Ara bé, aquesta polèmica només va generar-se als Estats Units. El mercat internacional va acollir molt bé la sèrie ‘Masters of Horror’ i es va emetre sense problemes a les televisions de molts països. També les espanyoles. Va ser Canal+ qui emetia la serie per primer cop en castellà, i entre els episodis emesos estava ‘Imprint’ (titulat “Huella” en castellà). El format físic no va ser menys, i la distribuïdora catalana Manga Films va editar tota la sèrie incloent també el treball de Takashi Miike, a més de suculent contingut extra amb entrevistes i documentals sobre el rodatge.

 

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris