[Critica] CHARLIE SAYS - Mary Harron


-DIRECCIÓ: Mary Harron
-GUIÓ: Guinevere Turner (Llibre: Karlene Faith, Ed Sanders)
-ANY: 2018
-DURACIÓ: 110 min.
-PAÍS: Estats Units
-MÚSICA: Andy Paley
-FOTOGRAFIA: Crille Forsberg
-REPARTIMENT: Hannah Murray, Sosie Bacon, Marianne Rendón, Suki Waterhouse, Matt Smith, Carla Gugino, Merritt Wever, Kayli Carter, Odessa Young, Chace Crawford, Annabeth Gish, Bridger Zadina, Grace Van Dien, India Ennenga, Tracy Perez
-PRODUCTORA: Roxwell Films / Epic Level Entertainment






El 2017 serà recordat, entre moltes coses, per la mort de Charles Manson a la presó de Bakersfield. Aquesta defunció va fer florir en la indústria de cinema un grapat de produccions que han volgut tractar els esdeveniments més grotescs del seu cas, com ara la indie The Haunting of Sharon Tate o altres mainstream, com Once Upon a Time in Hollywood de Quentin Tarantino. Però després hi ha una altra d'aquestes produccions que es pren el cas d'una manera més profunda, intentant donar resposta al públic sobre els motius que van portar als membres de la secta hippie de Manson a assassinar, així com el que va passar després amb les tres assassines de Sharon Tate un cop empresonades. El seu títol és Charlie Says, i està dirigida per una cineasta coneguda pels fans de l'horror: Mary Harron, responsable d'American Psycho.

Charlie Says està basada en el llibre d'Ed Sanders titulat "The Family", i és una aproximació als tres membres femenins que van integrar la secta de Manson: Leslie 'Lulu' Van Houten, Patricia 'Katie' Krenwinkel i Susan 'Sadie' Atkins , de manera que l'espectador coneixerà els vincles entre elles, les seves rutines, la seva relació amb Manson, el que les va motivar a entrar a la secta, i també la seva progressiva consciència de víctimes d'una secta un cop van cometre els crims. Charlie Says serveix com a representació bastant ajustable al que ha passat, desenvolupant una trama que arrenca amb les tres assassines preses, i que a poc a poc van recordant el que va passar al mateix temps que s'adonen de la ceguesa amb la qual van actuar.

El bon material base de Charlie Says no queda reflectit en la pel·lícula d'una manera amena per a l'espectador. El seu desenvolupament irregular per culpa dels canvis de ritme narratiu per l'alternança de passat i present, trenquen els clímaxs en excés, i a més el que compta Charlie Says tampoc acaba sent del tot nou. El resultat és que quan portes 40 minuts de pel·lícula t'adones que encara et queden 70 més, per què tot avança sense rumb clar fent-difícil d'aguantar. Fins i tot, l'esperat clímax final que tots sabem i esperàvem, hauria d'haver estat un bany de sang amb fetus inclòs i en canvi tot queda dissimulat, per no parlar de certs inserits innecessaris que et treuen del moment més esperat del film. No, Charlies Says no funciona.

Que la pel·lícula no funcioni no impedeix que com a peça documental sigui una representació ajustada al que ha passat, plantejant aquesta evolució de la secta des de la seva època hippie amb tot el relacionat de l'amor lliure, les drogues i el happyflower, i que després va evolucionar cap a l'odi, el racisme i finalment l'assassinat. A més, la interpretació de Matt Smith com Charles Manson és excel·lent i ens creiem el seu personatge, i a més evoluciona al llarg del metratge cap a una radicalitat en el seu discurs i conducta, contrastant amb la intermitència d'algunes escenes musicals acústiques.

Una pena que Charlie Says avanç sense rumb i que els seus moments de major intensitat acabin trencats a força d'inserits. Creiem que la pel·lícula parteix d'un bon material literari i no negaré que el guió és ric en referències a la secta de Charles Manson, però aquesta vegada l'adaptació al cinema no ha funcionat.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris