[Crítica] ANIMAL - Armando Bo II, 2018


-DIRECCIÓ: Armando Bo II
-GUIÓ: Nicolás Giacobone, Armando Bo II
-ANY: 2018
-DURACIÓ: 112 min.
-PAÍS: Argentina
-MÚSICA: Pedro Onetto
-FOTOGRAFIA: Javier Juliá
-REPARTIMENT: Guillermo Francella, Carla Peterson, Gloria Carrá, Marcelo Subiotto, Mercedes De Santis, Federico Salles, Majo Chicar, Joaquín Flamini
-PRODUCTORA: Rebolucion / MyS Producción / Telefé / Bowfinger International Pictures







La vida pot ser idíl·lica, amb una família, una casa de somni, i un treball de prestigi i ben remunerat, fins que arriba alguna cosa que t'ho fot tot. La vida és així de puta, i de vegades ni els diners ni els contactes poden salvar-te la vida d'una malaltia terminal, només allargar el seu procés a través de la diàlisi a l'espera que puguis ascendir fins al lloc número 1 d'una interminable llista d'espera de gent que s'espera per a un trasplantament de ronyó. Sí, la vida pot convertir-se en una gran merda en qualsevol moment.

Això és més o menys el que li passa a Antonio (Guillermo Francella), el protagonista de la pel·lícula Animal, una producció hispanoargentina que va ser dirigida pel guanyador d'un Oscar Armando Bo II (guionista de Birdman). La pel·lícula ja ha estat estrenada a Argentina i no ha deixat indiferent al públic, amb una proposta potser allunyada del fantàstic, però en què sí que s'aposta per la transformació de les persones cap a l'irracional, al que és incorrecte, i en general animal és un cant a la rebel·lió i la llibertat.

La pel·lícula parteix d'un argument de sobretaula, si, però el ritme narratiu intens juntament amb el background que acumula darrere Antonio fa que l'espectador s'impliqui en la pel·lícula. Aconsegueix que ens importI Antonio, sentim que qui més o qui menys intenta fer les coses bé i que moltes vegades no funciona. Antonio decideix jugar les seves últimes cartes comprant una casa a uns joves mitjà-vagabunds i drogoaddictes, a canvi que un d'ells li doni un ronyó. És clar que, no tot sortirà com espera Antoni.

Animal és una pel·lícula que funciona de meravella com a producte televisiu, però poc més. Massa acadèmica en estil, Armando Bo II arrisca poc i es limita a complir amb el que s'esperava, a més es troba a faltar una mica més de visceralitat, més detonació en el seu últim tram que la faci alguna cosa més memorable. I és que, el que ens explica Animal, ja el coneixem perfectament, i les cartes que li quedaven a Armando Bo II per sorprendre l'espectador eren les de la interpretació d'aquest missatge comú partint d'una altra perspectiva estètica. Per exemple, pel·lícules recents com Mandy parteixen d'alguna cosa coneguda i ben conegut, però Panos Cosmatos s'apropia del discurs per crear una identitat, una cosa que l'allunya de la pila. Animal, en aquest aspecte, és massa acadèmica. I si, és evident que Animal no és producte de Hollywood, però hi ha sèrie B amb molt més atreviment i arpa.

No obstant això Animal és una pel·lícula que tindrà el seu públic. Són dues hores de metratge que avancen sense generar avorriment a l'espectador, treballant bé una història que aconsegueix que ens impliquem en ella i la desesperació d'Antonio, que és algú que qualsevol dia podem ser tu o jo. També, Animal és un cant a la rebel·lió i la llibertat, una empenta a llançar-se a la piscina, a pensar en un mateix per sobre de la resta, i a ser feliços. Punyeta, a ser feliços!  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris