Entrevista: Kim Hong-Sun, director de 'PROJECT WOLF HUNTING'

Kim Hong-Sun al Festival deSitges
 

"Els coreans diuen que la meva pel·lícula és la més violenta de la història de Corea."

 

El director coreà Kim Hong-Sun (La Casa de Papel-Corea) ha estat un dels convidats estrella del Festival de Sitges 2022. Ha arribat a la localitat del Garraf per a presentar el seu darrer treball, titulat 'Project Wolf Hunting', el qual molts ja consideren com la pel·lícula més violenta de la història de Corea. La selecció del film pel festival ha estat per la porta gran, com és a la Secció Oficial a Competició.


L'arribada de la pel·lícula a l'estat espanyol ve de la mà de la distribuïdora catalana A Contracorriente. Ha sigut a través d'ells que hem pogut mantenir una xerrada de quinze minuts amb Kim Hong-Sun al Festival de Sitges, i així comentar la pel·lícula i descobrir els seus secrets. Hem de dir que el coreà és una persona molt simpàtica i agraïda, i això es nota en les respostes que ens ha donat.


Volem avisar abans de començar la lectura que hi trobareu espòilers. Si encara no has vist 'Project Wolf Hunting' i vols preservar els seus misteris, recomanem que t'aturis aquí i llegeixis millor la nostra crítica. Per veure la pel·lícula només hauràs d'esperar unes setmanes, ja que, més enllà del Festival de Sitges, també ha estat seleccionada per altres festivals de cinema catalans com són TerrorMolins i Cardoterror. Per tant, disposeu de dues excel·lents oportunitats per veure aquesta gran producció coreana en una pantalla gran.

 



-Què t'ha inspirat a desenvolupar aquesta història? Et preocupava més el missatge social o l'experiència d'acció violenta?


Exacte, la pel·lícula té una part social i una altra d'acció. El missatge principal que volia donar de la vessant més social de l'obra era fer una reflexió sobre uns fets ocorreguts durant la 2a Guerra Mundial amb els japonesos. Els japonesos van fer experiments amb els coreans a Filipines, i volia dir a la pel·lícula “ei, no ens oblidem d'aquests fets tan terribles”. Però també era molt important per a mi la part violenta del film. Si, és violenta, però el missatge general que vull transmetre amb ella és que la violència porta més violència, i el que hem de fer tots és no fer-la servir.



-Tinc entès que el rodatge va ser llarg. Pots explicar amb quins reptes i dificultats et vas trobar?


Més que difícil va ser divertit. M'ho vaig passar molt bé treballant amb tot l'equip tècnic i artístic. El repte més gran va ser rodar a dins del vaixell, perquè és molt estret i hi ha molts llocs perillosos, i la seguretat de tothom sempre va ser la prioritat.



-Hi ha moltes escenes d'acció que es generen a dins del vaixell, i com dius en espais molt reduïts. Com vau preparar aquestes escenes?


Hi havia moltes coreografies però, també hi havia acció real. És a dir, que hi havia escenes que els actors només sabien si havien de matar o no, i d'aquesta manera l'acció era improvisada. Per tant, hi ha moltes parts de la pel·lícula que no són coreografiades. Em fa l'efecte que els actors ho van passar bastant malament físicament perquè no ho tenien tot preparat, sinó que només tenien la indicació d'“et mors o no et mors”, i això ho anava decidint jo durant la gravació. A més, com ja hauràs vist, la pel·lícula té molta sang que es va utilitzar en aquestes escenes de lluita, i com et pots imaginar la sang pot anar als ulls o menjar-te-la. Per evitar-ho vam crear una nova recepta de sang per protegir als actors.



-Tens comptabilitzats quants litres de sang i quants morts hi ha a la pel·lícula?


Hem fet servir 2,5 tones de sang, i de morts només en el vaixell hi ha seixanta persones. Si afegim les que apareixen als flashbacks del passat superem les cent.



-Increïble! Per cert, la pel·lícula ja s'ha estrenat a Corea del Sud i ho ha fet amb una versió reduïda. No sé si Corea és un país molt restrictiu amb la violència.


Com ho has sabut? (diu sorprès)



-Ho he llegit per Internet.


Doncs si, més o menys dura el mateix, però hi ha dues escenes retallades. Una és quan explota el cap de l'home gros i l'altre és de l'Alpha just abans de morir a la part final. Aquestes dues escenes són pel públic internacional i els coreans no les poden veure, però malgrat la retallada a Corea continuen dient que la pel·lícula és excessivament violenta.



-Per a mi l'escena més violenta de 'Preject Wolf Huntig' és quan Jong-du es pixa a sobre d'una persona que acaba de matar a sang freda. Em sorprèn que s'hagin censurat les dues escenes que dius i aquesta s'hagi mantingut a la versió coreana.


S'ho van prendre molt malament, però si, aquesta escena surt a la versió coreana (riu). Els coreans diuen que la meva pel·lícula és la més violenta de la història de Corea.



-Precisament per aquesta brutalitat del film em sorprèn que els productors et donessin tanta llibertat per aplicar la violència que volguessis, i més tractant-se d'una producció amb un pressupost elevat i amb vocació comercial.


Quan vaig escriure el guió estava tot explícitament explicat. El primer pas va ser agafar el guió i anar a convèncer la distribuïdora perquè posés els diners. Nosaltres els vam dir que la pel·lícula estava detallada al màxim en el guió i també com rodaríem les escenes. Crec que estava tot molt ben explicat, i per això vam aconseguir que ens donessin l'aprovació. Per tant, abans de començar el rodatge, tant la productora com la distribuïdora coneixien tots els detalls de com seria 'Project Wolf Hunting'. I vull afegir que estic molt agraït a tots ells perquè han confiat en mi i el projecte, i sense la seva aprovació avui no estaria aquí presentant la pel·lícula.



-Voldria que em parlessis de dos personatges de film. Comencem per l'Alpha. Va ser llarg el procés de caracterització? Em sorprenen les grapes que porta als ulls, un detall estètic que entenc suposa una dificultat molt gran per l'actor que l'interpreta, perquè el priva de visibilitat a les escenes d'acció.


No va ser fàcil assolir la caracterització de l'Alpha que volíem. El que es veu al resultat final no té efectes especials, tot és real, i com bé apuntes qui ho va passar pitjor va ser l'actor perquè quasi no s'hi veia. Va ser molt difícil fer-lo lluitar i sobretot que no es fes mal, però finalment no hi va haver cap problema. El resultat estètic és la representació dels experiments que es van fer a la 2a Guerra Mundial quan els japonesos van fer testos amb humans, i aquests humans eren els coreans. Un d'aquests experiments que es feien és que quan obres i tanques els ulls, depèn quines cèl·lules et posaven a la sang, la teva visió millora o empitjora, i aquesta és una de les raons per les quals li tapem els ulls a l'Alpha, com dient que ha sortit malament l'experiment. També es feia un altre experiment amb els ossos, als quals se'ls injectaven substàncies. En general, la idea de l'Alpha era representar un humà després d'haver patit els experiments dels japonesos.

 

L'actor Seo In-guk interpretant en Dong-ju a Project Wolf Hunting


-L'altre personatge és Dong-ju, el carismàtic home tatuat i líder dels presidiaris. Mor molt de pressa a la pel·lícula. No sé si en algun moment se't va ocórrer convertir-lo en una espècie d'heroi (o antiheroi segons es miri).


És una de les principals queixes del públic coreà (riu). Sempre em diuen el mateix, que l'he matat molt d'hora. I no és del tot cert, perquè la pel·lícula sense els crèdits dura 1h i 55 minuts, i quan es mor Dong-ju és quan portem 1h i 2 minuts de metratge. Jo crec que com és un personatge tan viu i tan fort la gent es pensa que es mor més ràpid del que en realitat dura en pantalla, però si, els coreans se'm queixen que l'havia de deixar fins al final (riu). A més, qui l'interpreta és un actor i cantant molt conegut a Corea anomenat Seo In-guk que surt a moltes sèries de televisió, i suposo que per això la gent esperava que sortís fins al final.



-I parlant de finals, el final de 'Project Wolf Hunting' és obert. No és si tens pensat o estàs treballant ja en una continuació de la pel·lícula, o tot dependrà de l'èxit que tingui ara en la seva distribució.


Des del principi ja pensava a fer tres parts. 'Project Wolf Hunting' és la primera entrega, però hi ha una preqüela que ja té escrit el guió. Aquesta preqüela serà una sèrie de sis episodis que per ara no puc dir res. Posteriorment, es farà una seqüela de la qual ara mateix només hi ha una sinopsi, però hi estic treballant.

 

Moltes gràcies i felicitats per la pel·lícula.

 

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris