15 pel·lícules de terror pel 2023 que no t'has de perdre

Nou any, noves il·lusions. A continuació us parlarem de quinze produccions que arribaran a les sales de cinema i plataformes al llarg del 2023, algunes d'elles amb data d'estrena confirmada. Un llistat de títols que representa un simple mostreig del què serà la collita de cinema de terror d'enguany que es preveu excel·lent.


Aquest llistat deixa fora a totes les seqüeles, preqüeles i remakes que també seran estrenades al llarg de l'any, ja que aquests títols els comentarem en una altra publicació.




M3GAN: Una producció de la casa Blumhouse amb James Wan de productor i ideòleg d’aquesta història, on es presenta a una nina robot hiperrealista programada per ser la millor companyia dels nens i la millor aliada dels pares. El director de la comèdia de terror Housebound torna per fer passar una mala estona a l’espectador. M3GAN aconseguirà entrar al hall de la fama dels ninots assassins? Ho descobrirem aviat.

Estrena: 4 de gener només als cinemes.





We are zombies: Els directors de Turbo Kid tornen també amb una comèdia amb morts vivents que adapta al cinema el còmic “Los zombies que se comieron el mundo” (editat per Norma), que ha estat elogiat per cineastes com George A. Romero, Joe Dante i Tobe Hooper. L'argument del còmic se situa a Los Angeles el 2064, una ciutat on es crien zombis no caníbals que viuen en harmonia amb els humans. En aquest context, uns indigents que volen guanyar diners fàcils s’embarquen en una missió per salvar a una àvia segrestada, però pel camí es toparan amb zombis caníbals...

Estrena: El director Yoann-Karl Whissell va dir a Facebook que tornaria el 2023 al festival de Sitges.





Project Wolf Hunting: Considerada a Corea del Sud com la pel·lícula més violenta de la història del país, aquesta superproducció oriental arribarà als cinemes el febrer després de triomfar a festivals com Sitges i TerrorMolins. La història se situa en un vaixell de càrrega en mig de l’oceà i té de passatgers a policies i uns presoners. El que no sap la tripulació és que aviat una espècie de Terminator començarà a matar-los a tots… Project Wolf Hunting recorda a Train to Busan, però fent servir 2,5 tones de sang i mostrant més de 100 assassinats. Imprescindible.

Estrena: 21 de febrer només als cinemes.





Alone at Night: Un slasher eròtic protagonitzat per l’actriu Ashley Benson acompanyada dels mites sexuals Pamela Anderson i Paris Hilton. El seu director és Jimmy Giannopoulos (The Birthday Cake), i segons ha confessat el cineasta aquest film és el que hagués desitjat veure d’adolescent. No sabem si ho hagués desitjat per tenir les hormones disparades o perquè realment té preparada una bona sorpresa a l'espectador, però si que va donar una pista: “tot i que els temes de l'aïllament i l'obsessió són tan antics com el temps, la cultura sempre genera noves maneres de manifestar-se. Pots aïllar-te però no amagar-te.”. Prometedor.

Estrena: 20 de gener a cinemes i digital (Estats Units)





Winnie the Pooh: Blood and Honey: El clàssic infantil Winnie the Pooh va quedar orfe de drets d’autor quan fa uns mesos Milne els va perdre i van passar a domini públic, una situació que la productora Jagged Edge Productions ha aprofitat per proposar-se terroritzar la infància de milions de persones d’arreu del món. En aquesta pel·lícula, Winnie i Piglet han estat abandonats pel seu amic humà Christopher, i això ha impulsat que els cors de tots dos fessin créixer els monstres interns. Sense menjar i amb avorriment, Winnie i Piglet provoquen una espiral d’horror i violència. Et perdràs aquest slasher?

Estrena: 15 de febrer cinemes i digital (Estats Units)





Infinity Pool: El fill de David Cronenberg va demostrar amb Antiviral i Possessor que és un digne successor del seu pare. Aquest any torna amb un altre thriller, aquest cop protagonitzat per Mia Goth (Pearl) i Alexander Skarsgård (The Northman), el tràiler del qual sembla una trepidant convergència d'idees i estils carregades de violència, sexualitat, erotisme, i ciència-ficció. L’argument explica com una parella gaudeix d’unes vacances perfectes a la platja, però a través d’una misteriosa noia acaben endinsant-se a una nova cultura de la violència, hedonisme i horror. Tot plegat sembla en la línia dels anteriors treballs del director i que esperem tornar a gaudir.

Estrena: 27 de gener als cinemes (Canadà)





Llaman a la puerta: Salvar la família o la humanitat? Shyamalan planteja aquesta pregunta en el seu nou llargmetratge. Es tracta d'una pel·lícula de terror basada en la novel·la de Paul Tremblay titulada The Cabin at the End of the World, la que planteja un imminent apocalipsi. Aquesta història combina elements recurrents del gènere de terror com és la supervivència i una invasió a la llar, amb un misteri que pot empènyer el món a la desaparició. Segons ha reconegut el director, aquesta història és la més ràpida que ha escrit de la seva carrera.

Estrena: 3 de febrer només als cinemes.





Oso Vicioso: És la pel·lícula basada en fets reals sobre un os que havia consumit 30 quilos de cocaïna. Podria ser una broma de sèrie B, però no, és una producció d’Universal Pictures i disposa de l’actor Ray Liotta en la que va ser el seu darrer treball abans de morir. L'argument de Cocaine Bear s'inspira en un fet real de 1985 a Geòrgia, quan l'accident d'avió d'un narcotraficant li va suposar perdre la cocaïna que duia a bord. No va desaparèixer, sinó que un ós negre se la va menjar. Entre la comèdia i el terror, Oso Vicioso ningú se l’ha de perdre.

Estrena: 5 d’abril només als cinemes.





Renfield: Un dels títols potents del gènere de terror d’enguany és Renfield, una producció d’Universal Pictures centrada en aquest personatge fictici creat per Bram Stoker que apareix a la novel·la Dràcula. Ell era un pacient d’un manicomi que malgrat tenir deliris i al·lucinacions en realitat era un esbirro del Compte Dràcula. El to serà informal, navegant entre la comèdia i el terror, un espai que Nicolas Cage (que interpreta en Renfield) domina molt bé. Li veurem moltes cares de mem? Segur.

Estrena: 14 d’abril (Estats Units)





Unwelcome: Una producció britànica d’horror sobrenatural i comèdia de la mà del director de Grabbers. La història explica com una parella hereta una casa a la Irlanda rural i un cop instal·lats descobreixen que en el bosc que els envolta hi ha una presència maligne que viu allà des de fa generacions. Aquesta producció és un dels plats forts del cinema de terror europeu del 2023 i la distribuïdora A Contracorriente ja l’ha adquirit. La veurem als cinemes després del seu pas pel Sitges 2022.

Estrena: 28 d’abril només als cinemes.





Karada Sagashi: l'adaptació al cinema del manga de terror creat per Katsutoshi Murase (dibuixant) i Welzard (història) arribarà aquest 2023. El tràiler es va publicar fa unes setmanes, i el que hi veiem és terrorífic, sagnant, visionari, suggerent... un cúmul de sensacions en tan sols 44 segons que posicionen automàticament la pel·lícula entre els films japonesos de terror més esperats de l'any. La història se centra en uns estudiants de secundària atrapats en un bucle temporal: si no troben les vuit parts del cos de la víctima d'un assassí, moren per tornar a començar. El J-Horror en té preparada una de bona, i a més protagonitzat per l'estrella del cinema de terror nipó Kanna Hashimoto (Signal 100).

Estrena: 14 d'octubre de 2022 (Japó). No hi ha data a l'estat espanyol.





Beau is Afraid: La relació entre la productora A24 i Ari Aster tindrà un tercer episodi després d'Hereditary i Midsommar amb Beau is Afraid, una nova pel·lícula de terror que està protagonitzada per Joaquin Phoenix. Se sap que tindrà tocs de comèdia, i se centra en un home de negocis en estat d'ansietat que, després de la mort de la seva mare, entra en contacte amb forces sobrenaturals i fa un descobriment sobre el seu passat.

Estrena: No hi ha data.





Hermana Muerte: El mestre del terror espanyol Paco Plaza tindrà nova pel·lícula aquest 2023. Serà un spin-off de Verónica, centrat en el personatge secundari i misteriós de la monja cega que vam conèixer en el citat film. D'aquesta manera, Plaza expandeix l'univers de Verónica portant l'espectador en un context de postguerra i en concret a un convent, per a desenvolupar una història de terror sobrenatural. Val a dir que existeix un còmic d'Hermana Muerte creat per El Torres que acompanyava l'edició en Blu-ray de Verónica, avui ja molt difícil d'aconseguir.

Estrena: Netflix 2023. No hi ha data.





The Last Voyage of the Demeter: La nova pel·lícula d'André Øvredal (L'autòpsia de Jane Doe) es basa en el capítol, 'Captain's Log' de la novel·la Dràcula de Bram Stoker, en el que es narra la manera que el vampir arriba a Londres a bord del Demeter i l'estranya desaparició de la tripulació del vaixell un cop van arribar al port de Whitby. L'actor espanyol Javier Botet interpreta a Dràcula.

Estrena: 11 d'agost només als cinemes (Estats Units).





Circle Line: La proposta exòtica del llistat és Circle Line, una monster-movie de Singapur (la primera de la història del país) situada a dins d'una línia de metro circular on els passatgers d'un comboi hauran d'intentar sobreviure a l'amenaça d'un monstre assassí. Val a dir que el disseny de la criatura té ADN espanyol de la mà de Víctor Marín (Invictus Designs) i Sergio Sandoval, i que l'obra està dirigida per J.D. Chua, cineasta que ha treballat anteriorment a obres d'èxit com Hitman: agent 47 en el camp dels efectes visuals. Estem convençuts que ens ho passarem molt bé amb aquesta producció que reconeix haver estat influenciada per The Host.

Estrena: 5 de gener només a cinemes (Singapur).


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris