Linnea Quigley: Vida i Obra (Annex)


Quan vaig començar a elaborar l'article "Linnea Quigley: Vida i Obra" la meva intenció va ser comentar tots aquests clàssics que han donat fama a la seva carrera com a actriu, alhora que també treure a la superfície els seus títols més inadvertits. D'aquesta manera, el lector va poder descobrir pel·lícules, anècdotes personals de Linnea, també sobre els rodatges, així com llegir uns breus comentaris crítics sobre les pel·lícules. De totes maneres, qui més i qui menys hagi investigat sobre la carrera artística de Linnea Quigley, s'haurà adonat que van quedar unes quantes pel·lícules de la seva filmografia sense comentar, i això va ser degut al fet que se'm va fer impossible trobar-les per així poder veure-les i, per tant, comentar. És per això que, amb aquesta actualització, comentaré totes aquelles pel·lícules que no van ser incorporades a l'article quan els corresponia. Ho faré de manera "annexa", tal com indica el títol de l'entrada.

Però aquí no s'acaba la cosa. Properament, també estarà disponible un altre article amb la carrera de Linnea Quigley a la dècada dels 90, la que va ser decadència de l'actriu... que també crec que pot ser interessant. Per ara, en aquest article, m'he de remuntar fins al 1983, amb una pel·lícula de ciència-ficció titulada The Man who wasn't there.

La presència de Linnea Quigley a The man who wasn't there no va ser més gran que en altres títols ja comentats com Fatal Games, Deporte Mortal Get Crazy. De fet, aquestes 3 esmentades formen part de la mateixa època en què es va fer la producció de The man who wasn't there, el 1983, una època en què Linnea Quigley va participar en nombroses pel·lícules en què ni tan sols arribava a sortir als crèdits. Així mateix, aquesta pel·lícula és una altra d'aquesta llista de participacions sense acreditar. Per tant, qui vulgui veure la pel·lícula amb l'únic objectiu de trobar Linnea, haurà de fer un sever esforç per trobar-la, ja que només la pot veure molt subtilment posant nua en unes dutxes juntament amb altres noies (apareix 1 segon en pantalla ), en una escena força divertida. Curiosament, tant Brinke Stevens com Michelle Bauer també apareixen nues en aquestes dutxes, així que estem davant la que va ser la primera aparició juntes del trio més excitant del cinema caspós dels vuitanta.

La pel·lícula en qüestió és una explotació del mite de l'home invisible, dirigida per Bruce Malmuth. La veritat és que es tracta d'un títol molt oblidat, i segurament mereix ser-ho, però que voleu que us digui, a mi em sembla una pel·lícula entretinguda, amb força humor, persecucions llargues i ben rodades, constants nus, i uns efectes especials força aconseguits tractant-se d'una pel·lícula de fa més de trenta anys.



Això sí, per als que només vulguin veure nus íntegres també servei a la carta. Tal com ja vaig comentar a l'inici de "Descobrint Linnea Quigley", Linnea Quigley va posar nua en algunes revistes com Playboy. De totes maneres, abans de fer-ho en aquesta revista, el juny de 1978 ja va aparèixer nua en una revista adreçada a motards de Harley-Davidson anomenada Easyriders, en la qual se la pot veure en unes fotografies intentant posar divertit a un motard gros i cabellut amb més pits que ella. Aquestes fotos van ocupar 4 pàgines de la revista. També va treballar per a altres revistes menors, però no va ser fins al 1985 que l'actriu va aparèixer a la revista Playboy, en un article anomenat "B-Movie Bimbos", unes fotos que feien clara referència al grup musical The Skirts i al cinema de terror. Amb els anys va participar en més articles de la revista, també al costat de Brinke Stevens i Michelle Bauer.

Per als que ja esteu amb la polla en mà volent veure totes aquestes fotos, no desespereu, perquè avui dia es poden trobar per la xarxa amb força facilitat. Un cop les trobeu, recomano que aparteu una estona la vista dels mugrons de Linnea i que llegiu els articles de text que acompanyen les fotografies, perquè la veritat és que són articles molt curiosos, no tenen desaprofitament!


(Imatge extrera de HorrorUnlimited.com)

D'altra banda, el 1983, Linnea Quigley va participar en un vídeo titulat Playboy video magazine vol. 4, en què també va participar Marilyn Chambers (la protagonista de Ràbia, el film de culte de David Cronemberg) i Brinke Stevens. Aquest vídeo he de reconèixer que no ho he vist ni tampoc el trobo, així que si algú el troba per la xarxa (o en VHS ja seria l'hòstia!) s'agrairia que aviséssiu. El que s'ha explicat sobre aquest vídeo és que tant per a Brinke Stevens com per a Linnea Quigley els va servir d'impuls a les seves carreres per potenciar el fenomen "fan", és a dir, l'aparició de persones anònimes altament interessades a les seves carreres artístiques (fins i tot els va permetre crear el seu particular club de fans). D'aquesta manera van aconseguir un major interès dels productors cap a elles, i conseqüentment més protagonisme en les pel·lícules en què van participar.

Seguint amb pel·lícules que encara no he pogut veure, estaria també la de Party Games for adults only. Hi ha molt poca informació sobre ella a la xarxa i fins i tot em va fer dubtar sobre si realment es va arribar a rodar, però si, la pel·lícula existeix, i es va arribar a editar a VHS. En tot cas m'ha estat impossible fer-m'hi i espero algun dia poder aconseguir-la.

Tampoc he pogut veure 4 pel·lícules més que van ser dirigides pel mateix director: John Howard. Aquestes pel·lícules són Stalked!ScorpionAvenged (totes elles de 1986) i Flash! de 1987, unes pel·lícules molt semblants entre elles, en què el bondage i, per tant, la submissió, tenen protagonisme en els seus arguments. En tot cas, qui busqui i rebusqui per les entranyes d'Internet, navegant per 1.001 pàgines pornogràfiques, al final podrà aconseguir veure alguns fragments de les pel·lícules, i bé, la veritat és que només prometen mostrar simples sodomitzacions barrejades amb sexe.



Aquestes pel·lícules duren cadascuna d'elles aproximadament 1 hora, i van ser signades per Linnea Quigley amb un pseudònim: "Jessie/Jesse Dalton".

Passats l'any 1985, quan el furor que va aconseguir Linnéa gràcies a El retorn dels morts vivents -entre altres pel·lícules- ja era considerable, això li va permetre aparèixer en alguns documentals sobre el gènere de terror. Un va ser rodat el 1987, i va ser titulat Drive in Madness. Aquest va ser produït, escrit, i dirigit, per un tal Tim Ferrante, un paio que a més del present documental no va fer pràcticament res més al món del cinema. De totes maneres, malgrat la poca transcendència que ha tingut Ferrante al món del cinema, a Drive in Madness va aconseguir reunir gent de la talla de George Romero, Tom Savini, John A. Russo, i les ScreamQueens de moda als 80 Linnea Quigley i Bobbie Bresse, entre d'altres més personalitats del món del cinema de terror.



El documental és molt senzill en conjunt, sobretot en el muntatge, ia més els testimonis dels entrevistats, avui dia, són molt poc enriquidors per a l'espectador amb uns coneixements bàsics sobre el cinema de terror de baix pressupost. De totes maneres precisament pel fet d'haver-se rodat als anys vuitanta, les confessions dels entrevistats, si les contextualitzem en aquesta època, a estones revelen coses que poden ajudar a entendre millor aquells temps. Temes com l'auge del cinema exploitation al llarg dels vuitanta per culpa del Vídeo, la gradual extinció dels cinemes Drive-in (un tipus de cinema d'origen nord-americà situat a l'aire lliure, en què els espectadors s'acostaven amb cotxe fins a una pantalla gegant en què es projectava una pel·lícula), també sobre els programes doble del cinema, etc. A més d'aquesta anàlisi (que insisteixo, és força superficial), Drive in Madness també s'interessa a anar mostrant tràilers de pel·lícules casposes dels anys 70 i 80, com Mausoleum, Frankenstein vs Dracula, Nurse Sherri o Monstres famolencs, és a dir, cinema caspós de caràcter exploitation que avui dia només podem veure, o bé amb simpatia, o bé passant vergonya. Però en tot cas Tim Ferrante, amb la broma, acaba per treure a la superfície quantitat desbordant de pel·lícules casposes que, personalment, la majoria no coneixia... així que brau!

Respecte a Linnea Quigley té 3 intervencions, però amb prou feines explica res d'interès que a hores d'ara no coneguem. Inicialment, explica quina va ser la seva primera participació al món del cinema, insistint una vegada més que no va ser Psycho from Texas i sí Fairy Tales tal com molts mitjans indiquen, a més de com va viure aquesta primera experiència; també comenta sobre la incomprensió del públic no habituat a veure cinema de terror quan se li demana l'opinió sobre les interpretacions de Linnea, que sempre es basen a despullar-se-cridar-morir; i finalment comenta alguns detalls sobre el perquè El retorn dels morts vivents va ser la pel·lícula més complicada en què va participar.

El que hem dit, un documental que té més interès per la seva motivació a desenterrar pel·lícules oblidades que pels testimonis dels seus participants, però igualment ho recomano com a curiositat. El podreu trobar a YouTube.



