[Crítica] PARADISE HILLS - Alice Waddington


-DIRECCIÓ: Alice Waddington
-GUIÓ: Brian DeLeeuw, Nacho Vigalondo (Historia: Alice Waddington)
-ANY: 2019
-DURACIÓ: 95 min.
-PAÍS: Catalunya, Espanya
-MÚSICA: Lucas Vidal
-FOTOGRAFIA: Josu Inchaustegui
-REPARTIMENT: Emma Roberts, Danielle Macdonald, Awkwafina, Milla Jovovich, Eiza González, Jeremy Irvine, Arnaud Valois
-PRODUCTORA: Nostromo Pictures / RTVE






En els temps que vivim de reivindicació de la veu femenina i la posada en dubte dels rols de gènere, l'existència d'una pel·lícula com Paradise Hills encaixa com l'anell al dit. No només Paradise Hills és una proesa visual impecable, recarregada de vestits preciosos, luxes i flors per tot arreu, sinó que després d'ella hi ha un crit de rebel·lia femenina liderat per una Emma Roberts pletòrica, encarnant una recentment ingressada a un estrany internat reformatori de dones "descarrilades".

La responsable de la bella criatura és Alice Waddington, bilbaïna encara que no ho sembli, i que davant d'un repartiment ple d'estrelles de Hollywood com Emma Roberts i Milla Jovovich curiosament és una coproducció catalana. Hi ha pasta invertida en Paradise Hills, i els milions llueixen amb brillantor. Ningú podrà negar que la seva posada en escena no té res a envejar a les produccions mainstream de l'altre costat de l'Atlàntic, i encara que això és important, la veritat és que les seves segones lectures ho són encara més.

Paradise Hills és una distopia, un conte de fades de ciència-ficció invertit cap al feminisme. El seu repartiment, format gairebé exclusivament per dones, utilitzen els seus personatges per denunciar l'obligació a la qual es veuen sotmeses a aquest internat, a Paradise, on les obligaran a canviar els seus hàbits alimentaris, d'imatge i de conducta, per així convertir-se en una "gran dona", és a dir, en el complement perfecte d'un home treballador i familiar. Tot això no impedeix que el que argumentalment proposa Paradise Hills es vegi truncat per la simplicitat i previsió d'un guió més preocupat pel fons crític que en l'atreviment narratiu, desemboca un duel final propi de pel·li Disney o Harry Potter, en què es llença per la borda el poder i la maldat que generava una Milla Jovovich més sobrenatural que mai. Diguem que Paradise Hills acaba sent una excel·lent pel·lícula juvenil amb valors "necessaris" en els temps que corren.

Paradise Hills és una correcta pel·lícula amb una impressionant posada en escena, treballada per una directora amb coses a reivindicar i a criticar, i que de ben segur les dones del públic sabran entendre i sentiran complicitat. Els homes, potser aprendrem coses. La resta de la trama és un thriller juvenil amb amors frustrats, futurs incerts i crits de rebel·lia en període d'adolescència. Paradise Hills és un cant a la llibertat i al progrés d'uns rols de gènere més qüestionats avui dia que mai.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris