[Crítica] BEAUTY WATER - Kyung-hun Cho, 2020

 

-TÍTOL ORIGINAL: Gi-Gi-Goe-Goe Seong-Hyeong-Su

-DIRECCIÓ: Kyung-hun Cho

-GUIÓ: Han-bin Lee

-ANY: 2020

-DURACIÓ: 85 min.

-PAÍS: Corea del Sud






El país del món amb més percentatge de ciutadans que han anat a la cirurgia estètica és Corea del Sud. D'aquesta dada en podem extreure la idea que es tracta d'una societat exigent amb el prototip de bellesa ideal, al mateix temps que acomplexada per les elevades expectatives del que significa tenir un cos bonic. Beauty Water (Gi-Gi-Goe-Goe Seong-Hyeong-Su) és una pel·lícula d'animació produïda a Corea del Sud que ens presenta a Yae-ji, una noia amb sobrepès que decideix utilitzar un gel miraculós anomenat Beauty Water que la convertirà en atractiva. No tot surt com espera.

Beauty Water és animació de gènere de terror amb un fons adult. Treballa a través de la ficció un tema delicat com és l'afany de bellesa a la societat coreana, cosa que suposadament dóna peu a una oferta laboral més gran, èxit en les relacions i popularitat. Aquest tema no només el treballa la protagonista Yae-ji, sinó que la resta de personatges de la trama també esperen els seus complexos i intenten gestionar-los com poden, donant així una profunditat a la trama que enriqueix el conjunt. En el fons, Beauty Water retrata una societat malalta que lluita com pot per superar els seus complexos físics, guiada estrictament pel visual i sense humanitat amb què considera inferiors.

Potser molts poden retreure's de fer un pas endavant i veure Beauty Water pel fet de ser animada, però creiem que és absurd. El director és Cho Kyung-hun, i confecciona una pel·lícula amb alt realisme estètic tant en el disseny de personatges i espai escènic, com també en la captura de moviments. De fet, a cada fotograma de la pel·lícula hi ha alguna cosa que està moviment. Només se li pot criticar a Beauty Water una certa fredor a les mirades, generant una sensació de personatges robòtics fruit d'un abús en l'animació digital, una cosa tristament comuna a l'anime d'avui dia. Igualment, aquí tot està cuidat fins a l'últim detall, fins i tot nombroses marques de menjar ràpid i begudes alcohòliques.

El desenvolupament narratiu de Beauty Water és propi d'un thriller de terror sobrenatural. De fet, el final de la pel·lícula és tan estrany, horrible i fins i tot macabre que si aquesta pel·lícula fos realitzada amb cinematografia normal acabaria sent recordat per sempre. És una bogeria que bé pot recordar alguna historieta del dibuixant de manga Junji Ito, però això és cinema, i l'impacte es nota més gran. I més enllà d'aquesta situació final, tot l'entramat que hi desemboca és ple de girs i situacions on la carn es descompon, es comparteix i fins i tot es ven. Tot aquest desenvolupament avança sense decaure mai, a més a més tocant altres gèneres com el drama, l'amor i el suspens, però tot amb un sentit narratiu i sense decaure.

Recomanem Beauty Water. Animació adulta de terror on els complexos aboquen la bogeria, i la bogeria a viure un autèntic malson. No sé qui és aquest Cho Kyung-hun, però la seva visió de l'horror és esgarrifosa, l'animació cuidada al màxim, i darrere de tot això hi ha un missatge d'alarma per la deriva acomplexada del país així com de les conseqüències quant a salut d'algunes persones.  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris