[Crítica] A PERFECT ENEMY (Cosmética del enemigo) - Kike Maíllo, 2020

 

-DIRECCIÓ: Kike Maíllo

-GUIÓ: Cristina Clemente, Kike Maíllo, Fernando Navarro (Novela: Amélie Nothomb)

-ANY: 2020

-DURACIÓ: 88 min.

-PAÍS: Catalunya-Espanya-Alemanya-França

-MÚSICA: Alex Baranowski

-FOTOGRAFIA: Rita Noriega

-REPARTIMENT: Tomasz Kot, Athena Strates, Marta Nieto, Dominique Pinon

-PRODUCCIÓ: ESCAC Films, Sábado Películas, Barry Films, Hessen-Invest Film, Televisión Española (TVE), TV3, The Project, Treehouse Pictures, OneWorld Entertainment






L'adaptació al cinema de la novel·la d'Amélie Nothomb titulada Cosmétique de l'ennemy a càrrec de Kike Maíllo, és una coproducció europea on la intriga on els girs narratius tenen una presència destacable. Tot arrenca amb un arquitecte d'èxit anomenat Jeremiasz Angust (Tomasz Kot) que després de fer una conferència ha d'agafar un avió. De camí a l'aeroport coneix una noia anomenada Texel (Athena Strates), que fa perdre el temps fins que Jeremiasz perd el vol. Aquesta noia no li ha fet perdre el temps desinteressadament sinó que guarda un secret.

Cosmètica de l'enemic és un thriller psicològic amb un dol de ments i dimonis del passat que tornen. La pel·lícula atrapa des del principi, amb un duel interpretatiu entre Jeremiasz i Texel que a poc a poc va passant de la conversa irrellevant fins a destapar secrets del passat que els uneixen més del que s'imagina al principi. Creiem que no és gens fàcil aconseguir que l'espectador s'enganxi fins al final amb una pel·lícula de diàlegs entre dues persones, i Maíllo ho aconsegueix, desenvolupant una història que fa la sensació com que sempre va un pas per davant de l'espectador. El problema és que al puzle que planteja el director acaba per no encaixar-li les peces, arribant a una conclusió amb diverses trampes narratives que fan coixejar el resultat final.

La pel·lícula se sosté per dos personatges interessants i malsans, que juguen al gat i al ratolí amb l'espectador. Solidesa interpretativa per a un thriller psicològic escrit amb intel·ligència i amb desenvolupament accessible, però cal reconèixer que sense aquest duet interpretatiu format per Tomasz Kot i Athena Strates no seria el mateix. Gran feina.

Cosmètica de l'enemic no és el brillant que voldríem. Transita durant 1 h sense que l'espectador entengui cap on va exactament tot i que en tot moment Kike Maíllo aconsegueix que sospitem que alguna cosa rara hi ha darrere d'aquesta llarga conversa. El problema és que quan els enigmes es revelen no tot encaixa, o si més no aquesta és la sensació que ens ha generat com a espectadors. El ris arrissa tant que la resolució es fa difusa. Cosmètica de l'enemic és un thriller psicològic intel·ligent, sòlid en gran part del metratge, però que les expectatives no s'acaben de complir.   

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris