En aquesta Ăşltima entrada crec que Ă©s
encertat aprofitar-la per parlar una mica del perfil més personal de
l'actriu: els seus gustos, pel·lĂcules favorites, hobbies, etc. I
se'm fa curiĂłs en el fons, ja que precisament a la primera entrada
d'aquest article vaig dir clarament que m'interessava un comĂ la
seva vida més "groga", encara que mira, finalment sense
adonar-me'n he anat introduint coses relacionades amb la vida privada
de l'actriu, o conceptes de l'ordre pública (però lluny del món
del cinema) com sĂłn The Skirts, Playboy o Steve Johnson,
elements també bà sics per entendre Linnea Quigley. Doncs
ja posats, podria acabar arrodonint aquestes informacions amb quatre
cosetes més que en el fons tampoc no crec que destorbin en aquest
article.
D'una banda, m'agradaria afegir una mica més sobre
la passiĂł per la mĂşsica Punk dels vuitanta. Linnea Quigley es
va considerar Punk, i no només per participar en un parell de grups
musicals de considerable èxit, sinó per estimar l'ambient que s'hi
generava. L'actriu, destaca en nombroses ocasions que el seu moment
més inoblidable amb relació a la música va ser el
concert que va realitzar amb les "The Skirts" fent de
teloneres dels "The Cramps". Curiosament en aquest
concert també hi havia els eterns "Dead Kennedys",
encara que entre el públic, i això la va fer sentir com si estigués
en una mena de nirvana particular. "Els punks eren realment
genials. Eren bona gent i molt afectuosa. També eren gent decent
fins que van aparèixer els punks de postal que van embrutar
completament l'escena", deia Linnea Quigley en
una entrevista a Crypticrock.com.
A més, l'actriu reconeix el
que ja vaig comentar en alguns moments de l'article, que Ă©s la
influència de l'escena punk a les seves pel·lĂcules, o, mĂ©s ben
dit, en els personatges que hi va interpretar, com el de Trash a
El retorn dels morts vivents o Spider a Noies de
fraternitat a la bolera. Ella estimava grups de mĂşsica com
"Fleetwood Mac", "Stone Temple Pilots"
i "Metallica", entre moltes altres bandes com
"The Rembrandts", "AC/DC" i "The Ramones".
Respecte a aquesta darrera banda, l'actriu va mantenir durant un
temps una estreta relaciĂł amb el cantant Johnny Ramone, i que
li va permetre participar en el videoclip del grup
"Substitute". Segons explica a la mateixa entrevista de
l'anterior font "ell era molt dolç, molt bon noi", i
grĂ cies a ell i la seva participaciĂł en la famosa
pel·lĂcula Rock'n'Roll High School, l'actriu va conèixer
l'escena punk i per això es va involucrar en pel·lĂcules que
contemplaven aquesta escena, com Carrers Salvatges o les ja
comentades anteriorment.
Però coses de la vida, encara que es
considerés "molt punk" finalment el 1990 Linnea Quigley va
voler convertir-se en agent de policia de Los
Angeles. Possiblement, va agafar el gust a la professiĂł de
policia després de participar en les dues primeres entregues de la
saga Vice Academy (que comentaré seguidament), qui
sap... Però, malgrat aprovar l'examen escrit, l'actriu va decidir
molt encertadament continuar actuant a la gran -i sobretot petita-
pantalla.
MĂ©s coses. Els animals. Parlar
de Linnea Quigley també és parlar d'animals, i és
que Linnea ha contribuĂŻt a les campanyes
de PETA (People for the Ethical Treatment of Animals).
A més, ella és vegetariana, i és per això que ha promogut també
campanyes publicitĂ ries sobre un model de vida alternatiu basat a
mantenir una vida vegetariana mantenint un consum constant
d'enciam... potser per això sempre ha estat tan prima...
D'altra
banda, mereix ser comentats els seus gustos
cinematogrĂ fics. Linnea Quigley no Ă©s una mercenĂ ria
del gènere, sap del que parla, i n'és una prova els
arguments per justificar les seves pel·lĂcules favorites del gènere
de terror. Diu que les seves pel·lĂcules favorites es troben
principalment als anys setanta, concretament són La matança de
Texas (1974) i Crida un estrany (1979). Aquesta Ăşltima Ă©s el film
original del fallit remake del 2006, i que personalment Ă©s una
autèntica pel·lĂcula, sobretot el seu inici. TambĂ© subratlla la
seva passiĂł per Saw, l'obra mestra de James Wan que
va sacsejar el gènere ja fa 10 anys, però només la
primera part. Sense oblidar també el cinema d'Herschell Gordon Lewis
per la perfecta barreja de comèdia i terror. Per què no
li agrada Truca un estrany 2, el seu remake Quan truca un
estrany, o la saga Saw? Com vaig comentar en una altra part de
l'article, concretament a la pel·lĂcula
de Night of the demons (2009), Linnea Quigley odia
totes les seqĂĽeles i sobretot remakes que no tenen un sentit
argumental i sà econòmic, és a dir, que s'oblida el
respecte pel film original. De tota manera, l'actriu va
tenir la seva pròpia relliscada artĂstica en participar
a Vice Academy 2, una seqĂĽela fallida i que considero
sens dubte com una de les pitjors pel·lĂcules de la seva carrera,
que ja Ă©s a dir.
Com comentava anteriorment, Vice Academy va
ser la primera d'una saga de pel·lĂcules policĂaques dirigides per
un tipus anomenat Rick Sloane en què Linnea Quigley va
participar en les seves dues primeres entregues. El total de la saga
es compon de 6 pel·lĂcules, unes pel·lĂcules situades als
anys noranta a excepciĂł de la seva primera part que va ser
el 1989, malgrat ja posseir un esperit més dels noranta que
una altra cosa. Es va tractar d'una saga de pel·lĂcules que volien
parodiar amb una versió estrictament femenina les Boja acadèmia
de policies, unes pel·lĂcules que presumien de les seves dosis de
comèdia davant de l'acció. La saga Vice academy també
va ser això, però amb molt menor pressupost i sà moltes noies de
bon veure.
El primer lliurament va arribar a
Espanya com a "Acadèmia Antivici", i ens presenta a
dos cadets de policia que volen entrar a treballar al cos antidroga
de Hollywood. Durant el seu entrenament, a manera prĂ ctica,
sol·liciten les dues noies perquè s'infiltrin en una xarxa
pornogrà fica on sembla que es maltracten les seves actrius, a més
de treballar-hi noies menors d'edat, i elles dues hauran de ser les
encarregades de desarticular aquesta xarxa pornogrĂ fica. BĂ©... un
argument de sobretaula, per a una pel·lĂcula que nomĂ©s serveix per
fer la migdiada. Com comentava, Vice Academy emula un
esperit més dels noranta, com si no volgués explotar la conya, la
violència, el sexe i la mala llet que tan bé identifiquen aquesta
dècada. És una pel·lĂcula que s'avergonyeix dels tics de la sèrie
B, i aquesta Ă©s una manera de fer cinema que cal no oblidar que li
va funcionar molt bé a Linnea Quigley, ja que si hi ha
alguna cosa a destacar abans que res en la seva carrera Ă©s que va
saber treballar en pel·lĂcules que no tenien complexos a mostrar
les seves mediocritats i en sabien presumir amb conya, i Ă©s que
aquesta Ă©s precisament la clau del bon cinema
caspós. Vice academy no en té res, i és per això
que Ă©s una pel·lĂcula que avorreix, que Ă©s dolenta, estĂşpida,
sense grĂ cia, i ni tan sols hi ha nus ni acciĂł,... Una
pel·lĂcula que no val la pena, com la gran majoria de mediocritats
casposes dels noranta.
Pel que fa al cĂ sting Ă©s l'Ăşnic que
pot aconseguir que el públic la recordi avui dia: a més
de Linnea Quigley, podem trobar la maca Karen Russell -que
ja va participar al costat de Linnea en altres
pel·lĂcules-, i les exactrius porno dels
vuitanta Ginger Lynn i Julia Parton, a més
d'Elizabeth Kaitan (una actriu que se la va poder veure la
Silent night, deadly night 2, i a Divendres 13 part 5).
Potser Ă©s per aquest repartiment estel·lar i ple de silicona als
pits que quan es va emetre la pel·lĂcula per televisiĂł va
aconseguir un èxit d'audiència envejable. També potser, altres
dels motius van ser que Vice Academy va guanyar
el Networks' B-Movie wards for Best Picture curiosament, cosa que insisteixo Ă©s molt discutible.
Poc després
de protagonitzar Vice Academy, Linnea Quigley va
treure temps per participar amb un paper molt intranscendental -però
al cap i a la fi-, en una autèntica obra de culte del
cinema trash: Robot Ninja. Aquesta pel·lĂcula explica com un
dibuixant de còmics creador d'un superheroi que és l'autèntica
sensaciĂł a les llibreries, veu com la seva adaptaciĂł
cinematogrĂ fica destrossa el seu personatge, en edulcorar la seva
història amb elements infantils i educatius, quan "Robot Ninja"
és una història violenta sobre un superheroi amb models una mica
excessius. Un dia, aquest dibuixant, decideix disfressar-se i fer
realitat Robot Ninja, i aixĂ implantar la seva justĂcia als carrers
alhora que popularitza el veritable personatge.
És genial la pel·lĂcula. I això que tĂ© milers de detractors pel fet que feia anys que el seu director JR Bookwalter demostrava al mĂłn que Ă©s un veritable inepte darrere la cĂ mera, a travĂ©s d'infinitat de tĂtols casposos entre els quals destaca molt per sobre de la resta la sobrevalorada Mondo Zombie ( AKA "The Dead next door"). Si a això hi afegim que David DeCoteau es torna a ficar a la festa, la mala fama del film Ă©s inevitable. En tot cas Robot Ninja tambĂ© tĂ© els seus defensors, entre els quals m'incloc. ¿Potser hi ha gent que no entĂ©n la grĂ cia del cinema B-Z?
A mĂ©s al cinema fet amb il·lusiĂł,
per divertir, per a un pĂşblic tan concret com som nosaltres, els
amants de la caspa. Poques vegades una pel·lĂcula d'aquest tipus Ă©s
capaç de crear expectatives en el seu argument, d'atrapar
l'espectador, i fotre, Robot Ninja aconsegueix fer-ho! A mesura que
la pel·lĂcula situa el seu argument, reconec que tenia ganes de
veure en acciĂł Robot Ninja degollant colls i en si matant tota
aquesta colla de violadors i assassins. I poca broma, perquè la
pel·lĂcula Ă©s d'allò mĂ©s salvatge que ha
participat Linnea Quigley a la seva carrera, que ningĂş
no es confongui pel seu tĂtol infantiloide.
Una pel·lĂcula
altament recomanable a aquells amants del gore i la caspa, per la
seva barra a mostrar grapats d'escenes memorables, com el tret a
l'ull amb la pistola prèviament clavada en ell (foto a dalt),
l'autocuraciĂł de les ferides de Robot Ninja, una noia violant
un noi, mutilacions diverses, i una història que si bé no acaba com
hauria de pensar que els de la Marvel i DC haurien
de donar-li una ullada, i aprendre que les seves propostes
basades a qüestionar l'ètica dels seus herois -ocorre en totes les
seves pel·lĂcules- sĂłn pesades. Robot Ninja no serveix per
qĂĽestionar res, simplement per passar una bona estona de distracciĂł
veient com un justicier intenta fer justĂcia als carrers. I ja si
apareix Linnea Quigley interpretant una bella
secretĂ ria amb poca roba i ulleres de pasta (la primera vegada
que Linnea apareix amb ulleres en una pel·lĂcula) el
tĂtol s'arrodoneix.
Arribats ja el 1990 tot va
canviar. Va canviar la manera de fer cinema de terror, va canviar el
tipus de pel·lĂcules que escollia participar Linnea Quigley,
i tambĂ© va canviar –però en aquest cas estrepitosament- la
qualitat de les seves pel·lĂcules.
Sexbomb Ă©s, sobretot, una pel·lĂcula que parla sobre el cinema, i concretament sobre el cinema de terror de sèrie B. I no Ă©s un documental precisament, ni tampoc Ă©s una pel·lĂcula de terror, sinĂł que Ă©s una pel·lĂcula que es dedica a explicar una història situada al terreny del gènere de la comèdia negra amb tints eròtics en què una sexy dona planeja matar el seu marit amb el seu xicot. Aquesta història serveix per desenvolupar un escenari on podem trobar el marit, que Ă©s un productor de cinema de terror que es troba en ple rodatge de 2 pel·lĂcules: "I Rip Your Flesh With Pliers" i "Werewolves in Heat"; el nuvi de la noia, que Ă©s el guionista de les pel·lĂcules; i a l'actriu protagonista de les dues pel·lĂcules que Ă©s –òbviament- Linnea Quigley. Tot aquest escenari serveix per desenvolupar una història amb algunes picades d'ullet als tòpics del gènere de terror, com Ă©s fer ironia als nus gratis, la ridiculesa dels maquillatges, i als rodatges rĂ pids i en pocs dies que habitualment omplen de fallades de raccord a les pel·lĂcules.
Sexbomb va molt lligada
al merdĂł que interpretaria aquell mateix
any Linnea anomenat Linnea Quigley's Horror Workout, un tĂtol amb un look mĂ©s a extra de
DVD que a cinema pròpiament, però en el fons totes dues són dues
pel·lĂcules que pretenen explicar un tipus de cinema, i, per altra
banda, homenatjar l'actriu americana. Personalment, Sexbomb Ă©s
l'Ăşltima pel·lĂcula decent -que no bona- de les que va
participar Linnea Quigley fins al 1990, i encara que
es deixa veure la veritat Ă©s que la seva intensitat narrativa decau
constantment perdent-se ella mateixa en una història que es torna
avorrida i sense grĂ cia, i que tampoc sap com finalitzar amb una
mica d'èpica i que la converteixi en una pel·lĂcula mĂ©s
memorable. Dit d'una manera rĂ pida, "Ă©s una pel·lĂcula d'un
sol visionat".
El director de Sexbomb Ă©s un
tal Jeff Broadstreet, un paio que el recordo bé per
haver-lo vist el 2006 Night of the living dead 3D,
el clĂ ssic de George Romero destruĂŻt per un pobre 3D.
Després
de les horribles Vice Academy, la decent Sexbomb, i
la divertida Robot Ninja, Linnea Quigley va
arribar als noranta. Ja feia quinze anys que tenia una
prolĂfica carrera de cinema caspĂłs que la va convertir en una
llegenda activa dels videoclubs grĂ cies a una xifra aproximada de 35
pel·lĂcules..., un veritable rècord. Ella era conscient que tenia
seguidors per tot el mĂłn, que va participar en veritables clĂ ssics
del gènere, i que la seva empremta romandria per sempre en una
dècada com van ser els vuitanta en què una manera de fer cinema
completament lliure va imperar tant a la pantalla gran com
sobretot a la petita. Linnea va creure que era el moment
d'autohomenatjar-se, o potser ho va creure David de Coteau -m'
Ă©s igual-, el productor executiu de la pel·lĂcula.
Per quedar bĂ© amb ella (no se sap mai si llegirĂ això algun dia), dirĂ© que Ă©s una "curiositat" amb mĂ©s pinta a carn d'extra de DVD que a la mateixa pel·lĂcula que Ă©s. De fet, Linnea Quigley's Horror Workout va ser un direct-to-video amb mĂ©s fama de la que mereix.
Després de l'èxit de la primera part
era molt previsible que aparegués una seqüela, i aixà va
ser. Vice Academy 2 va ser una realitat el 1990, i de
nou va ser escrita i dirigida per Rick Sloane, amb un
resultat molt similar a la seva primera entrega. Sloane, va
voler recuperar el cĂ sting d'actors que sembla que tant va quallar
entre el pĂşblic, compost per Ginger Lynn Allen
i Linnea Quigley, i configurant una història policĂaca
que s'allunya una mica més de les boges acadèmia de policies per
acostar-se més a la saga Arma Letal. Per tant, el director va
escriure una història on les dues actrius hauran de fer servir les
seves armes -en aquest cas seductores- contra el crim,
quan se suposa que ja sĂłn "professionals".
No es
tracta d'una pel·lĂcula que millori res de la primera part, al
contrari, segueix una lĂnia paral·lela que repeteix esquemes, gags,
i públic a què va dirigida, malgrat que a la primera
escena de la pel·lĂcula apareix Ginger Lynn Alen
prometent al pĂşblic que veurĂ una pel·lĂcula molt mĂ©s sexual que
la primera part, quan en realitat segueix sent un simple PG +13...
i ho diu una exactriu porno... Bé, en tot cas només explicar que va
ser una pel·lĂcula direct- to-video, i que no va ser a penes
distribuĂŻda per la seva notable mediocritat. Fins i
tot Linnea Quigley es va negar ja a participar ja a la
3a part.
Personalment, se'm va fer insuportable, la vaig
veure perquè aquest article m'ho demana, però vaja... només em
quedo amb un detall que necessito compartir: l'actitud del "melenas"
ros abans els diferents streeptease que mostra la
pel·lĂcula. No tĂ© malbaratament! AquĂ penjo un collage dels seus
gestos he, he, he:
L'article dedicat
a Linnea Quigley acabaria aquĂ. Però a ser sincers
he de reconèixer que hi ha 3 pel·lĂcules que no he pogut
incloure-hi -a més de curtmetratges i participacions en televisió,
que no he volgut incloure-, com
sĂłn Deadly Embrace, American Rampage i The girl I want,
unes pel·lĂcules que no he sabut trobar a la xarxa. Em sap greu,
però no les he vist i, per tant, no puc comentar. En tot cas,
per compensar, a continuaciĂł comentarĂ© per sobre 3 pel·lĂcules
més situades a principis dels anys noranta, i que crec que
mereixen ser esmentades més enllà del calibre de la participació
de Linnea Quigley. La primera es diu Mutronics.
I
si et digués... "Producció Brian Yuzna" +
"anys 90" + "Mark Hamill de
protagonista" + "Michael Berryman fent de
delinqĂĽent palet" + "David Gale encarnant de nou
un doctor dolent dolentĂssim" + "arts marcials" +
"live action del manga Guyver"??
ehh... ehh... DĂ©u meu, Ă©s Mutronics!!!! Fotre que dolenta
és, i que bona alhora! Amb baralles dignes del millor cinema xinès
d'arts marcials de sèrie Z, efectes especials molt bonics,
disfresses de carnaval que fan patxoca, un disseny de producciĂł
aconseguit, i si és com si Mutronics es tractés d'un fill
bastard dels Power Rangers. Desvergonya total. I
a això cal afegir-hi, òbviament, un cameo de Linnea Quigley de
mig minut, on apareix interpretant un paper al rodatge d'una
pel·lĂcula, cridant sòrdidament. I tan sòrdidament! De fet, segons es diu en diferents fonts el
xiscle de Linnea és considerat com el més llarg mai vist
en una pel·lĂcula... jutjar vosaltres mateixos.
En resum,
una bona-dolenta pel·lĂcula en què el pitjor Ă©s aquest to
infantiloide que tant molesta i que segons sembla el manga
original no tĂ©. De tota manera no ho conec amb prou feines, aixĂ
que opinin els fans... que por...
I Sang Fresca! No em podia oblidar d'aquesta joia del gran John Landis, responsable de clĂ ssics del gènere com Un hombre lobo americano a Londres, o d'altres que valen el seu pes en or com Granujas a todo ritmo. Landis Ă©s un tipus de director que estima el gènere malgrat que no es va dedicar completament al llarg de la seva carrera, i com amant que se sap perfectament quina Ă©s la fĂłrmula ideal per aconseguir satisfer el pĂşblic amb una comèdia de terror: mala llet, gore, ironies, nus, i cameos de gent famosa, i si a això resulta que el director sap dirigir amb grĂ cia el resultat pot ser esplèndid, i en aquest cas ho va ser. De què va? Sempre hi haurĂ temps per parlar de la pel·lĂcula, nomĂ©s dir que Ă©s una comèdia de terror vampĂric que es barreja amb el cine negre. Però l'article Ă©s sobre LinnĂ© Quigley, aixĂ que, què hi ha d'ella? Doncs bĂ©, respecte als cameos que apareixen a Sang Fresca podem trobar Sam Raimi, Tom Savini, Dario Argento, i Linnea Quigley, que interpreta una infermera que apareix uns segons. Aquesta escena el cert Ă©s que estĂ ficada amb calçador a la pel·lĂcula, però resulta un dels moments mĂ©s divertits de la pel·lĂcula. MĂ©s que explicar-la, millor us deixo una imatge de l'escena i contempleu a quin nivell es troba el moment he, he.
ApariciĂł de Linnea Quigley a Sang Fresca de John Landis |
"Monsters! On the beeeaaaaach!!" Aquesta tornada Ă©s la que dĂłna vida a la mĂşsica que s'escolta a Les noies de platja de l'altre mĂłn, i Ă©s que fotuda cançó! No me la puc treure del cap ni amb els millors temes de Ricky Martin. Al cas. DesprĂ©s d'unes 40 pel·lĂcules comentades l'article arriba al final dins d'aquest grup de pel·lĂcules que les considero com un annex, mĂ©s que res per ser pel·lĂcules que considero que seria una pena no esmentar-les a causa de la proximitat amb els vuitanta. Però Les noies de platja de l'altre mĂłn tĂ© una mica mĂ©s que la fa diferent de la resta, i no tĂ© res a veure amb la seva qualitat, sinĂł que la considero com el veritable i definitiu comiat de Linnea Quigley dels vuitanta, i mĂ©s concretament d'un estil de fer cinema basat en el nu (encara que la seva crisi artĂstica entre l'any 95 i 2000 la portaria fins i tot a fer cinema porno! Però això ja seria un altre tema). Si, sembla que, amb aquesta pel·lĂcula, una de les mĂ©s subidites de to de l'actriu, Ă©s com si volguĂ©s explicar que vol deixar pas a noves generacions de screamqueens perquè es dediquin a reemplaçar-la en un ofici en què es va dedicar incansablement durant mĂ©s de quinze anys. És com si volguĂ©s dir-nos que necessitava fer un punt ia part en la seva carrera per dedicar-se exclusivament a "interpretar", com si haguĂ©s madurat, deixant enrere totes aquestes pel·lĂcules d'adolescents sobrehormonats, assassins empalmats, cameos per complaure el fan mĂ©s ocellet, i a general tot el cinema que he comentat al llarg de tot l'article. És com si volguĂ©s retirar-se d'això que s'anomena "viure del cos", ja que a la present pel·lĂcula es dedica a donar culte a nous cossos femenins, reiterant alhora la seva condiciĂł retirada del mĂłn de l'espectacle eròtic, marcant aixĂ una mena de distĂ ncia a tot això que en gran part va caracteritzar la carrera. No sĂ©, potser sĂłn imaginacions meves, però a Les noies de platja de l'altre mĂłn un missatge subliminal de l'actriu de desig a un canvi en la seva carrera. De tota manera, Linnea Quigley va ser vĂctima de la seva pròpia fama, del seu cos, i mai no va poder abandonar la seva condiciĂł d'actriu habituada al nu.
La pel·lĂcula Ă©s molt simple. EstĂ
produĂŻda per un clĂ ssic d'aquest article com Ă©s Charles Band,
i dirigida per un altre clĂ ssic com Ă©s David DeCoteau, el
1993. L'argument és una ximpleria de dimensions astronòmiques,
simplement 3 alienĂgenes es dirigeixen a la Terra a la recerca de 3
homes per lligar amb ells: un musculĂłs, un altre artista, i un altre
intel·ligent. En arribar aterren a una platja de Califòrnia, on se
celebra un concurs de biquinis, Ă©s allĂ on trobaran els seus
"prĂnceps". Què veu l'espectador? Doncs a noies i nois de
bon veure, amb poca roba, ballant sense parar, fornicant, i ja estĂ .
Pel mig es troba Linnea Quigley, fent un paper secundari
organitzant l'esdeveniment.
Arribats aquĂ, com vaig dir a
l'inici de tot l'article, igual que no sé començar tampoc no sé
acabar. Només espero que els que hà giu seguit la carrera de
l'actriu igual que ho he fet jo, sapigueu veure que ella mateixa es
va acomiadar del seu públic, perquè va voler dir adéu a Sexbomb,
i també ho va fer a Linnea Quigley's Horror Workout,
a Vice Adademy, i ens va dir una mena d'"adéu"
suposadament definitiu a Noies de platja de l'altre mĂłn. Ella sabia
que alguna cosa acabava, i no es va equivocar, va acabar-hi unes
participacions en pel·lĂcules que eren divertides, divertides i
dures, millors o pitjors, però al cap i a la fi era
un cinema amb personalitat i que volia divertir per sobre de
qualsevol altra pretensiĂł, i penso que ho va aconseguir. Les
seves noves pel·lĂcules dels noranta normalment van ser
productes fets en cadena i sense à nim de divertir, amb encara més
baix pressupost, i a més, sense l'atenta mirada d'aquells
fans que la van seguir als 80 per fixar-se en altres de més
joves destinades a triomfar. És a dir, va venir la seva decadència,
i artĂsticament va venir la merda de la seva forma mĂ©s pura.
Em
quedo amb aquesta imatge:
2 Comentaris
Pero si Mondo Zombie es la leche !!! Y de ultima parte nada, sigue un poco mas que ya dentro de nada hasta te haces el libro de Linnea y lo mismo te forras :D
ResponEliminaYa sabes, el cine de terror se ha nutrido siempre de secuelas, precuelas, remakes y crossovers dependiendo del Ă©xito de sus pelĂculas. Nunca se sabe ;)
ResponElimina