[Crítica] INFECCIÓN - Flavio Pedota, 2019


-DIRECCIÓ: Flavio Pedota
-GUIÓ: Yeimar Cabral, Flavio Pedota
-ANY: 2019
-DURACIÓ: 95 min.
-PAÍS: Veneçuela
-FOTOGRAFIA: Eduardo Rivas
-REPARTIMENT: Genna Chanelle Hayes, Jesús Guevara, Patricia Pacheco, Luca de Lima, Francis Rueda, Leónidas Urbina, Aníbal Grunn, Ronnie Nordenflycht, Yon Henao Calderón, Markian Kazandjian, Joel Rivero, Magdiel González
-PRODUCTORA: Coproducción Venezuela-Mèxic; Luz Creativa Producciones / Desenlace Films







Marcats per les dificultats sociopolítiques de l'actual Veneçuela de Maduro, s'erigeix ​​entre la crisi Infección, una pel·lícula d'infectats que, de la mateixa manera que ens va ensenyar el mestre George Romero, utilitza els morts vivents per parlar-nos de com som i la realitat que ens envolta. Dit això, Infección és una pel·lícula que no es posiciona en un sentit polític determinat tal com es pot pensar abans de veure la pel·lícula, sinó que opta per parlar-nos de les persones, de reflectir a través del gènere fantàstic la crisi humanitària que es viu a Veneçuela.

Però més enllà d'aquestes intencions, Infección és una pel·lícula molt festivalera que sens dubte agradarà als que busquin una experiència terrorífica i amb molta acció. Es tracta del debut al llargmetratge de Flavio Pedota, una pel·lícula de baix pressupost que aconsegueix superar les seves dificultats amb una història que arrenca amb força ja al minut 1 i que es desenvolupa d'una manera molt dinàmica, explorant diferents escenaris mig ensorrats i situacions marcades, gairebé totes elles, pels rabiosos i perillosos infectats.

La pel·lícula comença a Caracas quan un presoner rus és infectat per un virus que el converteix en un rabiós. Ràpidament el virus s'estén pel país deslligant el caos i la mort, el que farà que, el protagonista del film, Adam Vargas, emprengui un perillós viatge per trobar al seu fill i protegir-lo.

La història de Infectats està escrita a quatre mans pel mateix Pedota i Yeimar Cabra, i és una hibridació de les pel·lícules d'infectats amb el drama familiar. No es pot negar que el seu desenvolupament és explorat en multitud de films del gènere i que la seva resolució final demanava una mica més de desvergonyiment i atreviment, però al cap i a la fi Infección no pretén reinventar res, i no se li pot negar que la seva exploració del territori veneçolà a ritme de road movie per entorns rurals i urbans, juntament amb els atacs d'infectats en exteriors i interiors, acaben generant un survival correcte i emocionant. Personalment, trobo a faltar una mica més de mala llet, menys sobrietat, i prendre així un rumb descarat que li atorgui més personalitat en aquest terreny explorat fins a l'avorriment en la sèrie B, com és el cinema zombi-infectats.

I els que pensin que hi pugui haver una manca de recursos, que ningú es pensi que Infectats no és generosa amb la sang. Ho és, hi ha morts, ferides i uns infectats maquillats que es veuen molt resolutius. A més, n'hi ha bastants, als quals s'hauran d'enfrontar un repartiment d'actors encapçalats per Rubén Guevara, Leónidas Urbina, Magdiel González i l'australiana Genna Chanelle Hayes (Charlie's Farm), que els exigeix ​​físic, dramatisme i acció.

Infección és una pel·lícula que no demana proeses cinematogràfiques, un final passat de rosca o grans estrelles de cinema. Compleix amb el poc que té, que és voluntat per fer passar una bona estona al sector del públic més fidel al gènere de terror, apostant fort per un ritme que mai decau a força de dinamisme escènic i situacions de terror, i un rerefons de denúncia social molt interessant que ens parla de l'actual Veneçuela. Cinema per agafar les crispetes i gaudir, per què de vegades, per a què més?  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris