Linnea Quigley: Vida i Obra (Part 7) - Final


En aquesta Ăşltima entrada crec que Ă©s encertat aprofitar-la per parlar una mica del perfil mĂ©s personal de l'actriu: els seus gustos, pel·lĂ­cules favorites, hobbies, etc. I se'm fa curiĂłs en el fons, ja que precisament a la primera entrada d'aquest article vaig dir clarament que m'interessava un comĂ­ la seva vida mĂ©s "groga", encara que mira, finalment sense adonar-me'n he anat introduint coses relacionades amb la vida privada de l'actriu, o conceptes de l'ordre pĂşblica (però lluny del mĂłn del cinema) com sĂłn The Skirts, Playboy o Steve Johnson, elements tambĂ© bĂ sics per entendre Linnea Quigley. Doncs ja posats, podria acabar arrodonint aquestes informacions amb quatre cosetes mĂ©s que en el fons tampoc no crec que destorbin en aquest article.

D'una banda, m'agradaria afegir una mica mĂ©s sobre la passiĂł per la mĂşsica Punk dels vuitanta. Linnea Quigley es va considerar Punk, i no nomĂ©s per participar en un parell de grups musicals de considerable èxit, sinĂł per estimar l'ambient que s'hi generava. L'actriu, destaca en nombroses ocasions que el seu moment mĂ©s inoblidable amb relaciĂł a la mĂşsica va ser el concert que va realitzar amb les "The Skirts" fent de teloneres dels "The Cramps". Curiosament en aquest concert tambĂ© hi havia els eterns "Dead Kennedys", encara que entre el pĂşblic, i això la va fer sentir com si estiguĂ©s en una mena de nirvana particular. "Els punks eren realment genials. Eren bona gent i molt afectuosa. TambĂ© eren gent decent fins que van aparèixer els punks de postal que van embrutar completament l'escena", deia Linnea Quigley en una entrevista a Crypticrock.com.

A mĂ©s, l'actriu reconeix el que ja vaig comentar en alguns moments de l'article, que Ă©s la influència de l'escena punk a les seves pel·lĂ­cules, o, mĂ©s ben dit, en els personatges que hi va interpretar, com el de Trash a El retorn dels morts vivents o Spider a Noies de fraternitat a la bolera. Ella estimava grups de mĂşsica com "Fleetwood Mac", "Stone Temple Pilots" i "Metallica", entre moltes altres bandes com "The Rembrandts", "AC/DC" i "The Ramones". Respecte a aquesta darrera banda, l'actriu va mantenir durant un temps una estreta relaciĂł amb el cantant Johnny Ramone, i que li va permetre participar en el videoclip del grup "Substitute". Segons explica a la mateixa entrevista de l'anterior font "ell era molt dolç, molt bon noi", i grĂ cies a ell i la seva participaciĂł en la famosa pel·lĂ­cula Rock'n'Roll High School, l'actriu va conèixer l'escena punk i per això es va involucrar en pel·lĂ­cules que contemplaven aquesta escena, com Carrers Salvatges o les ja comentades anteriorment.



Però coses de la vida, encara que es considerĂ©s "molt punk" finalment el 1990 Linnea Quigley va voler convertir-se en agent de policia de Los Angeles. Possiblement, va agafar el gust a la professiĂł de policia desprĂ©s de participar en les dues primeres entregues de la saga Vice Academy (que comentarĂ© seguidament), qui sap... Però, malgrat aprovar l'examen escrit, l'actriu va decidir molt encertadament continuar actuant a la gran -i sobretot petita- pantalla.

MĂ©s coses. Els animals. Parlar de Linnea Quigley tambĂ© Ă©s parlar d'animals, i Ă©s que Linnea ha contribuĂŻt a les campanyes de PETA (People for the Ethical Treatment of Animals). A mĂ©s, ella Ă©s vegetariana, i Ă©s per això que ha promogut tambĂ© campanyes publicitĂ ries sobre un model de vida alternatiu basat a mantenir una vida vegetariana mantenint un consum constant d'enciam... potser per això sempre ha estat tan prima...

D'altra banda, mereix ser comentats els seus gustos cinematogrĂ fics. Linnea Quigley no Ă©s una mercenĂ ria del gènere, sap del que parla, i n'Ă©s una prova els arguments per justificar les seves pel·lĂ­cules favorites del gènere de terror. Diu que les seves pel·lĂ­cules favorites es troben principalment als anys setanta, concretament sĂłn La matança de Texas (1974) i Crida un estrany (1979). Aquesta Ăşltima Ă©s el film original del fallit remake del 2006, i que personalment Ă©s una autèntica pel·lĂ­cula, sobretot el seu inici. TambĂ© subratlla la seva passiĂł per Saw, l'obra mestra de James Wan que va sacsejar el gènere ja fa 10 anys, però nomĂ©s la primera part. Sense oblidar tambĂ© el cinema d'Herschell Gordon Lewis per la perfecta barreja de comèdia i terror. Per què no li agrada Truca un estrany 2, el seu remake Quan truca un estrany, o la saga Saw? Com vaig comentar en una altra part de l'article, concretament a la pel·lĂ­cula de Night of the demons (2009), Linnea Quigley odia totes les seqĂĽeles i sobretot remakes que no tenen un sentit argumental i sĂ­ econòmic, Ă©s a dir, que s'oblida el respecte pel film original. De tota manera, l'actriu va tenir la seva pròpia relliscada artĂ­stica en participar a Vice Academy 2, una seqĂĽela fallida i que considero sens dubte com una de les pitjors pel·lĂ­cules de la seva carrera, que ja Ă©s a dir.

Com comentava anteriorment, Vice Academy va ser la primera d'una saga de pel·lĂ­cules policĂ­aques dirigides per un tipus anomenat Rick Sloane en què Linnea Quigley va participar en les seves dues primeres entregues. El total de la saga es compon de 6 pel·lĂ­cules, unes pel·lĂ­cules situades als anys noranta a excepciĂł de la seva primera part que va ser el 1989, malgrat ja posseir un esperit mĂ©s dels noranta que una altra cosa. Es va tractar d'una saga de pel·lĂ­cules que volien parodiar amb una versiĂł estrictament femenina les Boja acadèmia de policies, unes pel·lĂ­cules que presumien de les seves dosis de comèdia davant de l'acciĂł. La saga Vice academy tambĂ© va ser això, però amb molt menor pressupost i sĂ­ moltes noies de bon veure.



El primer lliurament va arribar a Espanya com a "Acadèmia Antivici", i ens presenta a dos cadets de policia que volen entrar a treballar al cos antidroga de Hollywood. Durant el seu entrenament, a manera prĂ ctica, sol·liciten les dues noies perquè s'infiltrin en una xarxa pornogrĂ fica on sembla que es maltracten les seves actrius, a mĂ©s de treballar-hi noies menors d'edat, i elles dues hauran de ser les encarregades de desarticular aquesta xarxa pornogrĂ fica. BĂ©... un argument de sobretaula, per a una pel·lĂ­cula que nomĂ©s serveix per fer la migdiada. Com comentava, Vice Academy emula un esperit mĂ©s dels noranta, com si no volguĂ©s explotar la conya, la violència, el sexe i la mala llet que tan bĂ© identifiquen aquesta dècada. És una pel·lĂ­cula que s'avergonyeix dels tics de la sèrie B, i aquesta Ă©s una manera de fer cinema que cal no oblidar que li va funcionar molt bĂ© a Linnea Quigley, ja que si hi ha alguna cosa a destacar abans que res en la seva carrera Ă©s que va saber treballar en pel·lĂ­cules que no tenien complexos a mostrar les seves mediocritats i en sabien presumir amb conya, i Ă©s que aquesta Ă©s precisament la clau del bon cinema caspĂłs. Vice academy no en tĂ© res, i Ă©s per això que Ă©s una pel·lĂ­cula que avorreix, que Ă©s dolenta, estĂşpida, sense grĂ cia, i ni tan sols hi ha nus ni acciĂł,... Una pel·lĂ­cula que no val la pena, com la gran majoria de mediocritats casposes dels noranta.

Pel que fa al cĂ sting Ă©s l'Ăşnic que pot aconseguir que el pĂşblic la recordi avui dia: a mĂ©s de Linnea Quigley, podem trobar la maca Karen Russell -que ja va participar al costat de Linnea en altres pel·lĂ­cules-, i les exactrius porno dels vuitanta Ginger Lynn i Julia Parton, a mĂ©s d'Elizabeth Kaitan (una actriu que se la va poder veure la Silent night, deadly night 2, i a Divendres 13 part 5). Potser Ă©s per aquest repartiment estel·lar i ple de silicona als pits que quan es va emetre la pel·lĂ­cula per televisiĂł va aconseguir un èxit d'audiència envejable. TambĂ© potser, altres dels motius van ser que Vice Academy va guanyar el Networks' B-Movie  wards for Best Picture curiosament, cosa que insisteixo Ă©s molt discutible.

Poc desprĂ©s de protagonitzar Vice Academy, Linnea Quigley va treure temps per participar amb un paper molt intranscendental -però al cap i a la fi-, en una autèntica obra de culte del cinema trash: Robot Ninja. Aquesta pel·lĂ­cula explica com un dibuixant de còmics creador d'un superheroi que Ă©s l'autèntica sensaciĂł a les llibreries, veu com la seva adaptaciĂł cinematogrĂ fica destrossa el seu personatge, en edulcorar la seva història amb elements infantils i educatius, quan "Robot Ninja" Ă©s una història violenta sobre un superheroi amb models una mica excessius. Un dia, aquest dibuixant, decideix disfressar-se i fer realitat Robot Ninja, i aixĂ­ implantar la seva justĂ­cia als carrers alhora que popularitza el veritable personatge.



És genial la pel·lĂ­cula. I això que tĂ© milers de detractors pel fet que feia anys que el seu director JR Bookwalter demostrava al mĂłn que Ă©s un veritable inepte darrere la cĂ mera, a travĂ©s d'infinitat de tĂ­tols casposos entre els quals destaca molt per sobre de la resta la sobrevalorada Mondo Zombie ( AKA "The Dead next door"). Si a això hi afegim que David DeCoteau es torna a ficar a la festa, la mala fama del film Ă©s inevitable. En tot cas Robot Ninja tambĂ© tĂ© els seus defensors, entre els quals m'incloc. ¿Potser hi ha gent que no entĂ©n la grĂ cia del cinema B-Z?


A mĂ©s al cinema fet amb il·lusiĂł, per divertir, per a un pĂşblic tan concret com som nosaltres, els amants de la caspa. Poques vegades una pel·lĂ­cula d'aquest tipus Ă©s capaç de crear expectatives en el seu argument, d'atrapar l'espectador, i fotre, Robot Ninja aconsegueix fer-ho! A mesura que la pel·lĂ­cula situa el seu argument, reconec que tenia ganes de veure en acciĂł Robot Ninja degollant colls i en si matant tota aquesta colla de violadors i assassins. I poca broma, perquè la pel·lĂ­cula Ă©s d'allò mĂ©s salvatge que ha participat Linnea Quigley a la seva carrera, que ningĂş no es confongui pel seu tĂ­tol infantiloide.

Una pel·lĂ­cula altament recomanable a aquells amants del gore i la caspa, per la seva barra a mostrar grapats d'escenes memorables, com el tret a l'ull amb la pistola prèviament clavada en ell (foto a dalt), l'autocuraciĂł de les ferides de Robot Ninja, una noia violant un noi, mutilacions diverses, i una història que si bĂ© no acaba com hauria de pensar que els de la Marvel i DC haurien de donar-li una ullada, i aprendre que les seves propostes basades a qĂĽestionar l'ètica dels seus herois -ocorre en totes les seves pel·lĂ­cules- sĂłn pesades. Robot Ninja no serveix per qĂĽestionar res, simplement per passar una bona estona de distracciĂł veient com un justicier intenta fer justĂ­cia als carrers. I ja si apareix Linnea Quigley interpretant una bella secretĂ ria amb poca roba i ulleres de pasta (la primera vegada que Linnea apareix amb ulleres en una pel·lĂ­cula) el tĂ­tol s'arrodoneix.

Arribats ja el 1990 tot va canviar. Va canviar la manera de fer cinema de terror, va canviar el tipus de pel·lĂ­cules que escollia participar Linnea Quigley, i tambĂ© va canviar –però en aquest cas estrepitosament- la qualitat de les seves pel·lĂ­cules.



Sexbomb Ă©s, sobretot, una pel·lĂ­cula que parla sobre el cinema, i concretament sobre el cinema de terror de sèrie B. I no Ă©s un documental precisament, ni tampoc Ă©s una pel·lĂ­cula de terror, sinĂł que Ă©s una pel·lĂ­cula que es dedica a explicar una història situada al terreny del gènere de la comèdia negra amb tints eròtics en què una sexy dona planeja matar el seu marit amb el seu xicot. Aquesta història serveix per desenvolupar un escenari on podem trobar el marit, que Ă©s un productor de cinema de terror que es troba en ple rodatge de 2 pel·lĂ­cules: "I Rip Your Flesh With Pliers" i "Werewolves in Heat"; el nuvi de la noia, que Ă©s el guionista de les pel·lĂ­cules; i a l'actriu protagonista de les dues pel·lĂ­cules que Ă©s –òbviament- Linnea Quigley. Tot aquest escenari serveix per desenvolupar una història amb algunes picades d'ullet als tòpics del gènere de terror, com Ă©s fer ironia als nus gratis, la ridiculesa dels maquillatges, i als rodatges rĂ pids i en pocs dies que habitualment omplen de fallades de raccord a les pel·lĂ­cules.



Sexbomb va molt lligada al merdĂł que interpretaria aquell mateix any Linnea anomenat Linnea Quigley's Horror Workout, un tĂ­tol amb un look mĂ©s a extra de DVD que a cinema pròpiament, però en el fons totes dues sĂłn dues pel·lĂ­cules que pretenen explicar un tipus de cinema, i, per altra banda, homenatjar l'actriu americana. Personalment, Sexbomb Ă©s l'Ăşltima pel·lĂ­cula decent -que no bona- de les que va participar Linnea Quigley fins al 1990, i encara que es deixa veure la veritat Ă©s que la seva intensitat narrativa decau constantment perdent-se ella mateixa en una història que es torna avorrida i sense grĂ cia, i que tampoc sap com finalitzar amb una mica d'èpica i que la converteixi en una pel·lĂ­cula mĂ©s memorable. Dit d'una manera rĂ pida, "Ă©s una pel·lĂ­cula d'un sol visionat".

El director de Sexbomb Ă©s un tal Jeff Broadstreet, un paio que el recordo bĂ© per haver-lo vist el 2006 Night of the living dead 3D, el clĂ ssic de George Romero destruĂŻt per un pobre 3D.

DesprĂ©s de les horribles Vice Academy, la decent Sexbomb, i la divertida Robot Ninja, Linnea Quigley va arribar als noranta. Ja feia quinze anys que tenia una prolĂ­fica carrera de cinema caspĂłs que la va convertir en una llegenda activa dels videoclubs grĂ cies a una xifra aproximada de 35 pel·lĂ­cules..., un veritable rècord. Ella era conscient que tenia seguidors per tot el mĂłn, que va participar en veritables clĂ ssics del gènere, i que la seva empremta romandria per sempre en una dècada com van ser els vuitanta en què una manera de fer cinema completament lliure va imperar tant a la pantalla gran com sobretot a la petita. Linnea va creure que era el moment d'autohomenatjar-se, o potser ho va creure David de Coteau -m' Ă©s igual-, el productor executiu de la pel·lĂ­cula.


Linnea Quigley's Horror Workout va ser dirigida per Kenneth J. Hall, un tipus desconegut pel pĂşblic mĂ©s enllĂ  de la seva direcciĂł a la mediocre Evil Spawn. La pel·lĂ­cula Ă©s un fals documental en què Linnea es dedica a repassar alguns dels tĂ­tols mĂ©s reconeguts de la seva carrera, mostrant tambĂ© les seves virtuts com a actriu de tipus screamqueen (la tècnica del crit, l'acciĂł, el ball, el sexe, etc.) a mĂ©s del seu treball fora de les cĂ meres, com Ă©s l'entrenament del seu fĂ­sic. Tot això s'acaba barrejant amb un argument? Basat en un home invasion zombi, a mĂ©s d'un gir final molt de gènere slasher. Això Ă©s la intenciĂł de la pel·lĂ­cula.

Què tal? Doncs es tracta d'una pel·lĂ­cula realitzada amb una mica de desgana malgrat les aportacions de gènere en relaciĂł amb els zombis i el cinema slasher, que almenys fan divertir el pĂşblic amb bons maquillatges. La resta Ă©s pura anècdota. Linnea, com si es tractĂ©s de Cindy Crawford, es dedica a conduir uns eterns -i alhora molt curts- 55 minuts, en què es dedica a fer lluir el seu cos i el treballa igual que en aquells vĂ­deos que va posar tan de moda Crawford (o Jane Fonda i tantes altres) als 80-90, on apareixien fent classes d'educaciĂł fĂ­sica perquè aixĂ­ totes les mares es posessin en forma des de casa seva. De mica en mica es va introduint el tema de la home invasion amb els zombis, però mai no es perd de vista el to musical i esportiu.




Per quedar bĂ© amb ella (no se sap mai si llegirĂ  això algun dia), dirĂ© que Ă©s una "curiositat" amb mĂ©s pinta a carn d'extra de DVD que a la mateixa pel·lĂ­cula que Ă©s. De fet, Linnea Quigley's Horror Workout va ser un direct-to-video amb mĂ©s fama de la que mereix.


DesprĂ©s de l'èxit de la primera part era molt previsible que apareguĂ©s una seqĂĽela, i aixĂ­ va ser. Vice Academy 2 va ser una realitat el 1990, i de nou va ser escrita i dirigida per Rick Sloane, amb un resultat molt similar a la seva primera entrega. Sloane, va voler recuperar el cĂ sting d'actors que sembla que tant va quallar entre el pĂşblic, compost per Ginger Lynn Allen i Linnea Quigley, i configurant una història policĂ­aca que s'allunya una mica mĂ©s de les boges acadèmia de policies per acostar-se mĂ©s a la saga Arma Letal. Per tant, el director va escriure una història on les dues actrius hauran de fer servir les seves armes -en aquest cas seductores- contra el crim, quan se suposa que ja sĂłn "professionals".

No es tracta d'una pel·lĂ­cula que millori res de la primera part, al contrari, segueix una lĂ­nia paral·lela que repeteix esquemes, gags, i pĂşblic a què va dirigida, malgrat que a la primera escena de la pel·lĂ­cula apareix Ginger Lynn Alen prometent al pĂşblic que veurĂ  una pel·lĂ­cula molt mĂ©s sexual que la primera part, quan en realitat segueix sent un simple PG +13... i ho diu una exactriu porno... BĂ©, en tot cas nomĂ©s explicar que va ser una pel·lĂ­cula direct- to-video, i que no va ser a penes distribuĂŻda per la seva notable mediocritat. Fins i tot Linnea Quigley es va negar ja a participar ja a la 3a part.

Personalment, se'm va fer insuportable, la vaig veure perquè aquest article m'ho demana, però vaja... nomĂ©s em quedo amb un detall que necessito compartir: l'actitud del "melenas" ros abans els diferents streeptease que mostra la pel·lĂ­cula. No tĂ© malbaratament! AquĂ­ penjo un collage dels seus gestos he, he, he:



L'article dedicat a Linnea Quigley acabaria aquĂ­. Però a ser sincers he de reconèixer que hi ha 3 pel·lĂ­cules que no he pogut incloure-hi -a mĂ©s de curtmetratges i participacions en televisiĂł, que no he volgut incloure-, com sĂłn Deadly Embrace, American Rampage i The girl I want, unes pel·lĂ­cules que no he sabut trobar a la xarxa. Em sap greu, però no les he vist i, per tant, no puc comentar. En tot cas, per compensar, a continuaciĂł comentarĂ© per sobre 3 pel·lĂ­cules mĂ©s situades a principis dels anys noranta, i que crec que mereixen ser esmentades mĂ©s enllĂ  del calibre de la participaciĂł de Linnea Quigley. La primera es diu Mutronics.

I si et diguĂ©s... "ProducciĂł Brian Yuzna" + "anys 90" + "Mark Hamill de protagonista" + "Michael Berryman fent de delinqĂĽent palet" + "David Gale encarnant de nou un doctor dolent dolentĂ­ssim" + "arts marcials" + "live action del manga Guyver"?? ehh... ehh... DĂ©u meu, Ă©s Mutronics!!!! Fotre que dolenta Ă©s, i que bona alhora! Amb baralles dignes del millor cinema xinès d'arts marcials de sèrie Z, efectes especials molt bonics, disfresses de carnaval que fan patxoca, un disseny de producciĂł aconseguit, i si Ă©s com si Mutronics es tractĂ©s d'un fill bastard dels Power Rangers. Desvergonya total. I a això cal afegir-hi, òbviament, un cameo de Linnea Quigley de mig minut, on apareix interpretant un paper al rodatge d'una pel·lĂ­cula, cridant sòrdidament. I tan sòrdidament! De fet, segons es diu en diferents fonts el xiscle de Linnea Ă©s considerat com el mĂ©s llarg mai vist en una pel·lĂ­cula... jutjar vosaltres mateixos.

En resum, una bona-dolenta pel·lĂ­cula en què el pitjor Ă©s aquest to infantiloide que tant molesta i que segons sembla el manga original no tĂ©. De tota manera no ho conec amb prou feines, aixĂ­ que opinin els fans... que por...


El crit més llarg de la història del cinema

I Sang Fresca! No em podia oblidar d'aquesta joia del gran John Landis, responsable de clĂ ssics del gènere com Un hombre lobo americano a Londres, o d'altres que valen el seu pes en or com Granujas a todo ritmo. Landis Ă©s un tipus de director que estima el gènere malgrat que no es va dedicar completament al llarg de la seva carrera, i com amant que se sap perfectament quina Ă©s la fĂłrmula ideal per aconseguir satisfer el pĂşblic amb una comèdia de terror: mala llet, gore, ironies, nus, i cameos de gent famosa, i si a això resulta que el director sap dirigir amb grĂ cia el resultat pot ser esplèndid, i en aquest cas ho va ser. De què va? Sempre hi haurĂ  temps per parlar de la pel·lĂ­cula, nomĂ©s dir que Ă©s una comèdia de terror vampĂ­ric que es barreja amb el cine negre. Però l'article Ă©s sobre LinnĂ© Quigley, aixĂ­ que, què hi ha d'ella? Doncs bĂ©, respecte als cameos que apareixen a Sang Fresca podem trobar Sam Raimi, Tom Savini, Dario Argento, i Linnea Quigley, que interpreta una infermera que apareix uns segons. Aquesta escena el cert Ă©s que estĂ  ficada amb calçador a la pel·lĂ­cula, però resulta un dels moments mĂ©s divertits de la pel·lĂ­cula. MĂ©s que explicar-la, millor us deixo una imatge de l'escena i contempleu a quin nivell es troba el moment he, he.


ApariciĂł de Linnea Quigley a Sang Fresca de John Landis

"Monsters! On the beeeaaaaach!!" Aquesta tornada Ă©s la que dĂłna vida a la mĂşsica que s'escolta a Les noies de platja de l'altre mĂłn, i Ă©s que fotuda cançó! No me la puc treure del cap ni amb els millors temes de Ricky Martin. Al cas. DesprĂ©s d'unes 40 pel·lĂ­cules comentades l'article arriba al final dins d'aquest grup de pel·lĂ­cules que les considero com un annex, mĂ©s que res per ser pel·lĂ­cules que considero que seria una pena no esmentar-les a causa de la proximitat amb els vuitanta. Però Les noies de platja de l'altre mĂłn tĂ© una mica mĂ©s que la fa diferent de la resta, i no tĂ© res a veure amb la seva qualitat, sinĂł que la considero com el veritable i definitiu comiat de Linnea Quigley dels vuitanta, i mĂ©s concretament d'un estil de fer cinema basat en el nu (encara que la seva crisi artĂ­stica entre l'any 95 i 2000 la portaria fins i tot a fer cinema porno! Però això ja seria un altre tema). Si, sembla que, amb aquesta pel·lĂ­cula, una de les mĂ©s subidites de to de l'actriu, Ă©s com si volguĂ©s explicar que vol deixar pas a noves generacions de screamqueens perquè es dediquin a reemplaçar-la en un ofici en què es va dedicar incansablement durant mĂ©s de quinze anys. És com si volguĂ©s dir-nos que necessitava fer un punt ia part en la seva carrera per dedicar-se exclusivament a "interpretar", com si haguĂ©s madurat, deixant enrere totes aquestes pel·lĂ­cules d'adolescents sobrehormonats, assassins empalmats, cameos per complaure el fan mĂ©s ocellet, i a general tot el cinema que he comentat al llarg de tot l'article. És com si volguĂ©s retirar-se d'això que s'anomena "viure del cos", ja que a la present pel·lĂ­cula es dedica a donar culte a nous cossos femenins, reiterant alhora la seva condiciĂł retirada del mĂłn de l'espectacle eròtic, marcant aixĂ­ una mena de distĂ ncia a tot això que en gran part va caracteritzar la carrera. No sĂ©, potser sĂłn imaginacions meves, però a Les noies de platja de l'altre mĂłn un missatge subliminal de l'actriu de desig a un canvi en la seva carrera. De tota manera, Linnea Quigley va ser vĂ­ctima de la seva pròpia fama, del seu cos, i mai no va poder abandonar la seva condiciĂł d'actriu habituada al nu.



La pel·lĂ­cula Ă©s molt simple. EstĂ  produĂŻda per un clĂ ssic d'aquest article com Ă©s Charles Band, i dirigida per un altre clĂ ssic com Ă©s David DeCoteau, el 1993. L'argument Ă©s una ximpleria de dimensions astronòmiques, simplement 3 alienĂ­genes es dirigeixen a la Terra a la recerca de 3 homes per lligar amb ells: un musculĂłs, un altre artista, i un altre intel·ligent. En arribar aterren a una platja de Califòrnia, on se celebra un concurs de biquinis, Ă©s allĂ  on trobaran els seus "prĂ­nceps". Què veu l'espectador? Doncs a noies i nois de bon veure, amb poca roba, ballant sense parar, fornicant, i ja estĂ . Pel mig es troba Linnea Quigley, fent un paper secundari organitzant l'esdeveniment.

Arribats aquĂ­, com vaig dir a l'inici de tot l'article, igual que no sĂ© començar tampoc no sĂ© acabar. NomĂ©s espero que els que hĂ giu seguit la carrera de l'actriu igual que ho he fet jo, sapigueu veure que ella mateixa es va acomiadar del seu pĂşblic, perquè va voler dir adĂ©u a Sexbomb, i tambĂ© ho va fer a Linnea Quigley's Horror Workout, a Vice Adademy, i ens va dir una mena d'"adĂ©u" suposadament definitiu a Noies de platja de l'altre mĂłn. Ella sabia que alguna cosa acabava, i no es va equivocar, va acabar-hi unes participacions en pel·lĂ­cules que eren divertides, divertides i dures, millors o pitjors, però al cap i a la fi era un cinema amb personalitat i que volia divertir per sobre de qualsevol altra pretensiĂł, i penso que ho va aconseguir. Les seves noves pel·lĂ­cules dels noranta normalment van ser productes fets en cadena i sense Ă nim de divertir, amb encara mĂ©s baix pressupost, i a mĂ©s, sense l'atenta mirada d'aquells fans que la van seguir als 80 per fixar-se en altres de mĂ©s joves destinades a triomfar. És a dir, va venir la seva decadència, i artĂ­sticament va venir la merda de la seva forma mĂ©s pura.

Em quedo amb aquesta imatge:



Publica un comentari a l'entrada

2 Comentaris

  1. Pero si Mondo Zombie es la leche !!! Y de ultima parte nada, sigue un poco mas que ya dentro de nada hasta te haces el libro de Linnea y lo mismo te forras :D

    ResponElimina
  2. Ya sabes, el cine de terror se ha nutrido siempre de secuelas, precuelas, remakes y crossovers dependiendo del Ă©xito de sus pelĂ­culas. Nunca se sabe ;)

    ResponElimina