El programa del Sitges 2022 s’amplia amb noves pel·lícules


Megalomaniac



El Festival de Sitges ha desplegat un nou avenç de programació de pel·lícules que més ha servit per conèixer els primers convidats de la seva 55a edició, que recordem se celebrarà entre els dies 6 i 16 d'octubre. Una edició que farà homenatge al metavers de TRON i a l'empremta cultural que ha deixat al cinema.

 

Aquesta mirada no tindria sentit sense revisar la collita de cinema fantàstic català i espanyol d'enguany. Destaca Cerdita, un pertorbador film de terror rural que suposa el debut de Carlota Pereda adaptant el curtmetratge homònim que ella mateixa va dirigir fa uns anys. Amb aquest curt, Pereda va guanyar un Goya. També hi serà As bestas, de Rodrigo Sorogoyen, un thriller fosc que confirma la trajectòria ascendent del director.

 

L'esperada Irati, de Paul Urkijo (Errementari), també es podrà veure. Aquest és un film recolzat pel Festival de Sitges al Fantàstic 7 de Canes en que es presentarà una mitologia fantàstica ambientada a l'Euskadi medieval. I notable també és la presència a la programació de Viejos, el retorn a Sitges de Raul Cerezo i Fernando González Gómez un any després de presentar La Pasajera.

 

El fantàstic català arribarà de la mà del debut al llargmetratge de Luis Tinoco després de nombrosos curtmetratges. Ho farà amb La paradoja de Antares, una història de ciència-ficció sobre una científica que s'enfrontarà a un difícil dilema. Per altre banda, es podrà veure Asombrosa Elisa, el nou treball de Sadracc González, un thriller sobrenatural protagonitzat per Ivan Massague, Sílvia Abascal i Asier Etxeandia.


De fora el territori espanyol arribaran títols molt esperats pels fans del cinema de terror. Parlem d'obres com Halloween Ends, el tancament de la trilogia de David Gordon Green que preveu un enfrontament memorable entre Michael Myers i Laurie Strode. Aquest film se situa quatre anys després de l'anterior Halloween Kills, presentada a Sitges l'any passat.


Molt més experimental apunta Something in the Dirt, dels directors de culte Justin Benson i Aaron Moorhead, que presenten un film de ciència-ficció de baix pressupost que promet ser un imaginatiu trencaclosques amb fenòmens sobrenaturals. També de ciència-ficció serà After Yang, film futurista amb Colin Farrell centrat en un món post-humà. Afegim Vesper, de Kristina Buozyte i Bruno Samper, una distòpia belga en que es construeix un món després del col·lapse de l'ecosistema terrestre.

 

Més animades es presenten You won't be alone, l'opera prima de Goran Stolevski que portarà a l'espectador a una experiència folk-horror situa a la Macedònia dels s. XIX, i amb Noomi Rapace de protagonista. També promet sorprendre a l'espectador Resurrection, protagonitzada per Rebecca Hall i Tim Roth, un film que renova el gènere fugint de clixés per parlar sobre una dona d'èxit enfrontada a traumes del passat.

 

Els que busquin experiències més radicals les trobaran amb el film gore i fantasmagòric Megalomaniac, la vencedora del festival Fantasia 2022. També hi serà Enys Men, de Mark Jenkin, un estudi hipnòtic i inquietant sobre la soledat; The Tower, on els residents d'un bloc de pisos s'adonen que un vel negre obstrueix totes les finestres i la porta principal de l'edifici; i el film de terror social Speak No Evil, que molts ja consideren com una de les pel·lícules més violentes de l'any.


Des d'Àsia arribarà un nou film dirigit per Takashi Miike, que és la seqüela Mole Song Final, una comèdia esbojarrada sobre un policia d'incògnit que es converteix en yakuza. Més seriosa sembla Demigod: The Legend Begins, un film fantàstic d'arts marcials amb sorprenents efectes visuals sobre un metge que rep entrenament per convertir-se en espadatxí.


De Llatinoamèrica s'ha confirmat la presentació de La orta forma, de Diego Felipe Guzmán, una història satírica per a adults que qüestiona els hàbits del món en què vivim.

 

Brigadoon

La secció independent del festival de Sitges és el Brigadoon, i ja es coneixen també els primers títols confirmats així com el Premi Nosferatu d'enguany.

 

La secció aposta pels documentals, i destaca la projecció de Boris Karloff: The man behind the monster, de Thomas Hamilton. En el film s'explora la vida i el llegat d'aquesta llegenda del cinema. Molt diferent és el documental Orchestrtor of Storms: The fatastique world of Jean Rollin, on s'explica la història d'una de les veus més singulars  del cinema francès de culte.

 

També es podrà veure el documental El cineasta perdido, de Javier Pueyo i Valentine Iconaru, que mira cap al 2000 quan es va estrenar el film El Celo, una cinta de terror interpretada per Lauren Bacall i Harvey Keitel. Aquest film va ser dirigit pel mallorqui Antoni Aloy, qui tenia un futur prometedor  però va desaparèixer del panorama fantàstic. Afegim que posteriorment a documental es projectarà El Celo.

 

Pel que fa a films de terror es podrà veure la producció argentina de zombis PussyCake (coneguda al seu país com “Emesis”). Es tracta del nou film de Pablo Parés en què barreja una banda femenina de rock amb morts vivents. També estarà Night of the Bastard, on un reclús lluitarà contra un culte assedegat de sang en una batalla contrarellotge per la supervivència.

 

El Premi Nosferatu serà entregat a Brigitte Lahaie. En paral·lel al seu treball pornogràfic, Lahaie va participar a pel·lícules de Jean Rollin i Jesús Franco. També va treballar per directors aclamats com Philip Kaufman i Frabrice du Welz.

 

 

 

Dos premis Màquina del Temps

 

Els prestigiosos directors Edgar Wright i Neil Marshall obtindran el premi Màquina del Temps que l'equip directiu del Festval de Sitges concedeix cada any a personalitats del món del cinema amb una trajectòria contrastada a la indústria. Tots dos directors són vells coneguts del festival, i la seva presència física a Sitges aportarà el toc de glamur a l'edició d'enguany.

 

Edgar Wright és el director de la trilogia Three Flavours Cornetto, composta de Zombies Party, Arma Fatal i Benvinguts a la fi del món, totes tres presentades anys enrere al festival, així com del film criminal Baby Drive, que va esdevenir un èxit mundial. Més enllà de la direcció, Wright és el guionista de la comèdia Scott Pilgrim contra el món (2011), el guionista de TinTin: El secret de l'unicorn de Steven Spielberg, i de l'excel·lent Última nit al Soho, presentada l'any passat al Festival de Sitges.

 

Per la seva banda, Neil Marshall és un director britànic que fa 20 anys que dedica la seva professió al gènere fantàstic. És el director del film d'homes llop Dog Soldiers, però també de l'angoixant The Descent. Aquesta darrera va tenir un pressupost de tres milions d'euros i en va recaptar més de cinquanta. El seu darrer treball va ser The Reckoning, un film de caça de bruixes en temps d'inquisició que va ser presentada a Sitges fa un parell d'anys. Enguany, Marshall vindrà a Sitges amb The Lair, una pel·lícula de terror sobre un pilot que ha de sobreviure a dins d'un búnquer on s'hi amaguen armes biològiques.

 

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris