-DIRECCIÓ: Natasha Kermani
-GUIÓ: Brea Grant
-ANY: 2020
-DURACIÓ: 81 min.
-PAÍS: Estats Units
-REPARTIMENT: Brea Grant, Kristina Klebe, Chase Williamson, Dhruv Uday Singh, Kausar Mohammed, Leith M. Burke
-PRODUCCIÓ: Epic Pictures
Els patrons de la violència masclista
es distingeixen millor depenent del sexe a què es pertany. Un home
mai no serà capaç d'entendre amb exactitud la violència a què es
veu exposada una dona diàriament, i sigui des del tòpic més
visible de la violència física fins als micromasclismes més
socialment integrats al nostre dia a dia. És una lluita diària, i
que Lucky, dirigida per Natasha Kermani partint
d'un guió de Brea Grant, s'encarrega de traslladar
metafòricament al cinema a través del slasher.
La història
segueix May, una escriptora d'èxit que escriu sobre consells
empresarials, motivació i emprenedoria femenina. Cada nit un
desconegut emmascarat intenta entrar a casa per assassinar-la, però
la May decideix plantar cara i l'assassina. Però un cop
mort el cos desapareix, i torna a aparèixer l'endemà amb el mateix
objectiu, i així successivament van passant els dies sense que
l'assassí arribi a morir mai, malgrat les ferides horribles. Per la
seva banda, el marit de May (Dhruv Uday Singh),
d'origen àrab per cert, no es mostra alterat amb els fets i li dóna
una certa normalitat a la situació.
La pel·lícula
reprodueix alguns dels patrons de la violència masclista a través
del slasher, cercant així una metàfora que considerem massa
evident. La seva execució és redundant, sempre la mateixa situació
de l'assassí emmascarat que ataca, mor, i l'endemà torna. Tot fins
a arribar a un desenllaç que aparta tota aquesta redundància
per fer més reveladora la metàfora de Lucky. Aquest final,
cinematogràficament parlant, és més ambiciós que tot el que hem
vist anteriorment, amb un treball més elaborat en fotografia i
realització, desmarcant-se així de la simplicitat narrativa pròpia
d'un telefilm que té la pel·lícula durant massa
estona.
Brea Grant, a més d'escriure el guió, també
protagonitza Lucky. Porta tot el pes de la pel·lícula, i tot i
això se la veu còmoda en una feina que li exigeix dramatisme
i físic. I és que el guió demana al seu personatge no caure en els
tòpics de les dones cridaneres, per així deixar de banda l'habitual
victimització i posterior empoderament femení per passar a ser,
simplement, una dona que defensa el que és seu, que reivindica i
protegeix patrimoni. Cal deixar clar que el seu personatge no és el
típic final girl.
Lucky és una metàfora que
dissecciona els mecanismes de la violència masclista a través
del slasher. Una dona podrà entendre i gaudir més de la
pel·lícula que un home, però els homes segur que aprendrem alguna
cosa. Cinematogràficament, el seu desenvolupament és simple i fins
i tot proper al telefilm, excessivament redundant en fórmula i
estancat durant massa temps a la part central de la pel·lícula. Tot
i això, per estrany que pugui semblar, Lucky no es fa
avorrida en cap moment, i el seu final, encara que previsible, empra
més ambició i estil. Lucky és una pel·lícula correcta
amb una metàfora interessant a través del slasher. Llàstima
que tot es vegi massa correcte.
1 Comentaris
"de origen árabe por cierto"... no he entendido la referencia a sus orígenes, bastante racista por tu parte. Si el marido fuera de cualquier otro origen, la película sería exactamente igual y los personajes también.
ResponElimina