[Crítica] MÉANDRE (Meander) - Mathieu Turi, 2020


-DIRECCIÓ: Mathieu Turi

-GUIÓ: Mathieu Turi

-ANY: 2020

-PAÍS: França

-FOTOGRAFIA: Alain Duplantier

-REPARTIMENT: Gaia Weiss, Peter Franzén

-PRODUCCIÓ: Fulltime Studio, Cinéfrance Studios






Quan es va presentar Méandre farà prop d'un any i mig, el seu director, el francès Mathieu Turi, va voler deixar clar després d'explicar la premissa de la pel·lícula que malgrat la influència que ha tingut a l'escriptura del guió obres com Saw Cube, la seva pel·lícula seria molt diferent. Després de veure-la, Turi tenia raó. Aprofita la idea de Cube i el fons de Saw, per escriure i dirigir una pel·lícula sobre una dona que ha de transitar per canonades laberíntiques, totes plenes de trampes mortals.

Méandre és una pel·lícula de ciència-ficció que acaba abocant-se al terror sobrenatural. Està protagonitzada per Gaya Weiss, actriu que demostra un portent físic notable en haver d'interpretar un personatge que durant 100' s'arrossega, lluita i lluita psicològicament per no decaure. Dramatisme i força, per a un personatge que amb prou feines parla, però que li exigeix ​​moltíssim. És brillant.

La mecànica de Méandre és molt senzilla, tan senzilla com que una dona avança per unes canonades i amb cert enginy i força ha d'intentar sobreviure als diferents perills amb què es va trobant. Poc més. Turí planeja una pel·lícula que prioritza aquesta situació i deixa al marge les mil preguntes que un espectador es pot fer, com ara què hi fa la protagonista? Què és aquest lloc? Qui l'ha ficat? Només l'escena final dóna resposta a tot això, encara que sense esplaiar-se gaire. La prioritat de Méandre és aquest joc dels paranys. L'espectador avança per la pel·lícula igual de cegues que la protagonista, i Turí aconsegueix captar l'atenció de l'espectador. Meandre és entreteniment pur.

La posada en escena a base de canonades queda complementada amb elements de tecnologia avançada així com d'elements sobrenaturals que millor no espoilejar, però només direm que fan referència a Alien. Creiem que rodar una pel·lícula com Méandre ha hagut de ser una proesa, i protagonitzar-la una tortura. Els paranys que a poc a poc es va trobant la protagonista (no té nom, és igual) cada vegada són més originals i macabres, donant peu a escenes de sang i fins i tot incomoditat.

Molt disfrutable Meàndre. Una pel·lícula que aconsegueix cridar l'atenció del públic a través d'una noia que ha d'avançar per unes canonades plenes de trampes mortals, tot plantejat des de la ciència-ficció i el terror. Potser alguns la veuran enfosquida per alguns referents cinematogràfics, però és absurd, Méandre és gaudible per mèrits propis. Gran treball de Turi, i sobretot també una Gaia Weiss impecable fent una interpretació molt exigent per a qualsevol actor.  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris