-DIRECCIÓ: Michael Nader
-GUIÓ: Michael Nader
-ANY: 2020
-DURACIÓ: 78 min.
-PAÍS: Canadà
-MÚSICA: Torin Borrowdale
-FOTOGRAFIA: Jordan Kennington
-REPARTIMENT: Jordan Hayes, Max Topplin, James McGowan, Rosemary Dunsmore
-PRODUCCIÓ: 4 AM Films, Always Hungry Productions
The Toll és una pel·lícula
de terror situada íntegrament en una carretera al mig del
bosc i que aprofita una història de folklore local. La història
arrenca amb un introvertit conductor de VTC anomenat
Spencer que recull una noia a l'aeroport per portar-la a casa seva.
La seva conducta és pròpia d'un ésser estrany que podria ser un
maníac violador, o si més no això sospita la passatgera, fins que
a pocs quilòmetres d'arribar al destí el cotxe impacta contra
alguna cosa. En sortir del cotxe per veure què ha passat, Spencer no
troba res a la carretera, només la foscor de la nit. Immediatament
després el cotxe deixa de funcionar.
Amb més imaginació que
recursos, The Toll és una pel·lícula canadenca de terror
amb un plantejament atractiu que evoca els dos protagonistes a viure
una experiència d'horror sobrenatural. Per això, el director
aprofita com a mecanismes de terror un bosc a les fosques com a espai
escènic, on se senten sorolls sinistres i també hi habita una
mitologia hostil. També, The Toll juga amb l'ambigüitat
dels personatges, si guarden algun secret. Tot plegat és
conseqüència d'un ésser maligne que viu al bosc, l'anomenat Home
Alt. Aquest ésser requereix que tots dos protagonistes paguin un
peatge per passar per aquesta carretera, que consisteix a vessar sang
humana.
Dirigida per Michael Nader, The Toll és
una pel·lícula que gràcies al seu plantejament i la bona feina
interpretativa sap com captar l'atenció de l'espectador. També,
alguns moments de por així com alguns ensurts que l'espectador no
s'espera, presagien que The Toll pot ser un entreteniment a
la mar disfrutable. El problema de The Toll és que
passats el seu tram mitjà es queda sense frescor i transita per
terrenys massa coneguts pels fans del gènere i que llueixen més
aviat poc, parlem de recursos com les lluites morals contra fantasmes
del passat. Tampoc no ajuda l'aparició d'un Home alt amb poc carisma
estètic. I per acabar, la pel·lícula acaba amb un final una mica
agafat amb pinces, si no il·lògic. En efecte, The Toll
és una pel·lícula que va de més a menys, li falta idees per
concloure's, i el seu metratge d'escassos 78 minuts són
prova d'això.
De tota manera, és innegable que The Toll
aconsegueix veure's presentable amb pocs recursos, amb capacitat
d'espantar i interessar l'espectador. No és poc, i Michael Nader ho
aconsegueix. No inventa res de nou i fins i tot creiem que no ho
intenta, però The Toll és una pel·lícula de terror pur,
que en cap moment no es deixa contaminar per la comèdia i el
drama.
Mireu The Toll. La seva arrencada té ganxo i
convida a continuar amb entusiasme els misteris que planteja la
pel·lícula. L'Home Alt busca treure el pitjor de les persones, tot
en clau d'horror sobrenatural i amb ensurts que us agafaran
desprevinguts. Res de nou, però s'agraeix una pel·lícula que amb
poc sigui capaç de funcionar bé.
0 Comentaris