Les pel·lícules vénen apadrinades pels principals festivals de gènere fantàstic i terror del món, i preveuen la seva estrena el 2020.
Des de fa anys la
presència del Festival de Sitges a Canes està servint
per fer la llum la presència comercial del
gènere fantàstic al mercat de cinema més important
del món, com és el Marché du Film de Cannes. És
evident que cada vegada més el gènere fantàstic és present
en tota mena de produccions mainstream, com ara Joc de
Trons o The Walking Dead, que posseeixen una capacitat de
mobilització de persones mai vista fins ara. I que passi
això no és casualitat, és un treball d'anys, i això és una cosa
evident quan dècades enrere festivals com el mateix Canes situaven
el gènere fantàstic com una mica menor i fins i tot menyspreable.
Avui, a Canes, guanya una pel·lícula de gènere fantàstic
com Parasite.
Dit això, en la passada edició de
Festival de Canes, el Festival de Sitges va tenir una presència
destacada en l'esdeveniment. Ho va fer a través del Fantastic 7,
una iniciativa creada pel mateix Sitges en col·laboració
amb el Marché du Film i un dels creadors del
segell Blood Window, i que va tenir com a finalitat la de
promoure la indústria de cinema fantàstic. El Fantastic 7
és un fòrum destinat a fomentar el talent dins de la indústria del
gènere per així afavorir la connexió entre els creadors i
socis comercials, és a dir, entre cineastes i inversors, i així
ajudar a desenvolupar projectes. Aquesta iniciativa està impulsada
per tres actors que són ben coneixedors del circuit i la
realitat del sector, com
són Jêrome Paillard (Director executiu del
Marché du Film), Bernardo Bergeret (fundador
de Blood Window) i Mònica Garcia Massagué (Festival
de Sitges). El Fantastic 7 es va celebrar per primera
vegada el passat diumenge 19 de maig del 2019.
Aquesta
iniciativa va posar damunt de la taula set projectes cinematogràfics
presentats per set festivals de tot el món, uns festivals que tenen
el gènere fantàstic en el seu ADN. Aquests són, a més del
Festival de Sitges, el Festival Internacional de Cinema
Fantàstic Bucheon, Festival Internacional de Cinema del Caire,
el Festival Internacional de Cinema a Guadalajara (Mèxic), el
Festival Internacional de Cinema i Premis de Macau,
el South by Southwest d'Austin i el Festival
Internacional de Cinema de Toronto. En aquest esdeveniment
de "pitching", que va tenir a J. A. Bayona com a
padrí, es van presentar els següents projectes:
Sota l'etiqueta de thriller psicològic
amb fantasia, el director basc Juanma Bajo Ulloa (Airbag)
prepara el seu debut al gènere fantàstic amb Baby, una
pel·lícula que actualment es troba en procés de preproducció.
Serà produïda a l'estat espanyol amb un pressupost aproximat
de 1.5 M de dòlars.
Baby tracta sobre una
noia jove addicta a les drogues que dóna a llum el seu fill enmig
d'una de les seves crisis. Incapaç de tenir cura adequadament el seu
nadó, ella el ven a una dona inquietant que treballa en el
negoci del comerç de nens. La jove aviat lamentarà la
seva decisió i haurà de superar les seves debilitats i enfrontar-se
a les seves pors més profundes.
Aquesta vegada el gènere de terror
prendrà presència absoluta en Superpower Girl. Es tracta d'una
pel·lícula coreana dirigida per la cineasta Soo-Young Kim en
el que serà el seu debut al llargmetratge, partint d'un curtmetratge
d'homònim títol que ella mateixa va dirigir el 2017. Tindrà un
pressupost aproximat de 1.8 M de dòlars i la companyia
productora és Own Pictures. Actualment la pel·lícula
només té escrit el guió.
Superpower Girl promet
un bany de sang en un institut. La protagonista serà Juri, una
introvertida adolescent que un dia misteriosament obté
estranyes habilitats. Mentre gaudeix d'elles, a causa d'un malentès,
Juri es converteix en víctima d'una caça de bruixes per part dels
seus companys d'institut. Un error, perquè Juri tornarà a
l'institut carregat d'odi per venjar-se.
The Blue Elephant 2 va
ser l'aportació del Festival Internacional de Cinema del Caire
al Fantastic 7. Es tracta, com el seu títol indica, de la
seqüela directa del títol que es va estrenar el 2014, i que
tindrà de nou a director egipci Marwn Hamed com
líder del projecte. La pel·lícula ja està rodada i
actualment està en procés de postproducció, i ha tingut un
pressupost de 2.6 M de dòlars. També té confirmat el
seu repartiment, com és el de Karim Abel Aziz, Nelly Kareem, Hend
Sabry i Eyad Nassar, els dos primers partícips en el film
original.
The Blue Elephant 2 tornarà a
situar-se en l'hospital psiquiàtric on es troba el Dr. Yeheia.
Allí es reuneixen amb un nou reclús i li profetitzen que la mort de
tota la seva família està a només tres dies.
Evasió és una pel·lícula xilena que
estarà dirigida per Cristián Jiménez, cineasta xilè
autor de films com Bonsai o La Veu en Off, i que suposarà el
seu debut en el gènere fantàstic. La pel·lícula ja té escrit el
guió i actualment es troba en la seva etapa de preproducció,
partint d'un pressupost de 1.3 M de dòlars.
La
pel·lícula tracta sobre un actor nord-americà que arriba a
Santiago de Xile per protagonitzar una pel·lícula, que tracta sobre
la llegendària fugida d'un pres de la presó en plena la dictadura
de Pinochet. En arribar a Santiago, l'actor surt a buscar
la persona que inspira el seu paper. Quan el troba, els records del
passat es barregen amb els somnis de futur.
Wonderland suposarà el debut al
llargmetratge del director xinès Chao Koi Wang després
d'uns quants curtmetratges. Segons sembla la
pel·lícula plantejarà una història propera al
drama familiar, tractant temes com la immigració il·legal, els
passats tèrbols i la intriga, de manera que Wonderland aparentment es distancia del fantàstic. O si més no ho sembla.
La
pel·lícula actualment es troba en un punt molt inicial,
desenvolupant el guió, i estima que el seu pressupost pot ser d'uns
780.000 $. Tractarà la història de Huei, un agent de casino
que després de la mort accidental d'un jugador acaba perdent tots
els seus diners. Això li fa començar a pensar en el que és el país
de les meravelles.
L'aportació del SXSW Film
Festival d'Austin (Texas) al Fantastic 7, va ser d'una
pel·lícula de terror de pura raça. Es titula Haywire, i és
una producció nord-americana que estarà dirigida per
Mickey Keating, director i guionista de
l'excel·lent Psychopaths. El seu rodatge es preveu que comenci
a finals de 2019 partint amb un pressupost de 1.2 m de
dòlars.
Haywire situarà a l'espectador en un futur
pròxim, on Henry, un robot servent dels que cuina i neta,
comença a repartir venjança contra la societat amb el seu rifle de
caça. Aquesta rebel·lió contra els humans es deu al fet
que un virus ha atacat el seu sistema.
I finalment el TIFF
(Toronto International Film Festival), un altre dels grans
festivals de cinema especialitzats en terror que hi ha al món. Ells
van presentar Blood Quantum, una producció canadenca que
està dirigida per Jeff Barnaby (Rhymes for Young Ghouls)
i que actualment es troba en procés de postproducció. Això fa que
el càsting ja estigui confirmat, i en ell trobem noms com Michael
Greyeyes (True Detective), Forrest Goodluck (The Revenant),
Kiowa Gordon (saga Crepúsulo) i
Elle-Maija Tailfeathers.
Blood Quantum, tot i que el
seu procés de producció està bastant desenvolupat, la seva
informació sobre el projecte està més aviat limitada. Però es
coneix que la pel·lícula tindrà zombis. Segons l'argument,
els morts tornaran a la vida fora de la reserva Mi'gmaq de
Xarxa Crow, excepte per als indígenes habitants, que són
immunes a la infecció. La pel·lícula se centrarà en un xèrif,
que haurà de protegir la seva filla embarassada dels morts vivents.
0 Comentaris