[Crítica] THE STYLIST - Jill Gevargizian, 2020


-DIRECCIÓ: Jill Gevargizian

-GUIÓ: Jill Gevargizian, Eric Havens, Eric Stolze

-ANY: 2020

-DURACIÓ: 105 min.

-PAÍS: Estats Units

-MÚSICA: Nicholas Elert

-FOTOGRAFIA: Robert Patrick Stern

-REPARTIMENT: Brea Grant, Najarra Townsend, Laura Kirk, Jennifer Seward, Sarah McGuire, Millie Milan, Edward Patterson, Davis DeRock, Bety Le, Kyle Ament, Angela Dupuie, Kimberly Igla, Ashley Kukay, Azzie Amani, Vienna Maas, Chelsea Brown, Pepper, Lindsay Solomon, Jimmy Darrah

-PRODUCCIÓ: Claw Productions, Method Media, Sixx Tape Productions, Line Film Company






Tots volem sempre el que no tenim, o si més no així pensa Claire (Najarra Towsend), l'estilista maníaca protagonista de The Stylist. Ella és una dona amb la psique aberrada que intenta solucionar els seus problemes de seguretat i autoestima posant-se, literalment, a la pell d'altres dones.

Aquesta és la premissa que planteja la debutant Jill Gevargizan, i que exposa magistralment als primers 10 minuts de pel·lícula quan veiem Claire arrencar la cabellera d'un dels seus clients a la perruqueria. Posteriorment se l'emporta a casa seva i en presumeix al costat de la seva llarga col·lecció de cabelleres, òbviament d'altres dones. Aquesta arrencada té una posada en escena i fotografia elegant, molt cuidada, i creepy quan toca. Llàstima que la resta de metratge tant el personatge com la història no tinguin una evolució rellevant i tot es quedi estancat en una mateixa idea. De fet, la pel·lícula parteix d'un curtmetratge del mateix títol dirigit per la mateixa Jill Gevargizian el 2016, inspirant-se en la seva experiència com a estilista.

L'altre actiu de The Stylist és Olivia, interpretada per Brea Grant, una dona que té previst casar-se d'aquí uns dies i manté relació amb Claire. Totes dues emprendran una relació que es mou entre l'interès d'Olívia pel talent estilístic de Claire, i de l'admiració de Claire per la vida perfecta d'Olívia.

El problema de The Stylist no és ni de plantejament ni interpretatiu, de fet, Najarra Towsend fa una interpretació de la maníaca Claire excel·lent, movent-se entre l'elegància i la bogeria, i defineix un personatge que és un autèntic poema. El problema real de The Stylist és que no avança la història. Ha creat un monstre anomenat Claire que fa coses horribles, però que en desconeixem l'origen, les motivacions reals, l'entorn, així com tampoc no té una evolució en la trama. La història de The Stylist és tan plana com el full d'un paper, no passa res als llargs 105 minuts, i si bé Claire és capaç de cridar l'atenció de l'espectador per la seva conducta la narració no aprofita el seu potencial.

Una decepció. És probable que Jill Gevargizan tingués entre mans un dels personatges amb més potencial d'entre tot el cinema presentat al Festival de Sitges 2020, però sembla negada a voler esprémer el seu perfil psicològic. I és que aquesta idea inicial que planteja la pel·lícula de "tots volem sempre allò que no tenim" donava peu a molt, i The Stylist no arrisca ni explica.  

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris