"Bé, ja coneixia les torres humanes, però no coneixia això que es diu ’Castellers’’ a Catalunya. No ho sabia, així que em vaig sorprendre molt. Per això, si existís un 'New Group 2' la faria aquí."
Con neix el projecte? Va canviar molt la idea inicial fins a l'escriptura del guió?
Bé, per començar, el nom del protagonista és ‘I’ i el seu company és ‘U’. En resum, és la història d’‘I’ i ‘U’. O sigui, és el que en diríem la història de ‘jo’ i 'tu'. La teva història —és a dir, la nostra història—, així és com va començar tot. I després quan vaig estudiar una mica de sociologia, em vaig adonar que la societat està formada per diversos grups: la família, l’escola, l’empresa, els veïns, el país En aquest punt, vaig pensar que potser els grups, si hi penses des del punt de vista dels aliats, poden fer una mica de por… com zombis. Els grups caòtics fan por, però potser també fan por els grups massa ordenats, no? I pensant això, vaig decidir fer una piràmide humana.
-Hem d'interpretar la pel·lícula com una metàfora del feixisme i de la conformitat social?
Sí, exacte. Crec que es pot interpretar de totes dues maneres. Al Japó també, durant la guerra, em refereixo a l’època de la Segona Guerra Mundial, i així es donava una educació basada en que tota la nació havia d’implicar-se i lluitar. D'aquesta manera van afrontar la guerra. Bé, en resum, crec que és una cosa semblant als nazis, però també allà. Està bé que ho interpreteu així, però en realitat, el tema principal és el Japó contemporani. Al Japó, quan es tracta de parlar sobre diners, i... sobre religió i política hi tinc una mica d’al·lèrgia. També crec que això és absolutament responsabilitat de l’educació, culpa de l’educació. Aquesta pel·lícula podria semblar que el noi/a s’enfronta a aquell grup, però no és així exactament. No estic dient que els grups siguin dolents en general, sinó que cada persona individualment no pensa per si mateix i, en realitat, els grups format per persones que pensen individualment vaig pensar que això és fantàstic, que està bé. He definit això com un grup i he fet aquesta pel·lícula basant-m’hi.
-Perquè esculls la figura de la piràmide humana per a sintetitzar el missatge o la idea central del film?
Com he dit abans, el cim del grup tan ordenat va acabar sent així com un comportament col·lectiu. I, al capdamunt d’aquest comportament col·lectiu, hi ha, per descomptat, la piràmide humana. Vaig pensar-ho així. Si encara que sigui una persona cau, tot l’assumpte es desmorona. I a més, també he adoptat la piràmide humana com a metàfora de la jerarquia.
-Sabies que a Catalunya també fem torres humanes?
Bé, ja coneixia les torres humanes, però no coneixia això que es diu ’Castellers’’ a Catalunya. No ho sabia, així que em vaig sorprendre molt. Per això, si existís un 'New Group 2' la faria aquí. De moment no existeix… Tant de bo una col·laboració amb Espanya.
-Quines influències has tingut per fer New Group?
La influència de Junji Itō es pot apreciar. Tot i això, honestament, no ho és tant. Com que ni tan sols llegeixo manga, doncs, no hi ha res en concret que m’hagi influenciat. Diria que no hi ha cap influència directe.
-Com ha estat treballar amb tants adolescents?
Tots eren nens molt capaços, i vam poder fer el rodatge de manera divertida. Vam poder fer-ho. Però, com era d’esperar, fer aquell comportament col·lectiu o construir la piràmide humana va ser molt difícil, semblava que podrien enfadar-se una mica, com aquell professor. Tot i això, es van comportar molt bé, i amb la seva amabilitat van construir la piràmide junts.
-Amb quina idea t'agradaria que el públic es quedés al finalitzar New Group?
En primer lloc, els japonesos que vegin aquesta pel·lícula es despertin i comencin a pensar per si mateixos. És un gran objectiu. I després, clar, hi ha també aquests estranys visuals, oi? Crec que una pel·lícula sobre construir una piràmide humana probablement no ha existit fins ara, així que espero que puguin gaudir dels efectes visuals.

0 Comentaris