Seguint amb el gènere documental, cal tenir en compte que Linnea Quigley va participar en molts altres documentals, de més o menys interès. Vaig destacar al seu moment el Linnea Quigley's Horror Workout, he destacat Drive in Madness, seguidament destacaré Stephen King's Worlds of horror, i en destacaré alguns altres, però, òbviament, no comentaré tots els documentals en què hagi participat l'actriu, ja que la redundància seria constant i, per tant, només em centraré en els que consideri que tenen algun interès de cara a l'aficionat al cinema de terror.

Stephen King's Worlds of horror és un altre documental recomanable, encara que només sigui pels 10 minuts que disposa Linnea Quigley de protagonisme. Anem per parts. Tal com abans comentava, Stephen King's Worlds of horror va ser un documental en què va participar Linnea Quigley, i és un documental conduït per Stephen King on parla sobre les influències cinematogràfiques que ha tingut la seva carrera com a escriptor a l'hora d'elaborar les seves novel·les de terror. D'aquesta manera, King, anirà presentant diferents personalitats del gènere com Charles Band, Brian Yuzna, Wes Craven, a més de Linnea Quigley (entre molts altres), i cadascun comentarà algunes de les pel·lícules del seu cinema a més d'anècdotes de certs clixés i particularitats de la seva carrera.



Igualment, no va ser fins al 1989 que es va estrenar Stephen King's This is horror, la pel·lícula que veritablement m'ocupa. Aquest es tracta d'un documental que es podria considerar com una mena de "fill" del "Worlds of Horror", ja que se'n van aprofitar una selecció de clips per incorporar-los al Stephen King's This is horror. A aquests clips se li van afegir de nous, amb altres noves entrevistes a personalitats lligades al gènere de terror, però sempre preservant la mateixa rutina narrativa que el Worlds of Horror, això sí, amb un treball de muntatge molt més interessant i polit. Per tant, Stephen King's This is horror va acabar sent el documental perfecte, completament enriquidor i amb més de 3 hores de conversa sobre cinema de terror. És genial! Respecte a la seva distribució es va fer a Vídeo domèstic a partir de 4 volums diferents, i avui dia, per sort, hi ha una doble edició en DVD holandesa (si no tinc mal entès), encara que segons s'explica no hi ha tot el metratge original inclòs.

L'esquetx de Linnea Quigley li serveix per presentar-se i comentar alguns detalls sobre els seus gustos cinematogràfics, donar a l'espectador una lliçó sobre els diferents tipus de crits a emprar en una pel·lícula de terror (molt recomanable de veure!!), a més de presentar alguns clips de pel·lícules comentats per un narrador, com els de Night of the demons o Blood Nasty. Per sort, Linnea Quigley va compartir al seu canal oficial de YouTube el vídeo amb la seva intervenció a Stephen King's This is Horror, així que ho comparteixo jo també:




A poc a poc, el bon fer dels actors juntament amb l'admiració consegüent d'un públic fidel (a més del culte que els documentals anaven fent als emblemes del gènere de terror com Linnea Quigley), implicava l'admiració de les personalitats del cinema. I és que, quan Linnea Quigley ja havia esdevingut una estrella de la sèrie B, puntualment sorgien pel·lícules que aprofitaven material de les seves pel·lícules com a complement, és a dir, escenes on apareixia l'actriu en altres pel·lícules. Un exemple va ser el de Night Screams (AKA "Critos de miedo"), un slasher de 1987 força decent que va ser dirigit per Allen Plone, en què a l'inici de la pel·lícula un parell de joves apareixen mirant una pel·lícula a la televisió, que és ni més ni menys que Graduation Day. En aquesta escena es poden veure un parell de clips de la pel·lícula, dos assassinats concretament, i un és el que pateix el personatge que interpreta Linnea Quigley. Però això també passaria en altres pel·lícules, com per exemple Silent Night, Deadly Night 2 (la mort que pateix Linnea a la primera part), Future Shock (una escena d'El retorn dels morts vivents), HorrorvisióDead Heat, Scream Queen Hot Tub Party (que en parlaré posteriorment), i Bimbo Movie Bash, on apareixen algunes escenes més emblemàtiques de la seva carrera.

Una altra de les pel·lícules que no vaig comentar a "Linnea Quigley: Vida i Obra" és American Rampage, l'enèsima col·laboració de Linnea Quigley (i Michele Bauer també) amb David DeCoteau. Aquesta és una pel·lícula del 1989 amb una història que gira al voltant de la venjança d'una dona policia contra el cartell de la droga. A la seva aventura, l'acompanyarà un altre policia, interpretat pel gran Troy Donahue, donant així una mica de glamur a un film que avui dia viu completament oblidat (i que a més és molt complicat d'aconseguir veure). Personalment, American Rampage és un thriller que recomano amb fermesa, tant per l'acció i violència a dojo que es veuen al llarg dels curts 80 minuts de metratge, com sobretot perquè, malgrat tractar-se d'una pel·lícula de baix pressupost, en cap moment se li noten limitacions tècniques a l'hora d'executar escenes amb explosions, sang i altres elements tècnics que acostumen a devorar gran part del pressupost d'una pel·lícula.

American Rampage potser formaria part d'una mena de "biologia" realitzada per DeCoteau sobre la venjança exercida per una dona, acompanyant Lady Avenger (1988). Aquest es tracta d'un tipus de cinema proper al Rape & Revenge en què la violència, nus i venjances al més pur estil Death Wish, prenen total protagonisme.


(Pòster Japonès de American Rampage, i la caràtula a VHS de Lady Avenger)

Pel que fa a Linnéa Quigley només apareix en una escena, i la veritat és que, tot sigui dit, ficada en calçador. Aquesta escena se situa en una dutxa, on immediatament mor assassinada. Quantes morts haurem vist Linnea en una dutxa? Doncs tampoc tantes... a Stone Cold DeadWitchtrap, i si se'm permet, la brutal violació a Savage Streets. També Linnea ha tingut altres escenes de dutxa memorables, però més lligades al...

Una altra pel·lícula al llistat..., i aquesta és especial! Ningú sap la il·lusió que em fa poder parlar de Deadly Embrace, i bàsicament perquè fer-se'n ha estat tota una odissea. Recomano a tot aquell que vulgui veure la pel·lícula que no perdi el temps i se la compri en DVD, ja que actualment hi ha un parell d'edicions d'aquestes "pelades" que per un preu força baix t'estalviaràs tenir invertint hores i hores buscant-la per la xarxa. Jo em vaig comprar una d'aquestes edicions, concretament un DVD d'aquells que només són un VHS passat a DVD, és a dir, que només s'ha digitalitzat la mala qualitat del videocassette. Aquesta edició la podeu trobar als Estats Units a través d'Amazon, i es tracta d'una edició creada per una empresa Xina. A continuació penjo unes fotos del meu DVD:



Pel que fa a la pel·lícula, la veritat és que no és res de l'altre dijous. És curiós que de vegades el fenomen fan acaba propiciant la curiositat i el col·leccionisme de veritables merdes cinematogràfiques, però, que li farem? Som davant Deadly Embrace, una pel·lícula de baix pressupost escrita per un habitual d'aquest article com és Richard Gabai, i dirigida per un altre clàssic d'aquest article: David DeCoteau (encara que aquesta vegada va utilitzar un pseudònim anomenat Ellen Cabot). D'altra banda, al repartiment hi ha Jan-Michael Vincent, l'espectacular Ty Randolph, Michelle Bauer i Linnea Quigley. Per tant, amb tot aquest equip artístic, algú dubta que cal veure tant sí com no la pel·lícula?

Deadly Embrace, malgrat tenir David DeCoteau com a director, no és una pel·lícula de terror. Més aviat es tracta d'una telemovie de sobre tarda amb el tema de la gelosia com a rerefons. La història explica com Charlotte (Ty Randolph) contracta Stewart (Jan-Michele Vincent), perquè s'ocupi de les tasques de la casa, com tenir cura del jardí, piscina, neteja, etc. I com si fos una peli porno, ja que resulta que Stewart és un noi semiculturista i Charlotte és una escultural dona que es passa el dia sola el casa perquè el seu marit treballa tot el dia. A més, el marit de Charlotte té problemes d'impotència i no la satisfà sexualment com caldria. Això propicia que Charlotte s'obsessioni amb Stewart, se'l folli salvatgement un parell de vegades, i després se n'enamori. Però, Stewart té núvia, Michelle (Linnea Quigley), i és clar, quan Charlotte se n'assabenta la gelosia agafen magnituds de bogeria...

Sense més, el seu argument és això. A Deadly Embrace amb prou feines hi ha sang, ni violència, ni res, només es tracta d'una pel·lícula d'intriga barata, previsible, amb mil incoherències al llarg del seu desenvolupament (com per exemple el paper que interpreta Michelle Bauer, que encara em pregunto què significa...), i amb molt d'erotisme i llargues escenes de sexe pel mig (i fins i tot gosaria dir que amb sexe real, ja que en un parell de plans es pot apreciar subtilment com Stewart penetra a Linnea). Linnea Quigley, a més de follar amb ganes, està especialment bé en les escenes de tensió, però en el fons tal com és habitual a la majoria de les pel·lícules en què participa no és més que un personatge secundari. Per tant, com a pel·lícula és una curiositat, però també una mediocritat.  



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris