Canvis importants a Mediatres Estudio pel 2019

Què ha passat amb Mediatres aquest 2018? Els motius van ser explicats a la presentació de novetats.


La majoria d'estrenes que tenia pendents Mediatres Estudio pel 2018 finalment no han estat publicades, cosa que ha generat una notable indignació del públic a través de les xarxes socials. Però alguna sí que va ser editada, Dolls, l'obra mestra de Takeshi Kitano, que sí que va aconseguir veure la llum a més ho va fer amb una excel·lent edició. Els motius van ser explicats a la presentació de novetats de Mediatres al Saló del Manga de Barcelona.

Tot ha estat degut per la forta caiguda de les vendes de cinema home vídeo que es va fer notar sobretot a finals de 2017. Mediatres és una empresa editorial que ha lluitat per oferir al públic edicions molt treballades, amb abundant contingut extra tant als menús dels DVD\BluRay com en extres físics, com a llibrets i pòsters. Aquest esforç sembla que no s'ha traduït en vendes. I aquesta situació va fer plantejar a l'empresa que aquell ritme de publicació d'elaborades edicions no podia seguir, per la qual cosa es va decidir aturar-les totes a excepció de l'esmentada Dolls, que a finals del 2017 ja només li quedava ultimar-ne alguns detalls i per això finalment va acabar a la venda al públic.



Aquesta caiguda de vendes ha implicat prendre una dràstica decisió a Mediatres, com ha estat deixar de treballar amb la distribuïdora Cameo. Ells eren els que s'encarregaven de fer arribar les pel·lícules del catàleg Mediatres al públic. Tot i això, a la conferència es va destacar la bona feina prestada durant anys per part de Cameo, a més del personal, però que el 2018 ha suposat un abans i un després a Mediatres. L'empresa que substituirà Cameo encara és una incògnita.

Serà a partir del 2019 que Mediatres començarà a treballar amb una altra empresa distribuïdora. Insisteixen que tot seguirà igual com fins ara, simplement canviarà el model de col·locació de les pel·lícules als punts de venda. I és que "si la gent no compra pel·lícules, el negoci no té sentit", es va destacar a la conferència. Més enllà del canvi de distribuïdor, Mediatres va confirmar l'ordre de publicació de pel·lícules que tenien llicenciades i que sortiran a la venda a partir del 2019:
Gintama

  1.  Gintama
  2.  Outrage 3També sortirà a la venda un lot amb les tres pel·lícules.
  3. Mutafukaz
  4. Inuyashiki
  5. Assassination Classroom
  6. Brother

Pel que fa a Takeshi Kitano, Mediatres va voler presumir de tenir els drets del 90% de les obres del cineasta japonès, i que a més de recuperar Brother (editada fa anys per Sony Pictures) per a finals del 2019 amb una edició de luxe, també es farà el mateix en el futur amb Zatoichi. I no només això, sinó que a més a més reconeix Mediatres que li faria il·lusió aconseguir editar el 10% restant.



Pel que fa a The King of Pigs, l'òpera prima del coreà Yeon Sang-ho, tot i no confirmar-se una data exacta de publicació es preveu que ho pugui fer a finals del 2019 en una edició amb doblatge -com a mínim- a l'espanyol. No oblidem que el segon llargmetratge del director, The Fake, editat fa anys també per Mediatres, a més del castellà també tenia integrat el doblatge en català.

Per a Mediatres el 2019 serà el que hauria d'haver estat el 2018, però van voler avisar que portar més cine asiàtic dependrà del consumidor. Perquè "és molt fàcil demanar, però si no es consumeix allò que es porta (i no només nosaltres sinó la resta d'empreses) no es podrà continuar portant més material nou" es va advertir a la conferència.

I una de les dificultats amb què també s'està trobant Mediatres és l'arribada de Netflix. Reconeixen que han arribat amb força, i que no només produeixen les seves pròpies pel·lícules, sinó que ja buscaran a l'origen, les productores, per fitxar les seves pel·lícules i incloure-les al catàleg de la plataforma. En aquest aspecte Mediatres està a l'expectativa per veure com reaccionen les productores japoneses, ja que estrenar a Netflix assegura estrenar la pel·lícula per a tothom sense complicacions, però això implica renunciar a l'estrena als cinemes i al format domèstic.

La conferència va acabar amb l'anunci que Mediatres ja està treballant per al catàleg del 2020. De moment, al febrer tenen pensat anar al Festival de Berlín a conèixer les novetats, entre elles la darrera pel·lícula de Tetsuya Nakashima, It Comes, la pel·lícula de terror de què tothom parla. Cal no oblidar que Mediatres ja va portar Sitges fa uns anys a Nakashima amb motiu de la presentació de la seva pel·lícula Confessions, concretament el 2011. I respecte a la possibilitat d'editar One Cut of the Dead, la gran ovacionada al passat Festival de Sitges, reconeixen que ni tan sols l'han vist, però que la productora del film s'hi ha posat en contacte per oferir-se-la.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris