[Crítica] THE STRANGER - Guillermo Amoedo, 2014


-DIRECTOR: Guillermo Amoedo
-GUIÓ: Guillermo Amoedo
-ANY: 2014
-DURACIÓ: 92 min.
-PAÍS: Xile
-FOTOGRAFIA: Chechu Graf
-REPARTIMENT: Cristóbal Tapia Mont, Luis Gnecco, Ariel Levy
-PRODUCTORA: Sobras Films







The Stranger ha estat produïda per Nicolás López i Eli Roth. Forma part d'una productora que ells mateixos van crear anomenada Sobres Films, i igual que ells en el seu dia van ser apadrinats per directors consolidats de la talla de Quentin Tarantino i David Lynch, ara amb la seva productora xilena han decidit crear una escola de talents apostant per produir pel·lícules a joves directors llatinoamericans. Aquesta pel·lícula està dirigida per un jove uruguaià anomenat Guillermo Amoedo -coguionista a The Green Inferno i altres pel·lícules de la productora-, i que té com a objectiu fer-se un lloc en el mercat nord-americà.

La pel·lícula tracta d'un home misteriós que viatja fins a un poble remot perseguint a la seva dona per assassinar-la i així radicar la malaltia que tots dos pateixen. Quin tipus de malaltia? The Stranger és una pel·lícula molt diferent de tot lo relacionat amb Eli Roth i Nicolás López, ja que es tracta d'una obra amb un to molt més seriós, adult, intel·ligent, i també sorprenent, més enllà que es tracti d'una història més pròxima al drama fosc que al cinema de terror. És per això que val la pena no revelar massa la trama i deixar que els constants girs en el guió donin el seu efecte en l'espectador, perquè n'hi ha i molts.

The Stranger es cuina a poc a poc, plantejant inicialment una història dramàtica en què l'espectador anirà descobrint que els seus personatges no són el que aparenten, i que sota la pell de xai oculten a un altre ésser que pot mossegar. Un altre ser extremadament violent i resistent al dolor, i que faria qualsevol cosa per protegir-se dels que els aguaiten, i ja se sap, quan a un li toquen la família s'acaba desdibuixant la línia que separa el bé i el mal, els bons dels dolents. Segons el protagonista, tot sigui perquè no s'expandeixi una malaltia, però el que queda clar és que The Stranger es pren molt seriosament la violència i no es talla un pèl en fer gaudir a l'espectador amb escenes realment dures, i en elles es podran veure constants pallisses, punyalades, colls tallats, cremades i en si un constant flux de sang que de vegades servirà per al gaudi del públic i en altres ocasions perquè gaudeixin els protagonistes... Aquí ho deixo.

En resum, The Stranger ha estat una grata sorpresa en una graella de Sitges carregada de títols estimulants. Un títol ocult en la programació i que qui s'animi a gaudir-la passarà una bona estona veient una història amb personatges ambigus, plena de violència, girs inesperats i pinzellades melodramàtiques sense arribar al pastís. Una pel·lícula que malgrat les seves imperfeccions en el desenvolupament del guió poc acaben important per al gaudi del conjunt, on els bons no són tan bons com semblen, i els mals haurien de ser els bons.

Sens dubte Guillermo Amoedo donarà molt de què parlar en un futur pròxim.  



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris