Linnea Quigley: Vida i Obra (Part 4)

Amb motiu del 56 aniversari de Linnea Quigley, aquĂ­ va la 5a entrada, la que Ă©s possiblement la mĂ©s sexual de totes. TambĂ© la que acull pel·lĂ­cules oblidables perĂ² amb elements memorables, d'aquells que fan tan divertit el gènere caspĂ³s, i tambĂ© hi ha temps per parlar de mĂºsica amb el grup musical "The Skirts"! Anem allĂ .

Ric Meyers Ă©s un conegut crĂ­tic i escriptor americĂ  famĂ³s per considerar expert en pel·lĂ­cules de kung fu de sèrie B orientals. Ell Ă©s un tipus peculiar, fins al punt que circulen per Internet un munt de rumors sobre la seva implicaciĂ³ directa en cinema porno bondage extrem, d'aquell en què es trenquen ereccions, impera la servitud, es colpeja, fueteja i fins i tot es vomita. No sĂ© si serĂ  veritat, i si ho Ă©s segur que ho haurĂ  fet amb algun pseudĂ²nim estrany per tal que no se'l reconegui, i aixĂ­ poder posar en prĂ ctica lliurement les seves fantasies mĂ©s recĂ²ndites tan habituals en els reprimits sexuals. N'Ă©s una prova perfectament perceptible a Kidnapped Girls Agency, una pel·lĂ­cula de segrestos que va dirigir el 1985 on explota tota la seva perversiĂ³ acumulada.



K.G.A. Ă©s un tĂ­tol que, com indica, tracta d'una agència de detectius que es dediquen als segrestos femenins, on apareix Linnea Quigley interpretant una de les noies segrestades, i que Ă©s sodomitzada per dos segrestadors (un home i una dona). PerĂ² calma, que l'agència de detectius estĂ  per salvar-la: Michelle Bauer -que curiosament amb prou feines es despulla en tota la pel·lĂ­cula-, i el director de la pel·lĂ­cula Ric Meyers, un corpulent detectiu amb ulleres i barba que riu d'ell mateix interpretant a un tipus d'allĂ² mĂ©s palet.

La pel·lĂ­cula Ă©s molt dolenta, Meyers Ă©s incapaç de demostrar talent amb les seves intencions hiperrealistes a l'estil Cassavettes, perĂ² el resultat queda com un pastitx de plans seqĂ¼Ă¨ncia casolans inacabables, incoherència al raccord, a mĂ©s de tenir una fotografia cremadĂ­ssima i actuacions patètiques. Jo interpreto la pel·lĂ­cula com un intent de posar en prĂ ctica les fantasies sexuals del director sense necessitat de mostrar pornografia, com si fos una venjança per la seva repressiĂ³ sexual, segrestant dones, lligant-les, despullant-les i obligant-les a un tracte servil per evitar el cĂ stig. Tot aixĂ² amb molt de cuir, fuets, consoladors, i altres objectes de l'imaginari sado. AixĂ² sĂ­, no hi ha sexe/violacions, nomĂ©s dominaciĂ³ i vexacions, encara que tampoc no es tracta d'una pel·lĂ­cula excessivament violenta i repulsiva com sĂ­ que ho sĂ³n les pel·lĂ­cules que formen part de gènere eroguro japonès.

No s'ha d'estendre massa per comentar Kidnapped Girls Agency, perĂ² crec que seria un error no comentar i deixar constĂ ncia de com sĂ³n de tremendament divertits els Ăºltims minuts de la pel·lĂ­cula, i Ă©s per aixĂ² que pujarĂ© al YouTube un clip sensacional. Què s'hi pot veure? Doncs a una dona amb un gran consolador incrustat a les seves calces com a arma secreta, perĂ² finalment se li gira a contra seva i passa una cosa dignĂ­ssima de les millors pel·lĂ­cules casposes. TambĂ© es pot veure una baralla a cops de puny entre Ric Meyers i un dels segrestadors que podria considerar-se perfectament com una de les baralles mĂ©s ridĂ­cules mai realitzades. AixĂ² sĂ­, aviso que la qualitat del vĂ­deo Ă©s baixĂ­ssima, ja que m'ha costat un munt trobar la pel·lĂ­cula, i la que he trobat Ă©s a molt baixa resoluciĂ³.



Sempre vaig pensar que Mathilda May va protagonitzar el nu mĂ©s gratuĂ¯t de la histĂ²ria del cinema, interpretant la noia extraterrestre de Força Vital, una de les poques grans pel·lĂ­cules que tĂ© la irregular filmografia de Tobe Hooper, encara que Linnea Quigley tindria davant d'aixĂ² la seva particular resposta a The Return of the Living Dead. Curiosament Tobe Hooper havia de ser l'encarregat de dirigir The Return of the Living Dead, un megaclĂ ssic de la sèrie B i que com ja coneixem va acabar sent dirigida per Dan O'Bannon, un tipus clau a la dècada dels 80 per haver escrit els guions d'Alien el 8è passatger, Morts i enterrats, Força Vital -que abans comentava-, Aliens, Desafio Total,... Ă©s a dir, un director i guionista totalment respectable i admirable que, sense ell, el fantĂ stic no haguĂ©s estat el mateix.

ProduĂ¯da per John Russo i Russ Steiner el 1985, 16 anys desprĂ©s de La nit dels morts vivents, la pel·lĂ­cula, en clau d'humor, es tracta d'un homenatge encertadĂ­ssim al cĂ²mic i a la lĂ²gica progressiĂ³ de l'apocalipsi. I com comentava va ser dirigida per Dan O'Bannon, algĂº que va desfermar la polèmica durant el rodatge per la desconfiança que van tenir els actors pel fet de no tenir cap tipus d'experiència darrere de la cĂ mera. AixĂ² va propiciar un rodatge conflictiu, i que havia de sumar-se al fet que tambĂ© ho va ser difĂ­cil, mĂ©s que res pel fet que es va treballar molt de nit, amb mĂ quines de pluja, a mĂ©s que feia molt de fred,... una cosa que ha remarcat sempre Linnea Quigley a diferents entrevistes. De tota manera ella sempre va tenir una excel·lent relaciĂ³ amb Dan O'Bannon, i de fet, O'Bannon va manifestar a l'audiocomentari del DVD de la pel·lĂ­cula la seva admiraciĂ³ pel professionalisme de l'actriu, potser l'Ăºnica d'aquell rodatge...



Seguint amb Linnea Quigley, la seva participaciĂ³ a la pel·lĂ­cula va ser la clau de l'èxit en la seva carrera, Ă©s a dir, que va ser la seva pel·lĂ­cula mĂ©s recordada i admirada pel pĂºblic. TambĂ© per ella mateixa, ja que no es cansa de repetir que es tracta de la pel·lĂ­cula que mĂ©s estima de la seva carrera. Si bĂ© Ă©s cert que la nostra actriu va continuar interpretant un personatge secundari, la veritat Ă©s que aquell paper es trobava perfectament a la seva salsa, interpretant una punki amb la llera humit. I si hi ha alguna cosa especialment recordada d'aquesta pel·lĂ­cula Ă©s el xou erĂ²tic que realitza davant dels seus amics damunt d'una tomba en un cementiri, despullant-se completament, i aixĂ­ seguir durant tota la pel·lĂ­cula per acabar posant ruc al personal. Vaja, que se'l va oblidar vestir-se. I com era normal a la seva carrera el seu paper de secundĂ ria en aquest tipus de pel·lĂ­cules li va fer perdre la vida, convertint-se aixĂ­ en una zombi, i conseqĂ¼entment oferir a les seves vĂ­ctimes una calentita mort.



M'agradaria recuperar el monĂ²leg de LinnĂ©a a l'escena del nu perquè no tĂ© malbaratament:
"Quina seria la pitjor manera de morir? Per mi, la pitjor forma de morir seria amb una colla de vells al meu voltant, morint-me mentre em mengen, primer arrencant-me la roba i desprĂ©s..." desprĂ©s flasca! Ella soleta es posa calentorra i realitza un nu integral, i que O'Bannon no tĂ© timidesa a mostrar-ho en tota la seva esplendor. PerĂ² compte, que tĂ© trampa aquest nu integral, ja que el productor de la pel·lĂ­cula va considerar que un nu integral seria massa de cara a la censura, i Ă©s per aixĂ² que Linnea va haver de suportar diverses proves experimentals de maquillatge i fer servir una prĂ²tesi de tipus "nina Barbie", i aixĂ­ que no se'ls notĂ©s la xochete. La veritat Ă©s que a El retorn dels morts vivents Linnea Quigley va realitzar una de les seves interpretacions mĂ©s treballades i pujades de to de la seva carrera, i que va conduir l'actriu americana a ser un Ă­dol de masses entre els seguidors del gènere. És sens dubte la seva interpretaciĂ³ mĂ©s recordada.

PerĂ² en conjunt, que gran El retorn dels morts vivents! Encara que sempre he preferit la segona part, perĂ² tambĂ© la tercera de Brian Yuzna mereix ser reivindicada..., Punyeta! Em quedo amb totes, perquè sĂ³n pel·lĂ­cules amb grans maquillatges, molt entretingudes i sobretot que donen a l'espectador la sensaciĂ³ d'estar veient productes que, malgrat ser de sèrie B, no sĂ³n tĂ­tols casposos del munt.

Cereeebrooooooooos!!!!



La segĂ¼ent pel·lĂ­cula Ă©s una porno on Linnea Quigley Ă©s la protagonista. PerĂ² tranquils nois, deixeu de posar una cara a allĂ² "babas.gif" perquè ja vaig avisar anteriorment que Linnea Quigley no ha participat mai en cap escena pornogrĂ fica, mĂ©s enllĂ  d'algunes fotografies que freguen el porno on se la veu practicar sexe lèsbic, perĂ² que ara tampoc no ve al cas. Sweethearts Ă©s el tĂ­tol de la pel·lĂ­cula, i va ser dirigida per un tal Ken Gibb (tambĂ© conegut com Kenneth Gibbs o Kenny Gibbs) el 1986, algĂº que va dirigir durant uns 10 anys nombroses pel·lĂ­cules d'aquest gènere.

La pel·lĂ­cula en qĂ¼estiĂ³ s'allunya dels tĂ²pics del porno actual amb noies de laboratori, situacions inversemblants, postures impossibles i sexe irreal, per donar pas a una pel·lĂ­cula que pretĂ©n trencar amb tots aquests tĂ²pics que van acabar imposant-se al mercat del porno als posteriors anys 90. Curiosament allĂ² que l'espectador pot veure a Sweethearts Ă©s una pel·lĂ­cula sobre l'amor, l'amor que hi pot haver entre una parella i que pot comportar qualsevol moment el sexe. Dit altrament (a manera exemple), en una de les escenes de sexe es pot veure com una noia fa una fel·laciĂ³ al seu marit i mentre ell li diu "I love you", alhora que va sonant de fons una mĂºsica romanticona a l'estil Ghost (Jerry Zucker, 1990). AixĂ² Ă©s una cosa impensable de veure entre les tones de pel·lĂ­cules que abunden al mercat pornogrĂ fic actual. AixĂ² sĂ­, Sweethearts Ă©s una pel·lĂ­cula molt mal dirigida i encara pitjor muntada, fins al punt que les el·lipsis temporals injustificades es fan abundants al llarg dels 68 minuts de pel·lĂ­cula.


Què hi ha del repartiment i de Linnea Quigley? Doncs bĂ©, Linnea Quigley, que es va acreditar a la pel·lĂ­cula amb el pseudĂ²nim de "Pamela Peck" (imatge superior), interpreta el "cupid", una noia que explica situacions que serviran d'introducciĂ³ de les diferents escenes de sexe que es podran veure posteriorment. Ho fa vestida amb llenceria erĂ²tica i asseguda en un tamboret. Respecte als actors porno que van desfilant destaca la model i cantant Samantha Fox, una noia que a mĂ©s del porno i la mĂºsica va deixar la seva empremta en el gènere de terror amb algunes pel·lĂ­cules casposes, com Una nit per esquarterar (Doris Wichman, 1983), a mĂ©s tambĂ© de l'arxifamosa a la "Edat d'or del porno" Hyapatia Lee.

Ara toca un barret. Parlar de Beverly Hills Girls (tambĂ© coneguda com The new Beverly Hills Girls) Ă©s parlar d'alguna guarrete, cutre, i sense interès a excepciĂ³ d'un parell de detalls. Personalment, com a pel·lĂ­cula en si, es tracta d'un dels bodris mĂ©s remarcables que he vist a la meva vida, encara que Ă©s curiĂ³s la quantitat de coses mereixedores de ser recordada desprĂ©s d'haver passat ja gairebĂ© 30 anys des de la seva estrena "direct to video" a 1986, com Ă©s, per exemple, la promociĂ³ que li va suposar la pel·lĂ­cula a la banda musical "The Skirts", liderada per Linnea Quigley. De fet, el tema Strange Ways el va compondre l'actriu nord-americana per a la present pel·lĂ­cula, perĂ² no nomĂ©s per emplenar la banda sonora sinĂ³ tambĂ© per dedicar-li una mena de videoclip ficat en calçador al guiĂ³ de la pel·lĂ­cula on Michelle Bauer improvisa un streeptese, igual que tambĂ© passaria una cosa semblant a Nightmare Sisters amb una altra canĂ§Ă³. D'altra banda, es tracta, al meu entendre, de la pel·lĂ­cula que mĂ©s acosta Linnea Quigley a la pornografia, que no pas en una pel·lĂ­cula porno (aixĂ² ja ho va fer a Sweethearts), amb una escena de sexe lèsbic molt pujada de to i que segur que complaurĂ  qualsevol fan paixiller de l'actriu. I seguint amb els ocellets, dir tambĂ© que Beverly Hills Girls acull entre el seu repartiment algunes actrius porno de l'època com sĂ³n Missy Warnen i Suzanne Dunstan, a mĂ©s de l'exactriu porno Michelle Bauer com comentava, que totes juntes es passegen per la pel·lĂ­cula la mar de sortides buscant sexe a cada moment, o simplement xuclant-se els dits com si fossin una.... un gelat, i aixĂ² Ă©s una cosa que es repeteix en diferents ocasions de la pel·lĂ­cula... una curiosa fantasia sexual del director que va voler posar en prĂ ctica suposo.

La pel·lĂ­cula Ă©s una merda, parlant clar, a mĂ©s la vaig veure en mala qualitat dĂ udio i vĂ­deo. NomĂ©s dir respecte al seu argument que hi ha un parell d'histĂ²ries suposadament d'intriga, amb molt de sexe pel mig, mĂºsica rock, i situacions estranyes, contextualitzades al famĂ³s carrer Beverly Hills, un lloc on abunda la hipocresia i els diners. El ritme de la pel·lĂ­cula recau en Michelle Bauer, tenint un protagonisme especial, mentre que Linnea Quigley roman en un segon pla. D'altra banda, he d'afegir que en algunes fonts apareix que el 1991 hi va haver una continuaciĂ³ anomenada "The new Beverly Hills Girls", perĂ² desconec l'existència d'aquesta pel·lĂ­cula, o de si es tracta de la mateixa pel·lĂ­cula de 1986 reeditada, o sĂ­ es refereix al llançament de la segona histĂ²ria de la pel·lĂ­cula... No ho sĂ©, sincerament, quan ho descobreixi actualitzarĂ© aquest post.



La pel·lĂ­cula de 1986 va ser dirigida per Mike Hall, i segons s'explica la de 1991 per Ward Jeffries. Jo aposto que la primera histĂ²ria Ă©s dirigida pel primer director, i la segona pel segon, perĂ² bĂ©, no ho puc confirmar. En tot cas, la vulgaritat del producte Ă©s tremenda, fins i tot en una escena apareix un micro a la pantalla (!!). BĂ©, millor quedem-nos amb la genial canĂ§Ă³ de Strange Ways, que Ă©s meravellosa, i l'escena lèsbica de Linnea Quigley:




Igualment, mĂ©s que aquesta escena pujada de to (que n'hi ha diverses a la pel·lĂ­cula, i fins i tot una de similar amb Michelle Bauer), el que de veritat ha fet que es mantingui viva la pel·lĂ­cula entre quatre frikis Ă©s sens dubte el videoclip que ha quedat de la canĂ§Ă³ Strange Ways del grup "The Skirts" tal com he comentat abans. En aquesta escena es pot veure tocar la guitarra Linnea, la baixista original del grup Haydee Pomar, i l'actriu Becky LeBeau a la bateria.



Fa temps que tenia ganes de parlar del grup de mĂºsica "The Skirts", ja que pensava fer-ho just desprĂ©s del comentari de The Return of the Linving Dead, perĂ² finalment he preferit fer-ho desprĂ©s de Beverly Hills Girls, no sĂ©, ho veig mĂ©s adequat . Per què desprĂ©s de la pel·lĂ­cula de Dan O'Bannon? Simplement perquè veure Linnea interpretant una punki no Ă©s una cosa anecdĂ²tica, ja que en realitat l'actriu portava a les seves carns un sentiment punkarra per ser fan incondicional de grups musicals com "The Ramones", "Motörhead", "Fleetwood Mac", " Stone Temple Pilots", "Metallica", "The Rembrandts" o "AC/DC" entre d'altres, segons explica en alguna entrevista. És per aixĂ² que Linnea, anys abans d'interpretar aquesta punki que la portaria a la fama en el gènere, va voler formar l'any 1980 un grup de mĂºsica al costat de la seva amiga Haydee Pomar (que totes dues es coneixerien en participar a Venem Xocolata) anomenat "The Skirts", i en què tambĂ© acabaria participant temporalment cap a 1985 la seva companya de professiĂ³ Brinke Stevens substituint Pomar i que avui encara perduren per Internet les seves fotografies publicades per a la revista Playboy. De totes maneres, un any abans que arrenquĂ©s la banda, Linnea tambĂ© va tocar la guitarra en un grup compost Ăºnicament per noies anomenat "Mad Whistle", encara que no seria fins a "The Skirts" que la seva mĂºsica li portaria èxit musical i comercial. Al grup Linnea era la vocalista i guitarra, i la seva acollida pel pĂºblic va ser molt bona, arribant fins al punt de ser les teloneres dels The Cramps en un concert, poca broma. TambĂ© algunes de les cançons que van compondre van aconseguir aparèixer en algunes pel·lĂ­cules de les quals va participar posteriorment, com l'arxifamosa Santa Monica Boulevard Boy, una enganxosa canĂ§Ă³ que es pot escoltar a la pel·lĂ­cula Nightmare Sisters, a mĂ©s de regalar-nos en aquesta pel·lĂ­cula un improvisat videoclip; o tambĂ© la canĂ§Ă³ Strange Ways que es pot escoltar a la pel·lĂ­cula Beverly Hills Girls, on tambĂ© veiem actuar a la baixista del grup Haydee Pomar tal com explicava abans. La canĂ§Ă³ Santa Monica Boulevard Boy avui encara es pot aconseguir en un interessant CD editat pel segell Mystic Records el 1983, en un Ă lbum titulat "The Sound of Hollywood Girls" que acull diferents bandes musicals formades per noies i que Ă²bviament tambĂ© van treballar com actrius. La resta de temes i Ă lbums Ă©s un material molt difĂ­cil de trobar, no sols legalment sinĂ³ de forma il·legal. AquĂ­ deixo el videoclip de la pel·lĂ­cula Beverly Hills Girls, perĂ² cal avançar fins al minut i 20 segons mĂ©s o menys perquè comenci:



Com Ă©s lĂ²gic, compaginar el grup de mĂºsica amb la seva carrera cinematogrĂ fica no va ser tasca fĂ cil per a Linnea i Ă©s per aixĂ² que el grup va acabar per dissoldre's, encara que no va ser fins al 2003 que es van tornar a ajuntar. Van tocar al festival Monster Mania a Cherry Hill, Nova Jersey, i l'Screamfest a Plantation, Florida, l'agost del 2003.



Ara toca aparcar la mĂºsica per tornar al cine, perquè mentre Linnea es dedicava a fer cinquenes amb la guitarra, el seu currĂ­culum seguia ampliant-se, amb una pel·lĂ­cula anomenada Creepozoides. Gran part de l'interès que comportaria aquest film Ă©s que s'hi iniciaria una relaciĂ³ professional amb la mĂ­tica productora de sèrie BZ Empire Pictures, a mĂ©s de ser el debut com a actriu a mans de l'incansable David DeCoteau, un director a l'estil JesĂºs Franco per haver dirigit infinitat de pel·lĂ­cules de les quals nomĂ©s se salvarien 3 o 4. D'aquesta manera, Linnea va acabar participant amb ell en diferents pel·lĂ­cules i Creepozoides Ă©s sens dubte una de les millors.

Tot just amb un pressupost de 150.000 dĂ²lars, un magatzem a Los Angeles, i 14 dies de rodatge, DeCoteau va tenir prou per rodar Creepozoides, un clar exploit barat d'Alien. El repartiment estava encapçalat per Linnea Quigley i un grapat d'actors amateurs, a excepciĂ³ de Kim McKamy, que no Ă©s res mĂ©s que l'actriu porno Ashlyn Gere. La pel·lĂ­cula Ă©s casposa, molt casposa, perĂ² a mi m'encanta! TĂ© tot el carisma i l'atmosfera dels anys 80, i si sĂ³c sincer la considero com una del meu TOP 10 de l'Empire Pictures i la Full Moon. És molt recomanable donar-li una oportunitat malgrat el seu baixĂ­ssim pressupost, ja que s'hi ofereix de tot!: Caps tallats, un monstre ridĂ­cul, rates gegants, gore, zombis i l'habitual nu de Quigley. PerĂ² mĂ©s enllĂ  d'aquest repetitiu, gratuĂ¯t i gens molest nu, Linnea la veritat Ă©s que estĂ  genial a Creepozoides, interpretant una noia dura capaç de barallar-se amb el monstre a cops de puny, aixĂ­ que molt lluny de fer-ho com una verdulera. A mĂ©s, ullets als seus braços musculats! Poca broma...



Publica un comentari a l'entrada

2 Comentaris

  1. JurarĂ­a que te habĂ­a firmado el otro dĂ­a pero veo que no se debiĂ³ enviar el mensaje. BĂ¡sicamente decĂ­a que juntando todas las partes de este articulo no, articulazo que te has marcado a lo largo de unos meses tienes posiblemente lo mas completo que se puede encontrar por internet sobre este icono del genero. Un saludo ;)

    ResponElimina
  2. Gracias tio :) Siempre se ha escrito mucho sobre actores icono del género, pero pocas veces se ha apostado por las mujeres, y eso es algo que encontré a faltar con Linnea Quigley. Justicia!! jeje

    ResponElimina